Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
positionering uitklapveld zoekfunctie
31 jan 2017 20:27
Hoi,
Even een vraag over positionering met css wat ik (vooralsnog) niet voor elkaar heb gekregen
Het gaat om de zoekfunctie op deze pagina.
Als je op uitgebreid zoeken klikt (in het contentgedeelte van de pagina) krijg je vervolgens een blauwe balk waarmee je op categorie e.d. kan zoeken. Wanneer je op die blauwe balk klikt, klapt die uit, maar gaat hij over de footer van de pagina heen staan. Ik wil graag dat hij a.h.w. de footer naar beneden drukt.
Wat moet ik in de css aanpassen om dit voor elkaar te krijgen?
bvb dank.
Groet, LIesbeth.
Even een vraag over positionering met css wat ik (vooralsnog) niet voor elkaar heb gekregen
Het gaat om de zoekfunctie op deze pagina.
Als je op uitgebreid zoeken klikt (in het contentgedeelte van de pagina) krijg je vervolgens een blauwe balk waarmee je op categorie e.d. kan zoeken. Wanneer je op die blauwe balk klikt, klapt die uit, maar gaat hij over de footer van de pagina heen staan. Ik wil graag dat hij a.h.w. de footer naar beneden drukt.
Wat moet ik in de css aanpassen om dit voor elkaar te krijgen?
bvb dank.
Groet, LIesbeth.
- skelp
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
31 jan 2017 20:45
Hallo,
Ik heb gekeken in Edge, Ie, Firefox en Chrome.
En kreeg dit resultaat in alle browsers dus ik zie het probleem niet.
Ik heb gekeken in Edge, Ie, Firefox en Chrome.
En kreeg dit resultaat in alle browsers dus ik zie het probleem niet.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
01 feb 2017 07:50
Zodra je op een smal scherm zit, of een telefoon schuift het inderdaad over elkaar heen.
Je zou een CSS class (binnen een mediaquery voor smalle schermen) kunnen maken die de footer omlaag trekt.
Vervolgens zou je dan deze class kunnen erop en af kunnen gooien met JavaScript.
Je zou een CSS class (binnen een mediaquery voor smalle schermen) kunnen maken die de footer omlaag trekt.
Vervolgens zou je dan deze class kunnen erop en af kunnen gooien met JavaScript.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
02 feb 2017 19:57
Bedankt voor het meekijken.
De footer gaat wel naar beneden op andere pagina's met veel tekst, dus het lijkt me dat het eerder aan de css van het uitklapveld ligt.
Het uitklapveld mag wat mij betreft alle content die eronder zit naar beneden drukken bij uitklappen, dus ook bijvoorbeeld de zoekresultaten die evt al op de pagina stonden.
Mijn vraag is dus hoe ik dat via css voor elkaar krijg.
@Julian: het is dus niet nodig om deze er op en er af moeten gooien met Javascript en een mediaquery is dan ook niet nodig, zoals ik het hierboven beschrijf.
Groet, Liesbeth
De footer gaat wel naar beneden op andere pagina's met veel tekst, dus het lijkt me dat het eerder aan de css van het uitklapveld ligt.
Het uitklapveld mag wat mij betreft alle content die eronder zit naar beneden drukken bij uitklappen, dus ook bijvoorbeeld de zoekresultaten die evt al op de pagina stonden.
Mijn vraag is dus hoe ik dat via css voor elkaar krijg.
@Julian: het is dus niet nodig om deze er op en er af moeten gooien met Javascript en een mediaquery is dan ook niet nodig, zoals ik het hierboven beschrijf.
Groet, Liesbeth
- skelp
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
02 feb 2017 20:29 - 02 feb 2017 20:29
Prima, geen idee hoe je dat dan voor elkaar krijgt. Misschien dat je iets met een peusdo class selector kan doen, succes!
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
06 feb 2017 13:26
Of mogelijk hier de positie van absolute naar relative wijzigen?
Code:
.chzn-container .chzn-drop
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.715 seconden