Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Font Roboto in Digit Yootheme template niet zichtbaar
Font Roboto in Digit Yootheme template niet zichtbaar
29 mrt 2016 11:10
In een Yootheme template Digit die ik gekozen heb. Is er een font Roboto die gebruikt wordt. Nu heb ik een offline test website via Mamp draaien en de website ziet er prima uit met de juiste font.
Nu heb ik de website online gezet en ook daar ziet de website er op mijn computer (mac) prima uit met het juiste font.
Alleen als ik op mijn iphone of macbook kijk is het Roboto font veranderd in een Times-achtig font.
Iemand een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Nu heb ik de website online gezet en ook daar ziet de website er op mijn computer (mac) prima uit met het juiste font.
Alleen als ik op mijn iphone of macbook kijk is het Roboto font veranderd in een Times-achtig font.
Iemand een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt voor jullie reacties
- alleflo
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
29 mrt 2016 13:51 - 29 mrt 2016 13:52
Hoi,
Waarschijnlijk heb je het font alleen lokaal op de Mac staan. Probeer het eens toe te voegen met behulp van font-face, je kan hier een stylesheet maken:
www.google.com/fonts#UsePlace:use/Collection:Roboto
Voeg daarna de verwijzing toe aan je template. Bijvoorbeeld:
Waarschijnlijk heb je het font alleen lokaal op de Mac staan. Probeer het eens toe te voegen met behulp van font-face, je kan hier een stylesheet maken:
www.google.com/fonts#UsePlace:use/Collection:Roboto
Voeg daarna de verwijzing toe aan je template. Bijvoorbeeld:
Code:
<link href='https://fonts.googleapis.com/css?family=Roboto' rel='stylesheet' type='text/css'>
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
29 mrt 2016 15:03 - 29 mrt 2016 15:12
Oké, ziet er goed uit. Vraagje waar zet je de link:
Op welke plek/bestand In de joomla site of template van yootheme?
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Code:
<link href='https://fonts.googleapis.com/css?family=Roboto' rel='stylesheet' type='text/css'>
Op welke plek/bestand In de joomla site of template van yootheme?
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- alleflo
- Bekend met Joomla!NL
-
29 mrt 2016 15:45
Yootheme Warp 7 templates maken standaard gebruik van Google fonts. Dus als je het font heb gekozen in de customizer, dan kan dat het probleem niet zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 mrt 2016 16:02- alleflo
- Bekend met Joomla!NL
-
29 mrt 2016 16:56
Je google font wordt niet geladen, dus ik zou nog eens goed naar je templateconfiguratie kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
29 mrt 2016 17:19
Ja dat zie ik ook. Maar oorzaak? in de template configuratie?
- alleflo
- Bekend met Joomla!NL
-
29 mrt 2016 18:15
Ik zou het zo niet weten. Ik zie in Firefox ook een schreefletter en geen google font in bootstrap.css. Kan dus ook zijn dat er met het overzetten iets niet goed is gegaan.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
01 apr 2016 16:26 - 01 apr 2016 16:31
Hoi Astrid en belangstellenden!
Probleem opgelost! Heb de template opnieuw moeten opmaken/wijzigen. Maar inplaats van wijzigingen in het layout via template van Yootheme door 'Warp' te gebruiken nu alleen wijzigingen via 'theme.css' gedaan. de combinatie van op twee plaatsen het css layout te wijzigen zorgt voor problemen en dat het lettertype niet meer in de website zichtbaar was. Wellicht handig voor anderen die een layout willen aanpassen.
Edit Astrid: Ter info voor anderen: dit is niet de juiste manier!
Probleem opgelost! Heb de template opnieuw moeten opmaken/wijzigen. Maar inplaats van wijzigingen in het layout via template van Yootheme door 'Warp' te gebruiken nu alleen wijzigingen via 'theme.css' gedaan. de combinatie van op twee plaatsen het css layout te wijzigen zorgt voor problemen en dat het lettertype niet meer in de website zichtbaar was. Wellicht handig voor anderen die een layout willen aanpassen.
Edit Astrid: Ter info voor anderen: dit is niet de juiste manier!
- alleflo
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.758 seconden