Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Protostar aanpassen

Protostar aanpassen

07 feb 2017 21:52
Ik probeer Protostar aan te passen en het hoofdmenu in positie-0 te zetten, rechts van het logo.
Daartoe heb ik in het menu module het menu class achtervoegsel op " navigation nav-pills" gezet.
Bovendien heb ik een user.css gemaakt met oa de volgende code:
Code:
.header-search { width:100%; } img.header-search {display:block} img.logo { display: block; margin: auto; } div.header-search.pull-right { float: none; padding-left: 300px; padding-top: 20px; } .body .container { border: 0px; padding: 0px; /* background-color: #c0e0ff; */ min-height: 550px; } .container { width: 100%; max-width: 100%; } .site-title { display: none; } .navigation { padding: 0px 5px; border: 0px; } .navigation .nav-child, .navigation .menu { background-color: yellow; } .navigation .nav-child a { color: #000; font-size: 16px; } .nav-pills > li > a { font-size: 18px; }

Het menu ziet er op position-1 uit zoals ik het wil, maar op position-0 klappen de submenu's niet open.
Dat de gele kleur wel in position-7 maar niet in position-0 weergegeven wordt vind ik op dit moment geen probleem. Dat kan ik zelf wel oplossen denk ik.
Maar kan iemand me vertellen hoe ik een sub-menu kan laten uitklappen?
Zie test50.amnesty.nl
  • Han Koster
  • Han Koster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Protostar aanpassen

08 feb 2017 08:54
Dat gaat helaas niet werken. Je zult dan positie 1 in de index.php van je template moeten verplaatsen. En de suffix moet overigens zonder "navigation".
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Protostar aanpassen

08 feb 2017 16:29 - 08 feb 2017 16:31
Astrid, het kan wel.
Ik laat in de suffix "navigation" staan. Mijn css maakt daar gebruik van. Die class wordt toegevoegd door de position-1 code in index.php dus wordt misschien ook op andere plaatsen gebruikt.
Maar dat ter zijde.
Ik heb de volgende code toegevoegd aan mijn user.css:
Code:
.navigation li:hover ul { display: block; left: auto; top:auto; }
En daarmee wordt de display:none opgeheven en de position:0,0 die initieel op het submenu van toepassing is.
Als er een sub-sub-menu zou zijn weet ik niet wat er dan gaat gebeuren. Maar dat gebruik ik voorlopig niet.
  • Han Koster
  • Han Koster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.874 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie