Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Responsive template probeem.
Responsive template probeem.
30 sep 2015 12:51 - 30 sep 2015 13:15
Ik waag het er toch maar eens even op.
Aangezien ik op meerdere artikelen en websites al heb gezien dat Artisteer bagge is voor Joomla...
Ik ben bezig met een webshop en die is nu zo goed als bijna af. Alleen het responsive gedeelte ontbreekt.
Voor de webshop gebruik ik Hikashop om mijn producten te verkopen/showen.
Ik heb gelezen op de site van HikaShop dat je Bootstrap moet aanzetten om een responsive template te creeren.
Dat heb ik nu gedaan en dat ziet er gewoon goed en netjes uit maar als ik terug ga naar de gewone website....
Je raadt het al wel, het ziet er niet meer uit zoals eerst.. { Zal in de bijlage even voorbeeld geven }
Zal ik dan maar af moeten stappen van Artisteer voor Joomla of is er toch een oplossing voor?
Ik heb al wel gelezen dat je met deze code:
het probleem oplost. Maar zonder succes dus
Iemand die een oplossing weet?
Alvast bedankt!
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Aangezien ik op meerdere artikelen en websites al heb gezien dat Artisteer bagge is voor Joomla...
Ik ben bezig met een webshop en die is nu zo goed als bijna af. Alleen het responsive gedeelte ontbreekt.
Voor de webshop gebruik ik Hikashop om mijn producten te verkopen/showen.
Ik heb gelezen op de site van HikaShop dat je Bootstrap moet aanzetten om een responsive template te creeren.
Dat heb ik nu gedaan en dat ziet er gewoon goed en netjes uit maar als ik terug ga naar de gewone website....
Je raadt het al wel, het ziet er niet meer uit zoals eerst.. { Zal in de bijlage even voorbeeld geven }
Zal ik dan maar af moeten stappen van Artisteer voor Joomla of is er toch een oplossing voor?
Ik heb al wel gelezen dat je met deze code:
Code:
JHtml::_('bootstrap.tooltip');
$doc = JFactory::getDocument();
$doc->addStyleSheet($this->baseurl .
'/media/jui/css/bootstrap.css');
$doc->addStyleSheet($this->baseurl .
'/media/jui/css/bootstrap-responsive.min.css');
het probleem oplost. Maar zonder succes dus
Iemand die een oplossing weet?
Alvast bedankt!
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- RemyS
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
30 sep 2015 13:21
Ik zou eerst eens kijken of het aan Artisteer (kans is groot) ligt of aan Hikashop door even een standaard template (Protostar) te gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
30 sep 2015 13:47
Heb eens even getest met de templates en bij Protostar veranderd hij ook na het aanzetten van bootstrap in Hikashop.
Dus als ik het goed begrijp ligt het in Hikashop.
Enig idee hoe ik het dan oplos?
Dus als ik het goed begrijp ligt het in Hikashop.
Enig idee hoe ik het dan oplos?
- RemyS
- Bezoeker
30 sep 2015 17:50 - 30 sep 2015 17:51
Worden de bootstrap css bestanden wel geladen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
30 sep 2015 21:29
Hoe kan ik dat precies nakijken? Ik ben al aardig in de php en css maar dat is toch nog een stap die ik niet ken (:
- RemyS
- Bezoeker
30 sep 2015 21:55
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool
hier
te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
30 sep 2015 22:49
Jelle, deze addon ken ik al maar daar kan ik er niet veel mee uit halen. natuurlijk wel iets maar ik krijg het niet terug zoals het was ...
- RemyS
- Bezoeker
01 okt 2015 10:40
Daarmee kan je kijken of de bootstrap css bestanden geladen worden. En als je site er dan responsive goed uitziet, dan zal je mogelijk wat aanpassingen moeten doen voor de "normale" weergave.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
01 okt 2015 10:48
Ik heb eens gekeken maar mij valt nu op dat de responsive template er net zo uit ziet als er gewone met die rare dots en de winkelwagen pop-up ziet er ook raar uit..
Is dit dan gewoon een kwestie van het aanpassen van de CSS of hoe zit dat precies?
Is dit dan gewoon een kwestie van het aanpassen van de CSS of hoe zit dat precies?
- RemyS
- Bezoeker
01 okt 2015 10:57
Dat wordt dus allemaal veroorzaakt door Artisteer. Daarvoor moet je dus inderdaad de css aanpassen. Met Protostar bijvoorbeeld zie je die dots niet.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
01 okt 2015 10:59
Aha Artisteer is dus de boos doener..
Dan weet ik voor nu even genoeg.
Beetje gaan rommelen in de CSS, toch bedankt!
Dan weet ik voor nu even genoeg.
Beetje gaan rommelen in de CSS, toch bedankt!
- RemyS
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.741 seconden