Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
word break in titel van artikel
17 sep 2016 19:09
Is het eigenlijk mogelijk, vroeg ik me af, om een word break in de titel van een artikel te zetten/verwerken? Dus een
in een woord, zodat die op de juiste plek in het woord breekt.
Hier een voorbeeld van een verkeerde woordafbreking in de tekst 'toepassingsoverzicht' (omdat ik word break in css heb ingesteld, breekt het woord wel, maar op de verkeerde plek....
Nog idealer zou zijn als de woorden gewoon automatisch afbreken op de juiste plek op basis van de taal.
Code:
­
Hier een voorbeeld van een verkeerde woordafbreking in de tekst 'toepassingsoverzicht' (omdat ik word break in css heb ingesteld, breekt het woord wel, maar op de verkeerde plek....
Nog idealer zou zijn als de woorden gewoon automatisch afbreken op de juiste plek op basis van de taal.
- skelp
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
18 sep 2016 11:14
Word break heeft niet zovel zin.
Want als ik het scherm steeds kleiner maak, dan wordt het streepje uiteindelijk netjes (op basis van taal) zo geplaatst: TOEPASSINGS-OVERZICHT
Vervolgens maak ik het scherm nog kleiner en dan krijg je dit:
TOEPAS-
SINDSOVER-
ZICHT
Dat is inderdaad niet mooi.
Je kunt in je css het beste met media queries aan de slag om een kleinere titel te tonen als het scherm onder een bepaalde breedte uitkomt.
Want als ik het scherm steeds kleiner maak, dan wordt het streepje uiteindelijk netjes (op basis van taal) zo geplaatst: TOEPASSINGS-OVERZICHT
Vervolgens maak ik het scherm nog kleiner en dan krijg je dit:
TOEPAS-
SINDSOVER-
ZICHT
Dat is inderdaad niet mooi.
Je kunt in je css het beste met media queries aan de slag om een kleinere titel te tonen als het scherm onder een bepaalde breedte uitkomt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
19 sep 2016 08:21
Dat zou mooi zijn, maar bij mij doet hij dat afbreken niet juist
Er staat nu
TOEPASSINGSO
VERZICHT.
Misschien heb ik iets niet juist ingesteld bij de taal? Ik heb wel gewoon NL taal ingesteld.
Verder wil ik geen kleinere titels tonen met media queries, want ze zijn me al klein genoeg.
Er staat nu
TOEPASSINGSO
VERZICHT.
Misschien heb ik iets niet juist ingesteld bij de taal? Ik heb wel gewoon NL taal ingesteld.
Verder wil ik geen kleinere titels tonen met media queries, want ze zijn me al klein genoeg.
- skelp
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
19 sep 2016 08:39 - 19 sep 2016 10:05
Lijkt me dan toch een lokaal probleem. Bij mij wordt het op alle breedtes correct afgebroken.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.724 seconden