Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Contact formulier layout: verzendknop bovenop de recaptcha
Contact formulier layout: verzendknop bovenop de recaptcha
25 jun 2016 17:04
De verzendknop wordt bovenop de recaptcha box geplaatst. Waarschijnlijk dat dit is gebeurd na een update van Joomla. Hoe kan ik dit herstellen, welke bestanden moet ik vervangen/aanpassen?
Zie de bijlage.
Zie de bijlage.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- Jan963
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
25 jun 2016 17:41
Hallo Jan963
Namens het Joomlanl team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.
Zonder een url valt het moeilijk te zeggen.
Wel dat je het in je css bestanden moeten zoeken.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Namens het Joomlanl team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.
Zonder een url valt het moeilijk te zeggen.
Wel dat je het in je css bestanden moeten zoeken.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
27 jun 2016 12:40
Ik heb firebug geïnstalleerd, maar ik heb zo geen idee in welk css bestand ik het moet zoeken.
Hier is de link naar de contactpagina: Contactformulier
Hier is de link naar de contactpagina: Contactformulier
- Jan963
- Nieuw op Joomla!NL
27 jun 2016 12:50
Het beste is altijd om met een kopie van een standaard template te werken. Waarom dit fout gaat is mij overigens een raadsel, maar je kunt het oplossen door dit
toe te voegen aan personal.css
Code:
.g-recaptcha.required {
clear: both;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
27 jun 2016 13:04
Dit kan komen door dat je bij Plugins: CAPTCHA - ReCAPTCHA hem op Normaal heb staan
als je deze op compact zet is het vaak al beter.(ten minste bij gebruik van template Beez3)
Maar er is nog sinds kort een mogelijkheid en dat is dat de component gebruik maakt van bootstrap
en tegenwoordig kan je in Beez3 template op tabblad geavanceerd en dan bij Componenten die
Bootstrap vereisen in dat vak com_contact invullen dan wordt het ook weer zoals het hoort.
(lokaal uitgetest met beesz3 en xampp en werkt)
als je deze op compact zet is het vaak al beter.(ten minste bij gebruik van template Beez3)
Maar er is nog sinds kort een mogelijkheid en dat is dat de component gebruik maakt van bootstrap
en tegenwoordig kan je in Beez3 template op tabblad geavanceerd en dan bij Componenten die
Bootstrap vereisen in dat vak com_contact invullen dan wordt het ook weer zoals het hoort.
(lokaal uitgetest met beesz3 en xampp en werkt)
- Leen2012
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
27 jun 2016 22:04
Dank jullie wel voor de antwoorden. Beide oplossingen werken! Alleen de optie bootstrap zorgt ervoor dat de rest van de layout van het contactformulier ook veranderd: de letters worden veel te groot. De optie toevoegen van code aan personal.css werkt ook en laat de rest van de layout ongemoeid. Dus dat heb ik gedaan. Nogmaals bedankt!
- Jan963
- Nieuw op Joomla!NL
27 jun 2016 22:32
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde reactie geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd, zodat wel duidelijk is wat de oplossing is. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een reactie waarin de oplossing staat beschreven.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.794 seconden