Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

16 feb 2016 13:21
#1
Hallo! Alles goed hier? Ik heb een vreemd probleem. Ik beheer een grote website, www.wegnaarsucces.nl . Deze site is uitgebreid en te traag. We willen een nieuwe opzet, dus ga ik hem in een testomgeving overzetten naar een ander template. Nu heb ik hele goede ervaringen met JP-Media (meerdere sites met dit template) en ik heb dit template geïnstalleerd in de testomgeving.

Dat leek goed te gaan, maar als ik een willekeurige module publiceer, dan is ineens alle content weg uit de site. Als ik de modules depubliceer, verschijnt de content weer. In de broncode zie ik ook 2 rode regels, als de modules gepubliceerd zijn. Ik zal een schermafdruk als bijlage toevoegen. Ik heb contact opgenomen met Joomlaplates, maar ze hebben geen idee. Ze geven aan dat ik te veel extensies heb draaien en dat ik elke extensie moet de-activeren om te zien welke het probleem geeft met dit template.

Nu wil ik dit wel doen als dat inderdaad een oplossing is. Maar de eerste oplossing die ze gaven, was dat ik de titletag van de logo afbeelding moest verwijderen en dan zou het lukken... niet dus. Ik heb veel vertrouwen in de kennis die hier aanwezig is.

Wat vinden jullie, inderdaad alle extensies een voor een depubliceren, of is er een andere oplossing?

Hier de url van de testomgeving: 185.69.233.129/~weg/ Zoals je ziet is de content leeg, want de module 'headerbar' staat gepubliceerd.

Ik hoop dat iemand een idee heeft! En alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Judith
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

16 feb 2016 13:41
#2
Geldt het alleen als je een 3e partij-module activeert of ook als je standaard Joomla!-modules activeert?

Verder denk ik wel dat ze gelijk hebben met die optie om de extensies één voor één uit te schakelen. (Te beginnen met de modules en er uiteraard wel van te voren voor zorgen dat Joomla! en alle gebruikte extensies up to date zijn).
Het lijkt mij inderdaad een reactie van twee extensies die elkaar in de weg zitten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

16 feb 2016 13:53
#3
Hoi Wouter, bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga eens kijken of het ook met Joomla modules gebeurt. Ik kom er op terug!
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

16 feb 2016 15:25
#4
Nou, het was een hele klus, maar ik heb alle extensies om beurten (soms wel met enkelen tegelijk) uitgeschakeld. Maar geen resultaat. nu heb ik de modules even gede-publiceerd en nu staat de content er wel goed in.

Ik weet gewoon niet waar ik moet zoeken, dat is lastig. Iemand nog een idee?
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

16 feb 2016 16:08
#5
Het zou mogelijk veroorzaakt kunnen worden door de tijdelijke url. Ik zie dat dan ineens de <head> in de <body> komt te staan, zie dan veel jquery fouten en ook een internal server error.
Kan je de testsite niet in een submap van een domein zetten of even een tijdelijk .tk adres aanmaken?
Kan zijn dat ik het mis heb, maar lijkt me de moeite waard om het uit te proberen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

16 feb 2016 18:27
#6
Hoi Astrid, bedankt voor je bericht. Ik heb het template tijdelijk geüpload in de productiesite en even dat template als standaard gezet. En daar heb ik hetzelfde probleem, alle content verdwijnt bij het publiceren van een module. En dat is geen tijdelijk domein.

Misschien moet ik dan toch een ander template gaan zoeken. Jammer, want deze past precies bij wat we zoeken...
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

16 feb 2016 18:52
#7
Warp 6 is wel wat verouderd, maar niet zooo oud. Lijkt me dan toch een jquery conflict met een of meerdere extensies. Mogelijk nog op te lossen met jquery easy.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

16 feb 2016 19:34
#8
Ik heb jQuery erop gezet, maar ook geen verandering. Hm, lijkt erop dat dit probleem niet te verhelpen is. Ik laat deze post graag open staan, voor als iemand nog een goed idee heeft. Intussen ga ik zoeken naar een ander template.
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

17 feb 2016 13:38
#9
Een idee nog niet, maar je zou wel even de foutrapportage op ontwikkeling kunnen zetten om te kijken of je dan de oorzaak ziet van die Internal Server Error.
Zo te zien heb je nu weer een module gepubliceerd en dan krijg je dus behoorlijk wat fouten.



Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

17 feb 2016 20:42
#10
Ja ik zie het! Ik heb de foutrapportage op ontwikkeling gezet en krijg nu de volgende error:
Code:
Fatal error: Call to undefined function mb_strpos() in /home/weg/public_html/templates/jp-media/layouts/module.php on line 118

ahum, die melding zegt mij niet zoveel, behalve dat de fout zit in regel 118 in module .php. Precies op die regel staat niets, van regel 117 t/m regel 123 staat dit:
Code:
if (in_array($module->position, array('toolbar-r' ,'toolbar-l', 'footer'))) { $style = ''; $showtitle = 0; }
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

17 feb 2016 21:26 - 18 feb 2016 11:19
#11
Misschien deze even doorgeven aan de makers?
Edit: het zou ook nog een probleem met serverconfiguratie kunnen zijn m.b.t. mbstring
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 feb 2016 11:19 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

JP-Media, modules blokkeren de content, vreemd probleem

18 feb 2016 15:24
#12
Ik zal de makers inlichten. Ik heb inmiddels een nieuw template gevonden, maar deze geeft een heel wit scherm. Verder draait deze testomgeving op dezelfde server als de productie site en de draait wel goed. www.wegnaarsucces.nl . Dan kan het toch geen configuratieprobleem kunnen zijn?
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 2.320 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie