Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Achtergrondkleur veranderen
Achtergrondkleur veranderen
01 aug 2016 14:39
Beste medegebruikers,
Op mijn website heb ik een module waarmee ik een achtergrond kan veranderen (bijvoorbeeld een foto als achtergrond gebruiken). Echter heb ik een witte achtergrond tot nu toe. Ik heb ik een module veld diverse items geplaatst zoals "Nu Online" - "Over Deze Website" - "Laatste Nieuws" .....
Kan iemand mij vertellen (en indien mogelijk uitleggen) of het mogelijk is om op die module positie de achtergrondkleur aan te passen van wit naar ???? (Ben ik nog niet uit).
Ik hoop van jullie te horen, alvast bedankt voor het meedenken.
Christian
Ga Naar Mijn Website
Op mijn website heb ik een module waarmee ik een achtergrond kan veranderen (bijvoorbeeld een foto als achtergrond gebruiken). Echter heb ik een witte achtergrond tot nu toe. Ik heb ik een module veld diverse items geplaatst zoals "Nu Online" - "Over Deze Website" - "Laatste Nieuws" .....
Kan iemand mij vertellen (en indien mogelijk uitleggen) of het mogelijk is om op die module positie de achtergrondkleur aan te passen van wit naar ???? (Ben ik nog niet uit).
Ik hoop van jullie te horen, alvast bedankt voor het meedenken.
Christian
Ga Naar Mijn Website
- CGproductions
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
01 aug 2016 14:45
Ik snap je vraag niet.
Wil je nu een achtergrond aanpassen in het deel buiten je website?
Of wil je de achtergrond van bepaalde module-posities veranderen?
Wil je nu een achtergrond aanpassen in het deel buiten je website?
Of wil je de achtergrond van bepaalde module-posities veranderen?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
01 aug 2016 14:47
Kijk eens bij je template instellingen of en waar je kleuren kunt instellen.
Ik heb het vermoed dat je dat aldaar kunt instellen.
Anders in je custom.css opnemen
(of welke kleurcode dan ook bij de #ccc)
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Ik heb het vermoed dat je dat aldaar kunt instellen.
Anders in je custom.css opnemen
Code:
#gkbottom1 {
background-color: #ccc;
}
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
01 aug 2016 15:00
Ik wil een achtergondkleur wijzigen waarin een module word weergegeven.
- CGproductions
- Bekend met Joomla!NL
-
01 aug 2016 15:23 - 01 aug 2016 15:25Wil je het nu via die module doen? ( Welke module gebruik je daar voor )Op mijn website heb ik een module waarmee ik een achtergrond kan veranderen (bijvoorbeeld een foto als achtergrond gebruiken).
Of via het css gebeuren, maak dan gebruik van Romke zijn tip!
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
01 aug 2016 15:48
Het is de achtergrondkleur van diverse module mogelijkheden op één module positie zoals in mijn eerste bericht anders omschreven.
Kan ik via het CSS gedeelte de achtergrondkleur van een module positie veranderen?
Kan ik via het CSS gedeelte de achtergrondkleur van een module positie veranderen?
- CGproductions
- Bekend met Joomla!NL
-
01 aug 2016 15:55
Heb je je template instellingen al bekeken?? Zijn daar mogelijkheden om dit aan te passen?
Of heb je al geprobeerd om een custom.css bestand aan te maken met daarin de code.
Als je deze zaken niet eerst uitzoekt en probeert wordt het voor ons wel lastig om je verder te helpen.
Of heb je al geprobeerd om een custom.css bestand aan te maken met daarin de code.
Als je deze zaken niet eerst uitzoekt en probeert wordt het voor ons wel lastig om je verder te helpen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
01 aug 2016 16:00
Dit wordt voor mij sowieso lastig daar ik niet veel kennis heb van css en dergelijke.
- CGproductions
- Bekend met Joomla!NL
-
01 aug 2016 16:27
Als ik het zo zie is het een betaalde template. Je hebt eventueel recht op ondersteuning.
Daarnaast zal er w.s. ook wel documentatie te vinden zijn op de site van de makers.
Om je kort op weg te helpen.
1e optie template instellingen:
ga naar Extensies/Templatebeheer
Klik links op Stijlen en kijk welke opties hier allemaal mogelijk zijn.
2e optie via custom.css
Ga naar Extensies/Templatebeheer
klik op links op Templates
Je ziet nu een mappen structuur, klik daar op de map css, zodat deze zich uitvouwt.
Staat hier een custom.css? Zo ja, open deze en voeg mijn eerder voorgestelde code toe.
Zo nee, maak dan een nieuw bestand, zet daar de code in en sla het bestand op als custom.css
Daarnaast zal er w.s. ook wel documentatie te vinden zijn op de site van de makers.
Om je kort op weg te helpen.
1e optie template instellingen:
ga naar Extensies/Templatebeheer
Klik links op Stijlen en kijk welke opties hier allemaal mogelijk zijn.
2e optie via custom.css
Ga naar Extensies/Templatebeheer
klik op links op Templates
Je ziet nu een mappen structuur, klik daar op de map css, zodat deze zich uitvouwt.
Staat hier een custom.css? Zo ja, open deze en voeg mijn eerder voorgestelde code toe.
Zo nee, maak dan een nieuw bestand, zet daar de code in en sla het bestand op als custom.css
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
01 aug 2016 18:57
Ter info: templates van Gavick werken of met css overrides via de template instellingen of met een override.css (zie documentatie van de makers).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 aug 2016 18:38
Ik ben er uit via de handleiding van de template. Je kunt inderdaad via de css een aantal instellingen veranderen.
Bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor het meedenken.
- CGproductions
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.780 seconden