Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost custom.css
custom.css
28 feb 2016 19:47 - 28 feb 2016 19:54
Hallo
Omdat ik een vierkant logo (150 x 150 px) heb en de template die ik gebruik (Epiphany van Joomlage) enkel een liggend logo (220 x 60 px) voorziet, heb ik, in de map public_html/templates/joomlage0096-epiphany/css, een bestandje custom.css aangemaakt en daar de volgende code in geplaatst:
Deze code kreeg ik van de ontwikkelaar van de template. Ik zie echter niets veranderen op de frontend.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen? Moet ik nog ergens één of andere instelling aanpassen?
Gr.
Lieve
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Omdat ik een vierkant logo (150 x 150 px) heb en de template die ik gebruik (Epiphany van Joomlage) enkel een liggend logo (220 x 60 px) voorziet, heb ik, in de map public_html/templates/joomlage0096-epiphany/css, een bestandje custom.css aangemaakt en daar de volgende code in geplaatst:
Code:
.logo_container, .logoimage, .logoimage a {
height: 150px !important;
}
.logo_container {
top: 20px !important;
}
Deze code kreeg ik van de ontwikkelaar van de template. Ik zie echter niets veranderen op de frontend.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen? Moet ik nog ergens één of andere instelling aanpassen?
Gr.
Lieve
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Lieve
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Webneus 2
custom.css
28 feb 2016 20:02 - 28 feb 2016 20:02
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Gevalletje cache / browsercache?
Ververs de pagina eens door een aantal keren op ctrl+f5 te klikken.
controleer met firebug of de CSS aanpassingen (code) zichtbaar zijn.
Gevalletje cache / browsercache?
Ververs de pagina eens door een aantal keren op ctrl+f5 te klikken.
controleer met firebug of de CSS aanpassingen (code) zichtbaar zijn.
- Peter
- Algemeen Moderator
custom.css
28 feb 2016 20:12
In hun handleiding staat het antwoord
www.joomlage.com/template-install-guides...-install-setup-guide
www.joomlage.com/template-install-guides...-install-setup-guide
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
custom.css
29 feb 2016 10:20 - 29 feb 2016 10:28
Dankjewel, Peter, maar nee, de aangepaste code is niet zichtbaar in Firebug
Dag Astrid, ja dat had ik ook al gezien, maar in de template was geen bestandje "custom.css" aanwezig. Ik heb er zelf eentje gemaakt en het is me eigenlijk niet duidelijk wat en hoe ik het verder nog moet aanpassen.
Moet ik dat dan aanpassen in de index.php?
Edit Astrid: Ik heb je reacties samengevoegd.
Dag Astrid, ja dat had ik ook al gezien, maar in de template was geen bestandje "custom.css" aanwezig. Ik heb er zelf eentje gemaakt en het is me eigenlijk niet duidelijk wat en hoe ik het verder nog moet aanpassen.
Moet ik dat dan aanpassen in de index.php?
Edit Astrid: Ik heb je reacties samengevoegd.
- Lieve
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Webneus 2
custom.css
29 feb 2016 10:28
Nee, je moet even goed lezen! Er is bij je template instellingen ergens een veldje waar je je custom.css in kunt zetten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.734 seconden