Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Ruimte tussen logo en menu
Ruimte tussen logo en menu
05 mrt 2016 15:39
Goedemiddag,
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de ruimte tussen mijn logo en menubalk kan verkleinen?
Ik ben een leek maar heb wel uitgevonden hoe ik in de css het een en ander kan veranderen, als ik een stappenplan heb .
Mijn website: www.kinderpraktijkbodegraven.nl
Alvast bedankt!
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de ruimte tussen mijn logo en menubalk kan verkleinen?
Ik ben een leek maar heb wel uitgevonden hoe ik in de css het een en ander kan veranderen, als ik een stappenplan heb .
Mijn website: www.kinderpraktijkbodegraven.nl
Alvast bedankt!
- Anniek87
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
05 mrt 2016 15:46
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool
hier
te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Dan vind je dat je in het bestand theme.css op regel 8991 moet kijken.
Je ziet daar deze regel:
Ga met een FTP-programma naar het bestand theme.css ( ../templates/simple_v1/css/theme.css )
Je kunt het bestand even naar je PC downloaden en dan bewerken in bijvoorbeeld Notepad++ (Handig programma omdat je daarin ook de regelnummers ziet).
Wijzig het getal 35 bijvoorbeeld in 5 en daarna het bestand weer opslaan en met FTP uploaden naar de originele plaats.
Dan vind je dat je in het bestand theme.css op regel 8991 moet kijken.
Je ziet daar deze regel:
Code:
.tm-headerbar, .tm-navbar, .tm-footer {
margin-bottom: 35px;
margin-top: 35px;
}
Ga met een FTP-programma naar het bestand theme.css ( ../templates/simple_v1/css/theme.css )
Je kunt het bestand even naar je PC downloaden en dan bewerken in bijvoorbeeld Notepad++ (Handig programma omdat je daarin ook de regelnummers ziet).
Wijzig het getal 35 bijvoorbeeld in 5 en daarna het bestand weer opslaan en met FTP uploaden naar de originele plaats.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
05 mrt 2016 16:02
Aangezien je template een custom.css bestand heeft, kan je beter de aangepaste definitie daarin zetten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 mrt 2016 21:08 - 05 mrt 2016 21:10
Super bedankt, het is gelukt!
Wat me niet lukt... Ik wil graag de menuknoppen wat breder. Als ik via firebug inspecteer dan kom ik uit op custom.css, line 71en daar zie ik dit:
Als ik padding op bijvoorbeeld 30 zet, dan zie ik dat de knoppen breder zijn. Als ik echter in CrossFTP naar custom.css ga, dan zie ik dit staan:
Wat moet ik doen?
Edit WoodyF4u: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Wat me niet lukt... Ik wil graag de menuknoppen wat breder. Als ik via firebug inspecteer dan kom ik uit op custom.css, line 71en daar zie ik dit:
Code:
.uk-navbar-nav > li > a {
border-right: 1px solid #8bab38;
padding: 0;
text-transform: uppercase;
Als ik padding op bijvoorbeeld 30 zet, dan zie ik dat de knoppen breder zijn. Als ik echter in CrossFTP naar custom.css ga, dan zie ik dit staan:
Code:
.uk-navbar-nav > li > a {
text-transform: uppercase;
padding: 0px 0px;
border-right: 1px solid #8BAB38;
Wat moet ik doen?
Edit WoodyF4u: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Anniek87
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
05 mrt 2016 21:17
Padding wordt in deze volgorde ingevoerd:
paddin-top
padding-right
padding-bottom
padding-left
Dus als je links en rechts ruimte wil hebben kun je dit invoeren op regel 71 van je custom.css
Ik ga er vanuit dat je hiermee voldoende voor je menu-vraag geholpen bent.
Mocht dat niet zo zijn, maak dan even een nieuw topic aan.
Lees ook even de forumregels.
Maximaal 1 onderwerp per topic.
Ik sluit deze nu af.
paddin-top
padding-right
padding-bottom
padding-left
Dus als je links en rechts ruimte wil hebben kun je dit invoeren op regel 71 van je custom.css
Code:
padding: 0px 40px 0px 40px;
Ik ga er vanuit dat je hiermee voldoende voor je menu-vraag geholpen bent.
Mocht dat niet zo zijn, maak dan even een nieuw topic aan.
Lees ook even de forumregels.
Maximaal 1 onderwerp per topic.
Ik sluit deze nu af.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.644 seconden