Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Ruimte tussen logo en menu
Ruimte tussen logo en menu
05 mrt 2016 15:39
Goedemiddag,
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de ruimte tussen mijn logo en menubalk kan verkleinen?
Ik ben een leek maar heb wel uitgevonden hoe ik in de css het een en ander kan veranderen, als ik een stappenplan heb .
Mijn website: www.kinderpraktijkbodegraven.nl
Alvast bedankt!
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de ruimte tussen mijn logo en menubalk kan verkleinen?
Ik ben een leek maar heb wel uitgevonden hoe ik in de css het een en ander kan veranderen, als ik een stappenplan heb .
Mijn website: www.kinderpraktijkbodegraven.nl
Alvast bedankt!
- Anniek87
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
05 mrt 2016 15:46
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool
hier
te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Dan vind je dat je in het bestand theme.css op regel 8991 moet kijken.
Je ziet daar deze regel:
Ga met een FTP-programma naar het bestand theme.css ( ../templates/simple_v1/css/theme.css )
Je kunt het bestand even naar je PC downloaden en dan bewerken in bijvoorbeeld Notepad++ (Handig programma omdat je daarin ook de regelnummers ziet).
Wijzig het getal 35 bijvoorbeeld in 5 en daarna het bestand weer opslaan en met FTP uploaden naar de originele plaats.
Dan vind je dat je in het bestand theme.css op regel 8991 moet kijken.
Je ziet daar deze regel:
Code:
.tm-headerbar, .tm-navbar, .tm-footer {
margin-bottom: 35px;
margin-top: 35px;
}