Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

03 mrt 2016 14:43 - 03 mrt 2016 14:44
#1
Ik heb mijn (grote) website in een nieuw template geplaatst. Ik ben een heel eind met de configuratie, hij wordt precies zoals we willen. Nu heb ik vorige week een uitgebreid menu aangemaakt, dat ging vlot en goed. Maar de volgende dag wilde ik verder met een ander menu, namelijk het main menu. En toen ontdekte ik, dat ik geen nieuwe menu items meer kon toevoegen. Ik kan nog wel klikken op 'nieuw', maar zodra ik de keuze maak voor K2>item (of welk type dan ook), krijg ik een wit scherm. Met de foutrapportage op Ontwikkeling krijg ik de volgende error:
Code:
Fatal error: Allowed memory size of 268435456 bytes exhausted (tried to allocate 32 bytes) in /home/wegnaarsuccesper/public_html/wegnaarsuccesper260216.nl/libraries/vendor/joomla/string/src/phputf8/utils/unicode.php on line 204

Ik heb een helpticket aangemaakt bij de maker van het template. Die gaf aan dat de memory size vergroot moest worden naar 125M. Dat heb ik voorgelegd aan mijn host, maar die gaf aan (en liet zien) dat de memory size zelfs op 256M staat. Ruim voldoende dus. Op zijn aanraden heb ik alsnog een php.ini aangemaakt en die geüpload naar de root van de site en in de map administrator. Zonder resultaat.

Het gekke is, dat het heel soms (willekeurig) wel lukt om (na lang laden) een menu type te kiezen. Maar dan krijg ik geen pop-up met items om uit te kiezen, maar de lijst items verschijnt in het huidige venster en ik kan niet kiezen, er zijn geen keuzevakjes voor de items. En als ik dan met de back button van de browser terugkeer in het oorspronkelijke menuvenster, werken de knoppen opslaan, annuleren etc. niet meer. Ik heb het geprobeerd in een andere browser, ik heb de cache van zowel de browser als Joomla geleegd, maar geen resultaat.

De maker van het template kijkt mee. Maar ik heb niet het gevoel dat we opschieten. Hier is zoveel Joomla kennis, dat iemand wellicht wel eens van dit probleem heeft gehoord? Ik heb heel veel gegoogled, maar zonder resultaat. Ik heb een ander template geactiveerd, maar het probleem bleef bestaan, het komt dus niet (alleen) door dit nieuwe template. Ik heb geen extra extensies geïnstalleerd. Het enige wat ik heb gedaan, is modules van het template geactiveerd en een nieuw menu item gemaakt. O ja en de parameters van het template aangepast (kleuren en zo)

Alvast bedankt voor het meekijken! Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb weergegeven.

Dit is de url van mijn website: 185.69.233.129/~wegnaarsuccesper/wegnaarsuccesper260216.nl/

Groetjes, Judith
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
Laatst bewerkt 03 mrt 2016 14:44 door Judith.
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

03 mrt 2016 15:53
#2
Kan veroorzaakt worden door een zogenaamd "memory leak" in een code. Maar dat is lastig te achterhalen. Ik kom ook wel een soortgelijk probleem tegen in combinatie met K2, dus dat zou ook nog de boosdoener kunnen zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

03 mrt 2016 17:06 - 03 mrt 2016 17:14
#3
Wacht, jouw opmerking over een memory leak in een code bracht me op het idee om de module te deactiveren, waar het grote menu in staat, dat ik de dag voor het probleem maakte. En nu kan ik wel een menu item K2 toevoegen! Ergens in die module zit dus een probleem. Ik ga het verder uitzoeken. Als ik erachter ben laat ik hier de oplossing weten.

5 minuten later: Hm, ben iets te enthousiast geweest. Het toevoegen lukt wel in een nieuw menu, maar niet in het bestaande mainmenu. Maar ik zoek verder!

Alvast bedankt voor het goede spoor!
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
Laatst bewerkt 03 mrt 2016 17:14 door Judith.
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

03 mrt 2016 17:51 - 03 mrt 2016 17:52
#4
Even later: Als ik steeds, na elke stap, control F5 indruk, kan ik een menu item toevoegen. Maar als ik in het frontend op het menu item klik, krijg ik of een 404, of deze errormelding:
Code:
Fatal error: Call to undefined function mb_internal_encoding() in /home/wegnaarsuccesper/public_html/wegnaarsuccesper260216.nl/components/com_k2/helpers/route.php on line 93

Ik vind het een lastige hoor...
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
Laatst bewerkt 03 mrt 2016 17:52 door Judith.
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

03 mrt 2016 18:07
#5
Alweer K2! Dit misschien?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

04 mrt 2016 10:29
#6
Dank je, die had ik inderdaad ook gezien. Ik heb weer een helpticket aangemaakt bij mijn host. Hopelijk is dat de oplossing. Al twijfel ik nog steeds. Want het aanmaken van menu items zou toch zonder control F5 mogelijk moeten zijn. Overigens krijg ik ook de error bij het aanmaken van menu items voor Joomla artikelen.

Even afwachten wat mijn host doet.
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

04 mrt 2016 11:01
#7
Ik heb nog antwoord van mijn host. Maar ik ben verder aan het zoeken op memory leak en ik denk dat dit het probleem is. Meer mensen hebben wel ene ruime memory limit en toch de error over het overschrijden van die limit. Vaak wordt het veroorzaakt door een javascript of een plugin oid.

Astrid, weet jij of dit te testen valt? Ik weet dat er veel javascripts op de site staan. Maar hoe weet ik welke de boosdoener kan zijn?
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

04 mrt 2016 12:15
#8
Kijk eerst eens of je van deze fouten af kunt komen:

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

04 mrt 2016 13:26
#9
Het probleem is opgelost! Tijdens het zoeken met Google vond ik een post, waarin hetzelfde probleem werd opgelost door de mbstring te activeren op de server. Ik heb mijn host gevraagd om dit te doen. Ze mailden met net dat ze het geïnstalleerd hebben en nu zijn alle problemen rondom de menu items opgelost. Geen idee wat mbstring is, maar ik ben wel errug blij....

Nu ga ik de hele site doorlopen om alle gede-activeerde plugins en modules e.d. te verwijderen, om zo de boel op te schonen en hopelijk wat overbodige javascripts te verwijderen.

Astrid, ontzettend bedankt voor je hulp, Jij bent echt een expert! Groetjes, Judith
Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
  • Judith
  • Judith's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

Ik kan geen nieuwe menu items aanmaken

04 mrt 2016 13:42
#10
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer ;)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37102
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.893 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie