Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Bullets aanpassen
Bullets aanpassen
16 sep 2015 15:28
Hoi
Ik ben een site aan het upgraden en de opdrachtgever wil graag i.p.v. de standaard opsommings-tekens die je in een artikel kan plaatsen vervangen door een gedeelte uit zijn logo. In dit geval een donkerblauwe ruit. Nu weet ik wel hoe ik dat moet doen in Artisteer, maar dit is een Gantry template en dan werkt het toch heel anders. Ik heb al een custom css file gemaakt waarin ik van alles kan regelen. Maar hier kom ik niet uit. Kan iemand mij vertellen hoe ik in de css de standaard bullets aan kan passen. De site is: www.nesu.nl/NieuweSite/index.php/test
Heb al gezocht of ik een standaard bullet kan vinden en die via ftp download aanpas en onder de zelfde naam upload, maar kan niets vinden en als dat al zou lukken zou bij een automatisch update wel eens mijn werk ongedaan kunnen worden.
Alvast bedankt.
Gr
HansNL
Ik ben een site aan het upgraden en de opdrachtgever wil graag i.p.v. de standaard opsommings-tekens die je in een artikel kan plaatsen vervangen door een gedeelte uit zijn logo. In dit geval een donkerblauwe ruit. Nu weet ik wel hoe ik dat moet doen in Artisteer, maar dit is een Gantry template en dan werkt het toch heel anders. Ik heb al een custom css file gemaakt waarin ik van alles kan regelen. Maar hier kom ik niet uit. Kan iemand mij vertellen hoe ik in de css de standaard bullets aan kan passen. De site is: www.nesu.nl/NieuweSite/index.php/test
Heb al gezocht of ik een standaard bullet kan vinden en die via ftp download aanpas en onder de zelfde naam upload, maar kan niets vinden en als dat al zou lukken zou bij een automatisch update wel eens mijn werk ongedaan kunnen worden.
Alvast bedankt.
Gr
HansNL
- vzodjoomla
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Bullets aanpassen
16 sep 2015 15:32
Misschien oplossen met CSS:
Code:
ul {
list-style-image: url('ruit.gif');
}
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Bullets aanpassen
16 sep 2015 15:40 - 16 sep 2015 15:52
Ik heb de volgende code in mijn custom css geplaatst:
Maar geen resultaat. Ik begin erg te twijfelen aan het pad, moet dat nu tussen '….' of tussen "…" Heb ook al geprobeerd met een dubbele slash maar ik krijg het niet werkend.
Gr
Hans
Edit Romke: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Code:
ul {
list-style-image: url('/images/headers/hansnl-100X100.gif');
}
Gr
Hans
Edit Romke: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
Bullets aanpassen
16 sep 2015 15:52 - 16 sep 2015 15:53
Wat raar onderstaande werkt wel, dus het ligt aan het pad.
Hoe kan ik dan direct verwijzen naar images/headers, heb al van alles geprobeerd. Ik denk dat ik een stommiteit over het hoofd zie.
Code:
ul {
list-style-image: url("../images/patterns/noisekopie.png");
}
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
Bullets aanpassen
16 sep 2015 16:05
Hoi Romke,
Sorry, voor het niet plaatsen van de code tags, maar ik kon die niet zo snel gevonden krijgen, die knoppen zijn niet zichtbaar als je op snel antwoorden klikt. Ik zal er in het vervolg rekening mee houden. Maar kom er nog niet helemaal uit. Het probleem zit in het pad, dat is me nu wel duidelijk.
Sorry, voor het niet plaatsen van de code tags, maar ik kon die niet zo snel gevonden krijgen, die knoppen zijn niet zichtbaar als je op snel antwoorden klikt. Ik zal er in het vervolg rekening mee houden. Maar kom er nog niet helemaal uit. Het probleem zit in het pad, dat is me nu wel duidelijk.
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
Bullets aanpassen
16 sep 2015 16:18
Het verschil tussen de werkende en de niet werkende verwijzing die je toont, zit hem in de puntjes voor de slash
Was je dat al opgevallen?
Met aan het begin ../ werkt het met het pad naar de map headers waarschijnlijk wel.
Was je dat al opgevallen?
Met aan het begin ../ werkt het met het pad naar de map headers waarschijnlijk wel.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Bullets aanpassen
16 sep 2015 16:21
Ja had ik ook al geprobeerd maar dat is het ook niet. Ik denk dat het verschil is dat het pad terug naar een images die in de template zit en de map images (standaard in joomla) een dusdanige ander pad nodig heeft dat dit wel eens afgeschermd zou kunnen zijn door Gantry of verkoop ik nu flauwekul?
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
Bullets aanpassen
16 sep 2015 16:26
En wat als je het volledig pad gebruikt ipv het relatieve
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Bullets aanpassen
16 sep 2015 16:32
Hoi Romke en Woody,
Dan werkt het dus wel tussen "…" de complete url plaatsen. Vreemd,,,,, het zal er toch niets mee te maken hebben dat deze joomlainstallatie in een submap zit? Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Dan werkt het dus wel tussen "…" de complete url plaatsen. Vreemd,,,,, het zal er toch niets mee te maken hebben dat deze joomlainstallatie in een submap zit? Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
Bullets aanpassen
16 sep 2015 16:37 - 16 sep 2015 16:38
Is op zich wel logisch, want je template verwacht de afbeeldingbestanden in de map images binnen het template.
Nu wil jij de bestanden buiten die map plaatsen.
In dat geval zul je dus met een uitgebreider pad moeten komen.
Je zou die bestanden dus ook in images van de template-map kunnen plaatsen.
Nu wil jij de bestanden buiten die map plaatsen.
In dat geval zul je dus met een uitgebreider pad moeten komen.
Je zou die bestanden dus ook in images van de template-map kunnen plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Bullets aanpassen
16 sep 2015 16:41
Mogelijk heeft dat te maken met de plaats waar de afbeelding zich bevindt.
De bullets ws in de map images/...
Terwijl de header w.s. in de map templates/.. zit
Als je in de basis instellingen van joomla hebt aangegeven dat de afbeeldingen in de map images zit kun je werken met relatieve verwijzing ../mapnaam/afbeelding
Een headerlogo bevindt zich meestal ergens in de template map en dan werkt de relatieve verwijzing niet en dien je dus de volledig url op te geven.
Indien de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je dit topic sluiten door gebruik te maken van de groene knop dit is de oplossing bij het antwoord dat heeft geleid tot de oplossing.
De bullets ws in de map images/...
Terwijl de header w.s. in de map templates/.. zit
Als je in de basis instellingen van joomla hebt aangegeven dat de afbeeldingen in de map images zit kun je werken met relatieve verwijzing ../mapnaam/afbeelding
Een headerlogo bevindt zich meestal ergens in de template map en dan werkt de relatieve verwijzing niet en dien je dus de volledig url op te geven.
Indien de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je dit topic sluiten door gebruik te maken van de groene knop dit is de oplossing bij het antwoord dat heeft geleid tot de oplossing.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Bullets aanpassen
16 sep 2015 16:42
Hoi Woody en Romke,
Ja dat er een ander pad moest komen was me wel duidelijk en is ook logisch. Maar dat ik niet op een normale manier kan terug vallen in de map images van de joomlainstallatie snap ik nog niet niet goed. De installatie is volledig uitgevoerd en ik denk dat het probleem wel eens zou kunnen zitten in het nog niet veranderd hebben van de htaccess.txt , dat moet ik nog doen maar komt pas later aan de orde. Het maakt ook niet zo veel uit waar het plaatje staat, ben alleen bang dat bij een upgrade van de template, en dat gebeurd nogal eens bij Gantry ik plaatjes kwijt raak. Dan doe ik het maar met een volledige url dan werkt het ook.
Hartelijk dank voor jullie oplossing.
gr
Hans
Ja dat er een ander pad moest komen was me wel duidelijk en is ook logisch. Maar dat ik niet op een normale manier kan terug vallen in de map images van de joomlainstallatie snap ik nog niet niet goed. De installatie is volledig uitgevoerd en ik denk dat het probleem wel eens zou kunnen zitten in het nog niet veranderd hebben van de htaccess.txt , dat moet ik nog doen maar komt pas later aan de orde. Het maakt ook niet zo veel uit waar het plaatje staat, ben alleen bang dat bij een upgrade van de template, en dat gebeurd nogal eens bij Gantry ik plaatjes kwijt raak. Dan doe ik het maar met een volledige url dan werkt het ook.
Hartelijk dank voor jullie oplossing.
gr
Hans
- vzodjoomla
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.772 seconden