Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Template Tips en Tools 3 van Eric Tiggeler werkt niet
Template Tips en Tools 3 van Eric Tiggeler werkt niet
19 aug 2015 13:12
Goedemiddag ik ben bezig een template aan te passen en volg hier de aanwijzingen van dit boek. Ik heb alle stappen vanaf blz. 250 doorlopen zonder problemen. ik heb de downloads van het boek gebruikt. Na het toewijzen van de modules aan de nieuwe posities gaat het mis. Toewijzingsopties verschijnen keurig en de aanpassingen worden opgeslagen. Het resultaat blijft echter een pagina die alleen content in het hoofdblok laat zien en verder niets..
Mogelijk zie ik iets over het hoofd en heb al enkele keren alles opnieuw gedaan echter zonder resultaat.
Bedankt voor het meedenken.
Mvg. Andy
Mogelijk zie ik iets over het hoofd en heb al enkele keren alles opnieuw gedaan echter zonder resultaat.
Bedankt voor het meedenken.
Mvg. Andy
- Andy01
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
19 aug 2015 13:52 - 19 aug 2015 13:53
Hallo Andy01,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Lastig om uit te vinden waar het mis gaat. Ik ken het boek niet. Heb wel even snel de voorbeeldbestanden gedownload en die lijken redelijk goed te werken.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Lastig om uit te vinden waar het mis gaat. Ik ken het boek niet. Heb wel even snel de voorbeeldbestanden gedownload en die lijken redelijk goed te werken.
- Is je template toegewezen aan alle menu-items?
- Heb je je modules toegewezen aan alle pagina's?
- Als je bij templatebeheer kiest voor moduleposities tonen (bij de opties) en dan ?tp=1 achter je url zet, zie je dan de posities wel?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
19 aug 2015 14:55
Dank je voor je reactie Astrid,
1 Template is idd toegewezen aan alle menu-items.
2 Modules zijn toegewezen aan alle pagina's.
3 In de voorbeeldweergave van de template staan alle modulepostities correct.
Ik heb de gebruikte gedownloade bestanden nog eens vergeleken met de gedrukte versies in het boek. Ik kwam enkele typefouten tegen. Die heb ik aangepast, waardoor het menu en de modules in de zijkolom wel worden weergegeven. De posities zoek, logo, bovencontent, ondercontent en footer doen echter niets.
1 Template is idd toegewezen aan alle menu-items.
2 Modules zijn toegewezen aan alle pagina's.
3 In de voorbeeldweergave van de template staan alle modulepostities correct.
Ik heb de gebruikte gedownloade bestanden nog eens vergeleken met de gedrukte versies in het boek. Ik kwam enkele typefouten tegen. Die heb ik aangepast, waardoor het menu en de modules in de zijkolom wel worden weergegeven. De posities zoek, logo, bovencontent, ondercontent en footer doen echter niets.
- Andy01
- Nieuw op Joomla!NL
19 aug 2015 15:56
Blijft lastig voor ons om het probleem zo op te lossen.
Er zullen dus nog wel meer fouten inzitten. ( bijvoorbeeld dus nog meer typefouten)
Voor ons wordt het raden op deze manier.
Er zullen dus nog wel meer fouten inzitten. ( bijvoorbeeld dus nog meer typefouten)
Voor ons wordt het raden op deze manier.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
19 aug 2015 16:46
Bedankt voor jullie reacties. Nogmaals de code in het boek en de gedownloade files vergeleken. er zaten idd nog meer verschillen, nl spaties waar ze niet hoorden te zitten. Ik heb ook dit gecorrigeerd en op een enkel item werkt nu alles volgens voorbeeld.
Beetje jammer en slordig voor een overigens erg interessant boek. Zo kan je beter geen downloads ter beschikking stellen.
Mvg.
Andy
Beetje jammer en slordig voor een overigens erg interessant boek. Zo kan je beter geen downloads ter beschikking stellen.
Mvg.
Andy
- Andy01
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.656 seconden