Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

gastenboek en layout

gastenboek en layout

21 mrt 2016 12:52 - 21 mrt 2016 12:54
Hallo allemaal, Nieuw op dit forum wil ik mijn eerste vraag stellen waar ik mee worstel.
Ik heb een gastenboek (lazarus guestbook) dat precies beantwoord aan mijn bedoelingen. Het werkt goed.
Echter mijn site gebruikt een Template voor layout en alles.
In Joomla geeft de site dan een opbouw als volgt ...mijndomein.fr/fr of /nl/ of /en, omdat mijn site 3-talig is.
Als ik het guestbook via een article in de site hang werkt de meertalige functie niet goed.
Feitelijk moet ik een map in mijn site hebben ...... /guestbook, echter als ik die map maak dan werkt het guestbook naar behoren, maar valt volledig buiten de layout van mijn Template en krijg ik dus de standaard opmaak van het guestbook zelf.
Kan iemand mij helpen om de map "guestbook" onder de werking van het Template te krijgen?

Ben benieuwd en alvast dank aan iedereen.
  • ratooren
  • ratooren's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

gastenboek en layout

21 mrt 2016 14:00 - 21 mrt 2016 14:00
Hallo,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Als je een link van je site hier neerzet kunnen de leden even meekijken.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

gastenboek en layout

21 mrt 2016 14:12
Het lijkt er op dat het lazazus guestbook geen joomla compoment is, doch een (los) php script dat je in je site kan opnemen. Jij geeft ook al aan dat je dat in een artikel doet resp. via een aparte map.
Dat betekent dat je dan zelf je css zal moeten maken m.b.t. het guestbook om dat aansluitend te krijgen bij je lay-out van de site.
Overigens zijn er wel meer joomla-opties van een gastenboek.

Daarom zoals Jelle ook al aangeeft, geef je url en gebruik de tip die Jelle ook aangeeft.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

gastenboek en layout

21 mrt 2016 20:47
Hallo,

Zoals jullie beiden terecht veronderstellen is mijn guestbook geen standaard joomla component.
De website is nog niet publiekelijk toegankelijk en daarom is de url niet gegeven.
Met firebug kijk ik natuurlijk om veranderingen aan te brengen. Echter met mijn Template dat geheel gebouwd is met php en vele optie heeft kan niet even de css overzetten/nabouwen voor het guestbook.
Het opnemen van het guestbook in een article werkt op zich goed, dan wordt de volledige stijl overgenomen, alleen lukt het mij dan niet om het guestbook adaptief qua taal te krijgen. Ik heb al veel gezocht hoe dit zou kunnen met taal-cookies, hetgeen voor dit guestbook nodig is, maar geen succes.
In de admin map van het guestbook wordt namelijk de "vindmap" gedefinieerd en die is bijvoorbeeld ...mijndomein.fr/fr/guestbook. Als je nu in de NL-site op gastenboek klikt opent de basispagina in de juiste taalsetting maar doorklikken leidt ertoe dat de taalcookie verloren gaat en op de nieuwe taal in mijn voorbeeld frans wordt gezet.

Iemand die mij kan helpen dit te tackelen? Waarschijnlijk is dat eenvoudiger dan mijn volledig Template proberen om de guestbook heen te bouwen.
Als het nodig is om de link naar mijn website te hebben, dan graag even in een persoonlijke mail omdat ik de inlog niet publieke wil maken via dit forum (althans op dit moment).
De door Romke genoemde link voor gastenboek ga ik nog eens even bezoeken. Maar eerder onderzoek heeft mij toch wat sceptisch gemaakt over "gratis" varianten en met name de spangevoeligheid in dat geval.
Echter alle suggesties zijn Welkom.
Alvast hartelijk dank voor de huidige comments.
  • ratooren
  • ratooren's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

gastenboek en layout

21 mrt 2016 21:01
Elk gastenboek dat openbaar staat is enigszins spamgevoelig. Maar met de juiste instellingen/beveiliging kan je dat tot een minimum beperken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.999 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie