Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost " op de verkeerde plek
" op de verkeerde plek
19 sep 2015 16:18
Hallo allemaal,
Ik loop nog tegen een aantal dingen aan bij het aanpassen van de website via een Joomla template. Ik zal voor iedere vraag een nieuw topic openen, zodat dit overzichtelijk blijft.
Ik ben nog niet heel lang bezig met Joomla, maar ik maak deze site af voor vrienden die al een Joomla template hadden gekocht! Als iemand eventueel mee wil kijken en wil helpen mag je altijd pb doen, dan kan ik even een gebruikersnaam etc. voor je aanmaken.
Mijn vraag: Op de welkom pagina staat bij de eerste referentie de " niet op de juiste plek.. Hoe kan ik dit aanpassen?
Website: www.paardwaardig.nl
Alvast bedankt!
Groetjes Kim
Ik loop nog tegen een aantal dingen aan bij het aanpassen van de website via een Joomla template. Ik zal voor iedere vraag een nieuw topic openen, zodat dit overzichtelijk blijft.
Ik ben nog niet heel lang bezig met Joomla, maar ik maak deze site af voor vrienden die al een Joomla template hadden gekocht! Als iemand eventueel mee wil kijken en wil helpen mag je altijd pb doen, dan kan ik even een gebruikersnaam etc. voor je aanmaken.
Mijn vraag: Op de welkom pagina staat bij de eerste referentie de " niet op de juiste plek.. Hoe kan ik dit aanpassen?
Website: www.paardwaardig.nl
Alvast bedankt!
Groetjes Kim
- JoomlaKim
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
" op de verkeerde plek
19 sep 2015 16:24
Het lijkt erop dat in je html-code de <p>-elementen niet goed staan.
Daardoor onstaan er een soort nieuwe regels, omdat de <p>-elementen een nieuwe alinea willen starten.
Ga eens in je tekst-editor (bij voorkeur JCE) naar dat stukje tekst in het artikel en verwijder de <p> en </p> eens.
Daardoor onstaan er een soort nieuwe regels, omdat de <p>-elementen een nieuwe alinea willen starten.
Ga eens in je tekst-editor (bij voorkeur JCE) naar dat stukje tekst in het artikel en verwijder de <p> en </p> eens.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
" op de verkeerde plek
19 sep 2015 16:43
Moment, dit gaat me even te snel! Html heb ik opzich wel ervaring mee, heb mijn eigen website ook gewoon gemaakt met html code, maar waar kan ik binnen Joomla dan bij de code komen?
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
" op de verkeerde plek
19 sep 2015 16:50
Heb je JCE al als editor geïnstalleerd?
Ga dan naar het artikel toe.
Open dat.
In de JCE balk boven de tekst staat tussen alle knopjes een knopje met <>.
Klik daarop en je krijgt de html-weergave van het artikel.
Ga dan naar het artikel toe.
Open dat.
In de JCE balk boven de tekst staat tussen alle knopjes een knopje met <>.
Klik daarop en je krijgt de html-weergave van het artikel.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
" op de verkeerde plek
20 sep 2015 12:50
Ik heb JCE gedownload en unzipped, hoe kan ik het nu installeren en gebruiken? Het ziet er handig uit, thanks voor de tip!
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
" op de verkeerde plek
20 sep 2015 13:48
Tijd om je te verdiepen in de basis van Joomla!.
Misschien is het aanschaffen van een boek wel wat voor je.
Dann kun je dit soort basisbegrippen eens rustig nalezen.
Rechtsonder op deze website vind je enkele banners die verwijzen naar goede boeken over Joomla! 3.x
JCE installeer je als zip via Extensies --> Beheren --> Upload pakketbestand.
Dan de JCE-zip op je PC opzoeken en selecteren, daarna klikken op Installeren.
Vervolgens bij gebruikersinstellingen in Joomla! de opties voor de editor aanpassen, zodat het gebruikersaccount gaat werken met JCE.
Als je dit hebt gedaan zie je JCE als editor voor je artikelen actief bij elk nieuw of bestaand artikel waarmee je werkt.
Misschien is het aanschaffen van een boek wel wat voor je.
Dann kun je dit soort basisbegrippen eens rustig nalezen.
Rechtsonder op deze website vind je enkele banners die verwijzen naar goede boeken over Joomla! 3.x
JCE installeer je als zip via Extensies --> Beheren --> Upload pakketbestand.
Dan de JCE-zip op je PC opzoeken en selecteren, daarna klikken op Installeren.
Vervolgens bij gebruikersinstellingen in Joomla! de opties voor de editor aanpassen, zodat het gebruikersaccount gaat werken met JCE.
Als je dit hebt gedaan zie je JCE als editor voor je artikelen actief bij elk nieuw of bestaand artikel waarmee je werkt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
" op de verkeerde plek
21 sep 2015 21:34 - 21 sep 2015 21:40
Bedankt, ga ik doen!
Ik wil me opzich wel iets meer verdiepen en heb ook een ebook en toegang tot een video cursus, maar wil eigenlijk alleen leren wat ik nu nodig heb, omdat ik verder zelf gewoon werk met html..
Edit; waar kan ik de gebruikersinstellingen aanpassen?
Ik wil me opzich wel iets meer verdiepen en heb ook een ebook en toegang tot een video cursus, maar wil eigenlijk alleen leren wat ik nu nodig heb, omdat ik verder zelf gewoon werk met html..
Edit; waar kan ik de gebruikersinstellingen aanpassen?
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
" op de verkeerde plek
21 sep 2015 21:48 - 22 sep 2015 13:44
Je kunt het beste bij de Algemene Instellingen JCE als standaard editor instellen. Overigens vermoed ik dat je probleem is ontstaan doordat je tekst vanuit Word hebt geplakt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
" op de verkeerde plek
22 sep 2015 16:08
Het komt vanuit een mail, maar dat is met die andere referenties ook zo, en die staan wel gewoon goed..
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
" op de verkeerde plek
22 sep 2015 16:28
Dus je neemt opmaak mee. Nu is dat (behalve onhandig en niet goed voor een consistente vormgeving van je site) hier verder geen probleem, maar je maakt dus wel een fout bij het plakken van je tekst.
Goed
Fout
Zie de plaats van de
tags.
Goed
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Fout
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Zie de plaats van de
Code:
<p>
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
" op de verkeerde plek
22 sep 2015 17:04
Met behulp van de JCE editor kon ik het gemakkelijk aanpassen, heel erg bedankt!!
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
" op de verkeerde plek
22 sep 2015 17:07
Hebben de antwoorden je voldoende geholpen?
Zo ja, koppel dit even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "Dit is de oplossing" te klikken bij de reactie met de juiste oplossing.
Zo nee, geef even aan of dit draadje nog open moet blijven of dat een moderator het kan sluiten.
Zo ja, koppel dit even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "Dit is de oplossing" te klikken bij de reactie met de juiste oplossing.
Zo nee, geef even aan of dit draadje nog open moet blijven of dat een moderator het kan sluiten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.768 seconden