Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost aanpassen layout website
aanpassen layout website
21 feb 2016 13:46
Beste,
Ik zou mijn marges willen aanpassen van mijn website, waar kan ik dit terugvinden?
Is dit in de html code van de template of CSS bestand van de template?
Mvg
Carlietie
Ik zou mijn marges willen aanpassen van mijn website, waar kan ik dit terugvinden?
Is dit in de html code van de template of CSS bestand van de template?
Mvg
Carlietie
- carlietie
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
aanpassen layout website
21 feb 2016 15:07
Zonder een link naar de betreffende website wordt het lastig om je goed advies te geven.
Daarom verwijs ik je graag naar onderstaande tip:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Daarom verwijs ik je graag naar onderstaande tip:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
aanpassen layout website
21 feb 2016 16:08
link naar website:http://studiokleur.be/index.php
aanpassen marges. bovenaan en onderaan staat er een lijn met beperkt aantal pixels behangpapier als achtergrond.
Deze wens ik uit te breiden links en rechts van het artikel en de hoogte aanpassen onderaan en bovenaan meer zichtbaar.
Mvg
Carlietie
aanpassen marges. bovenaan en onderaan staat er een lijn met beperkt aantal pixels behangpapier als achtergrond.
Deze wens ik uit te breiden links en rechts van het artikel en de hoogte aanpassen onderaan en bovenaan meer zichtbaar.
Mvg
Carlietie
- carlietie
- Bekend met Joomla!NL
aanpassen layout website
21 feb 2016 16:36 - 21 feb 2016 16:42
Zou zoiets moeten worden, weet alleen niet wat het effect zal zijn bij responsive weergave.
Code:
#fav-container {
background-color: #fff;
box-shadow: 0 0 6px 0 rgba(0, 0, 0, 0.47);
margin: 39px 50px;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
aanpassen layout website
24 feb 2016 09:04 - 24 feb 2016 09:06
Beste,
Ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem om de breedte van de template favourite aan te passen in de breedte, in bijlage heb ik een voorbeeld van de lay-out hoe het zou moeten zijn. Ik heb reeds in de template.css gaan zoeken maar geraak er niet uit.
Zoek ik best een andere template of kan ik de favourite template toch nog aanpassen ergens?
Dus de bedoeling is om een afbeelding op de achtergrond te hebben en de artikel weergave kleiner te maken in plaats van de volle breedte.
mvg
Carlietie
Ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem om de breedte van de template favourite aan te passen in de breedte, in bijlage heb ik een voorbeeld van de lay-out hoe het zou moeten zijn. Ik heb reeds in de template.css gaan zoeken maar geraak er niet uit.
Zoek ik best een andere template of kan ik de favourite template toch nog aanpassen ergens?
Dus de bedoeling is om een afbeelding op de achtergrond te hebben en de artikel weergave kleiner te maken in plaats van de volle breedte.
mvg
Carlietie
- carlietie
- Bekend met Joomla!NL
aanpassen layout website
24 feb 2016 09:17
Dan zul je ook margins left / right moeten toepassen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
aanpassen layout website
24 feb 2016 09:50
En waarom ga je nu weer je eigen weg en volg je de voorstellen niet op? Het heeft weinig zin als je niets met de gegeven suggesties doet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
aanpassen layout website
24 feb 2016 11:35
sorry, ik dacht dt ikzelf marge niet kon toevoegen in het script, nu toegepast en dit werkt perfect.
Dit was de goede oplossing.
Dit was de goede oplossing.
- carlietie
- Bekend met Joomla!NL
aanpassen layout website
24 feb 2016 11:37
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde reactie geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd, zodat wel duidelijk is wat de oplossing is. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een reactie waarin de oplossing staat beschreven.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.712 seconden