Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Website splitst zich spontaan (op tablet)
02 dec 2015 11:47
Dat van die col-1 weet ik ook niet. Weet alleen dat het vreemd is. Misschien bij je menu-item een keer expliciet 2 invullen bij aantal kolommen. Opslaan en dan terugzetten naar 1?
En heb je cache aanstaan bij Algemene Instellingen? Zo ja, zet dat eerst eens uit.
En heb je cache aanstaan bij Algemene Instellingen? Zo ja, zet dat eerst eens uit.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
02 dec 2015 12:02
Bij algemene instellingen caches uitgezet nu. Website laadt heel langzaam maar nooit 100% op tablet. En categortieblog 1 pagina ipv 4 (categorieinstellingen: heb hoofdartikelen: 6 aangegeven rest leeg gelaten)
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
-
02 dec 2015 12:12
Op mijn samsung T3 tablet zie ik de site nu correct met Firefox als browser, maar niet met de rode achtergronden.
De ledenpagina laadt alle 4. Ook het menu wordt getoond als "hamburgermenu".
Met een andere browser op mijn tablet is en blijft het nog 'hopeloos'. Achtergrond(kleur) laden niet mooi, heel streperig en het menu is geen hamburgermenu maar de standaard.
Bij een eerste keer laden komt de achtergrond niet geheel mee (bovenste stuk bijv. blijft blanco), na verversen laadt hij de achtergrond wel helemaal. Dus het lijkt ook een browser-issue te zijn?
Hoop dat je hiermee wat meer informatie hebt. Op desktop laadt de site voor zover ik kan nagaan goed.
De ledenpagina laadt alle 4. Ook het menu wordt getoond als "hamburgermenu".
Met een andere browser op mijn tablet is en blijft het nog 'hopeloos'. Achtergrond(kleur) laden niet mooi, heel streperig en het menu is geen hamburgermenu maar de standaard.
Bij een eerste keer laden komt de achtergrond niet geheel mee (bovenste stuk bijv. blijft blanco), na verversen laadt hij de achtergrond wel helemaal. Dus het lijkt ook een browser-issue te zijn?
Hoop dat je hiermee wat meer informatie hebt. Op desktop laadt de site voor zover ik kan nagaan goed.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
02 dec 2015 12:16 - 02 dec 2015 12:20
Dacht ff een kadertje om een foto heb te maken (intussen verwijderd) en nu een en al ellende. Is het zinvol om kickstart van een backup te doen? Of heeft dat geen nut?
Zo vreemd allemaal. Het vervelendste is, op mijn Mac doet ie het perfect zowel Firefox als Safari. Heb nu een windows tablet geleend zodat ik dat zelf ook zie wanneer ik wijziging maak.
Zo vreemd allemaal. Het vervelendste is, op mijn Mac doet ie het perfect zowel Firefox als Safari. Heb nu een windows tablet geleend zodat ik dat zelf ook zie wanneer ik wijziging maak.
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
02 dec 2015 17:11
Zit je niet verkeerd te kijken? De dropdown werkt bij mij namelijk ook niet lekker in de standaard Android browser, wel met Firefox. Als je dan op Onze kapel klikt dan kom je op een menu-item van het type enkel artikel dat alleen slagwerk-bas-tuba laat zien. Dus dan klopt je verhaal wel dat je niet alles ziet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
Website splits zich spontaan
02 dec 2015 17:23 - 02 dec 2015 17:29
Ja, Astrid, op de windows machines heb ik problemen zowel met Explorer als met Chrome. Daar wordt de categorieblog niet helemaal weer gegeven. Hiervan wordt maar 1 artikel weergegeven. Toch zo raar want op mijn Mac loopt alles (ook de categorieblog zie ik helemaal) perfect (ook toen de image slider niet was gedupliceerd).
Gelukkig is het splitsen van de website gestopt nadat ik de image slider heb gedupliceerd.
De website bouwt gewoon niet lekker op (en duurt lang als je van homepage naar een andere tab. wilt).
Gelukkig is het splitsen van de website gestopt nadat ik de image slider heb gedupliceerd.
De website bouwt gewoon niet lekker op (en duurt lang als je van homepage naar een andere tab. wilt).
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
02 dec 2015 17:29
Het is dus gewoon een probleem met de standaard Android browser. Daar heb ik het gisteren niet mee getest, maar die zal wel ruzie hebben met die slider.
En nee, je hebt geen probleem met je categorieblog, maar met je menu-structuur. Volgens mij moet je namelijk met deze url ook met de standaard Android browser alle artikelen zien.
En nee, je hebt geen probleem met je categorieblog, maar met je menu-structuur. Volgens mij moet je namelijk met deze url ook met de standaard Android browser alle artikelen zien.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
02 dec 2015 17:35 - 02 dec 2015 17:35
Yep, die link die jij stuurt heb ik op de tablet geopend en de hele blog komt te voorschijn, alleen duurt de opbouw tergend langzaam.
En eerst krijg ik witte achtergrond en de foto's poppen op en " dansen" over het schermpje . Dan heel langzaam wordt het laatste gedeelte van de pagina opgebouwd en de foto's gaan naar hun plek.
En eerst krijg ik witte achtergrond en de foto's poppen op en " dansen" over het schermpje . Dan heel langzaam wordt het laatste gedeelte van de pagina opgebouwd en de foto's gaan naar hun plek.
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
02 dec 2015 17:41
Trage wifi? Opent bij mij redelijk snel.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
02 dec 2015 17:47 - 02 dec 2015 17:48
Accesspoint (extender) dus geen trage wifi en op een standaard Ziggo wifi uitgeprobeerd.
Via Explorer heel traag. Via Chrome ging het sneller maar daar was het blog weer niet helemaal te zien.
Via Explorer heel traag. Via Chrome ging het sneller maar daar was het blog weer niet helemaal te zien.
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
02 dec 2015 17:50
Ik besef dat wij eigenlijk misschien een beetje off-topic gaan, maar de snelheid van opbouw wordt mede bepaald door de grootte van de afbeeldingen. In het smoelenboek zijn deze allen rond de 500 - 700 kb, en daarbij zijn veel afbeelding 640 px breed terwijl jij ze wilt laten zien op 170 px. Mijn advies. Ga je afbeeldingen nog eens goed na of je die niet verder kunt comprimeren. Ik laat vaak afbeeldingen zien met een afmeting van 800 px breed die slechts ca 40-60 kb groot zijn. Volgens mij is daar nog wel wat te winnen. Ik zie zo al ca 25 foto's x gem. 600 kb, is dus toch al bijna 15 MB (!) wat geladen moet worden.
Maar is je oorspronkelijk vraag opgelost, dan kun je met dit is de oplossing bij het juiste antwoord het topic afsluiten.
Maar is je oorspronkelijk vraag opgelost, dan kun je met dit is de oplossing bij het juiste antwoord het topic afsluiten.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
02 dec 2015 20:12 - 02 dec 2015 20:13
Heb inmiddels de foto's van het smoelenboek verkleind. Zal zeker de rest ook nakijken en verkleinen.
Maar het probleem dat de categorieblog niet zichtbaar is, blijft bestaan, helaas.
De splitsing van de website is wel opgelost doordat ik een extensie heb gedepubliceerd. Is het dan offtopic? Zal ik een nieuw topic dan aanmaken voor die categorieblog?
Maar het probleem dat de categorieblog niet zichtbaar is, blijft bestaan, helaas.
De splitsing van de website is wel opgelost doordat ik een extensie heb gedepubliceerd. Is het dan offtopic? Zal ik een nieuw topic dan aanmaken voor die categorieblog?
- inef1
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.799 seconden