Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Een "enter" weghalen, maar waar?
Een "enter" weghalen, maar waar?
31 mrt 2016 09:03
Hoi,
Ik hoop dat dit het juiste forumdeel is, ik wist niet zeker welke ik moest kiezen.
Ik ben met mijn eerste joomla site bezig (ik kom van e107 af wat ik jaren gebruikt heb).
Echter nu krijg ik een "enter" niet weg op de hoofdpagina.
Zie www.effebuurten.nl en dan het nieuws.
Die moet 1 regel omhoog.
Ik begreep (in een ander topic, maar dat was oorspronkelijk een ander onderwerp dus moest ik voor deze vraag even een eigen topic openen) dat er nog <p> tags voor de module staan.
De nieuwsmodule is Simple RSS Feed Reader (by JoomlaWorks).
Joomla versie 3.5.0
Gr. Kees.
Ik hoop dat dit het juiste forumdeel is, ik wist niet zeker welke ik moest kiezen.
Ik ben met mijn eerste joomla site bezig (ik kom van e107 af wat ik jaren gebruikt heb).
Echter nu krijg ik een "enter" niet weg op de hoofdpagina.
Zie www.effebuurten.nl en dan het nieuws.
Die moet 1 regel omhoog.
Ik begreep (in een ander topic, maar dat was oorspronkelijk een ander onderwerp dus moest ik voor deze vraag even een eigen topic openen) dat er nog <p> tags voor de module staan.
De nieuwsmodule is Simple RSS Feed Reader (by JoomlaWorks).
Joomla versie 3.5.0
Gr. Kees.
- knorde
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
31 mrt 2016 09:07
Open je artikel,
switch naar de html-mode (toggle-editor) Dan zie je die tags staan, verwijder deze en sla het artikel vervolgens op.
switch naar de html-mode (toggle-editor) Dan zie je die tags staan, verwijder deze en sla het artikel vervolgens op.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
31 mrt 2016 09:15
Waar vind ik die toggle-editor?
Als ik onderaan klik op "schakelen tekstverwerker" zie je wel die tags staan maar als ik het artikel dan vervolgens opsla staan ze er weer.
Dit heb ik een aantal keer getest maar dan komen ze steeds weer terug.
Als ik onderaan klik op "schakelen tekstverwerker" zie je wel die tags staan maar als ik het artikel dan vervolgens opsla staan ze er weer.
Dit heb ik een aantal keer getest maar dan komen ze steeds weer terug.
- knorde
- Bekend met Joomla!NL
31 mrt 2016 10:06
Normaal gesproken blijft die tag wel weg als je opslaat terwijl je je artikel in de html modus laat staan. Dus niet weer eerst terugschakelen naar de editor mode.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
31 mrt 2016 10:14 - 31 mrt 2016 13:53
Ik zie
staan in mijn artikel.
Als ik dan die <p> en </p> weg haal en dan meteen opsla (zonder eerst te schakelen) staan ze er weer bij opnieuw openen.
EDIT
Als ik van
maak dan komt dat wel gewoon bovenaan te staan (het woord Test).
Zou het aan de module feeds kunnen liggen?
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Code:
<p>{loadposition feeds}</p>
Als ik dan die <p> en </p> weg haal en dan meteen opsla (zonder eerst te schakelen) staan ze er weer bij opnieuw openen.
EDIT
Als ik van
Code:
<p>{loadposition feeds}</p> <p>Test</p>
Zou het aan de module feeds kunnen liggen?
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
- knorde
- Bekend met Joomla!NL
31 mrt 2016 10:30
Je moet ook je artikel niet meer openen in de editor! 1 keer verwijderen en dan verder niet meer kijken
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
31 mrt 2016 10:36 - 31 mrt 2016 13:52
Dat heb ik al een aantal keer getest (niet vermeld sorry).
Maar omdat hij het toen nog niet deed ging ik weer kijken en stonden die tags er dus weer bij.
Maar kan het ook aan de module liggen?
Als ik namelijk van
maak dan komt dat wel gewoon bovenaan te staan (het woord Test).
Dan staan die tags er dus ook wel.
Maar omdat hij het toen nog niet deed ging ik weer kijken en stonden die tags er dus weer bij.
Maar kan het ook aan de module liggen?
Als ik namelijk van
Code:
<p>{loadposition feeds}</p> <p>Test</p>
Dan staan die tags er dus ook wel.
- knorde
- Bekend met Joomla!NL
31 mrt 2016 10:46
Het ligt niet aan de module.
Welke editor gebruik je? Ik maak standaard gebruik van de JCE-editor en daarbij geen problemen, zoals Astrid in #3 aangeeft.
Van de standaard TicyMCE weet ik het zo niet, maar volgens mij zou het daar ook goed moeten werken.
Welke editor gebruik je? Ik maak standaard gebruik van de JCE-editor en daarbij geen problemen, zoals Astrid in #3 aangeeft.
Van de standaard TicyMCE weet ik het zo niet, maar volgens mij zou het daar ook goed moeten werken.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
31 mrt 2016 10:49
Ik ga naar artikelen, vervolgens klik ik mijn artikel aan (staat er ook maar 1) en klik dan op bewerken.
Ik heb verder geen keuze welke editor hij dan gebruikt.
Moet ik dat op een andere manier doen dan de manier zoals ik het nu doe?
Ik heb verder geen keuze welke editor hij dan gebruikt.
Moet ik dat op een andere manier doen dan de manier zoals ik het nu doe?
- knorde
- Bekend met Joomla!NL
31 mrt 2016 10:55
De gebruikte editor kan je instellen bij Algemene Instellingen. Als je JCE er niet bij staat, dan moet je hem dus eerst installeren. Je zou het eventueel ook op kunnen lossen met css (als dit de enige module is die je in een artikel wilt plaatsen):
Code:
.item-page .moduletable {
margin-top: -20px;
}
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
31 mrt 2016 11:05
Ja het is de enige module.
Heel raar, als ik die css code erin wil zetten slaat hij dat ook niet op.
Ik moet dan toch gewoon naar mijn artikel gaan en dan naar html mode gaan en vervolgens de css erin plakken?
Ook dat is er weer uit zodra je het opgeslagen hebt...
Heel raar, als ik die css code erin wil zetten slaat hij dat ook niet op.
Ik moet dan toch gewoon naar mijn artikel gaan en dan naar html mode gaan en vervolgens de css erin plakken?
Ook dat is er weer uit zodra je het opgeslagen hebt...
- knorde
- Bekend met Joomla!NL
31 mrt 2016 11:11
Nee. css definities zet je in je template.css. Bij voorkeur onderaan zodat je weet wat je zelf hebt aangepast. Nog beter in een custom.css (maar dat kan alleen als je die aanmaakt en/of je template er al een heeft).
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.742 seconden