Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Email aanpassen verstuurd door contact form

Email aanpassen verstuurd door contact form

14 nov 2015 18:40
#1
Niet vaak, maar ik heb nu ook een vraag. Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft ;)
Het lijkt zo simpel, maar heb al lang zitten Googelen... Overal staat hoe je het contactformulier kunt aanpassen maar niet de email die erdoor verstuurd wordt.

Het standaard contact formulier in Joomla 3.4.5. stuurt een email naar de admin en een kopie naar de "klant". Deze email ziet er verschrikkelijk uit... gewoon een paar regels tekst. Kan ik ergens in een php bestand hier een mooie mail van maken met mijn logo, adresgegevens, kleurtje erin enz? Kan mij niet voorstellen dat ik een extensie hiervoor moet aanschaffen.

Bij voorbaat dank, John. www.ceez.nl
  • Jimmie
  • Jimmie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

Email aanpassen verstuurd door contact form

14 nov 2015 20:41 - 14 nov 2015 20:52
#2
Toch zou ik je dan aanraden een extensie te gaan gebruiken, op joomla.org zijn er heel veel te vinden die ook gratis zijn.
Om in de core van de standaard joomla contact formulier te gaan spitten is niet zo handig ook omdat bij een update van joomla je alles weer kwijt bent.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 14 nov 2015 20:52 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.825 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie