Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Reeds geuploade template artisteer downloaden .artx bestand
Reeds geuploade template artisteer downloaden .artx bestand
23 apr 2016 23:44 - 23 apr 2016 23:47
Hoi,
Ik ben al mijn bestanden kwijt na een computercrash. Nu moet ik wat kleuren veranderen aan een template dat ik ooit gemaakt hebt in Artisteer. Is het mogelijk de template te downloaden vanaf mijn website en weer te bewerken in Artisteer? Ik ben eigenlijk bang dat dit niet gaat lukken, maar ik vraag het toch maar eerst voor ik het opnieuw ga maken.
Alvast bedankt.
EDIT: of weet iemand waar ik kleuren kan veranderen als ik template bewerk vanuit joomla
Ik ben al mijn bestanden kwijt na een computercrash. Nu moet ik wat kleuren veranderen aan een template dat ik ooit gemaakt hebt in Artisteer. Is het mogelijk de template te downloaden vanaf mijn website en weer te bewerken in Artisteer? Ik ben eigenlijk bang dat dit niet gaat lukken, maar ik vraag het toch maar eerst voor ik het opnieuw ga maken.
Alvast bedankt.
EDIT: of weet iemand waar ik kleuren kan veranderen als ik template bewerk vanuit joomla
- Re81
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
24 apr 2016 07:46 - 24 apr 2016 08:41
Zelf ken ik artisteer verder niet, heb er nl. nog nooit mee gewerkt.
Maar de vormgeving etc bevindt zich in .css bestanden, meestal template.css
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Maar de vormgeving etc bevindt zich in .css bestanden, meestal template.css
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
24 apr 2016 08:41
Goedemorgen,
Bewerken in Artisteer is inderdaad alleen mogelijk als je het project bestand hebt(.artx), er zit ook een optie binnen Artisteer om het project bestand mee te exporteren met de template. Als je dit hebt aangevinkt moet het bestand ook nog in de map van je template zitten.
Je kan kleuren ook inderdaad aanpassen in de CSS, alleen is deze best onoverzichtelijk bij een Artisteer template.
Bewerken in Artisteer is inderdaad alleen mogelijk als je het project bestand hebt(.artx), er zit ook een optie binnen Artisteer om het project bestand mee te exporteren met de template. Als je dit hebt aangevinkt moet het bestand ook nog in de map van je template zitten.
Je kan kleuren ook inderdaad aanpassen in de CSS, alleen is deze best onoverzichtelijk bij een Artisteer template.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
25 apr 2016 19:51
Oke, bedankt voor de informatie. Ik ga zeker in het vervolg het artx bestand meenemen in het pakketbestand, bedankt voor de tip!
Stel dat ik de kleuren en instellingen van een ander template erin wil gooien, zou het dan werken om via FTP mijn template te overschrijven met de bestanden van die andere template?
Stel dat ik de kleuren en instellingen van een ander template erin wil gooien, zou het dan werken om via FTP mijn template te overschrijven met de bestanden van die andere template?
- Re81
- Joomla!NL ontdekker
25 apr 2016 20:03 - 25 apr 2016 20:04
Als je andere kleuren wilt gebruik dan kan je dat veranderen in de CSS zoals Julian en Romke al vertelden.
Je moet dus de files van dezelfde template veranderen.
Je moet dus de files van dezelfde template veranderen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
09 mei 2016 22:55
Bedankt voor de tips.
Ik heb uiteindelijk de template opnieuw gemaakt en dit keer het artx bestand ingesloten in het pakketbestand.
Topic mag gesloten worden.
Ik heb uiteindelijk de template opnieuw gemaakt en dit keer het artx bestand ingesloten in het pakketbestand.
Topic mag gesloten worden.
- Re81
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.790 seconden