Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Aangepaste HTML-module werkt bijna...
28 feb 2017 20:18
Ik had in mijn vorige site-incarnatie een grafisch parenteel-blad, als gewone HTML gegenereerd vanuit een genealogie-pakket. Die had ik ondergebracht in een sub-domein, en die vervolgens met een menu-item Externe Link op een nieuw venster getoond. Ging OK.
Nu bij de herbouw ontdekte ik de module HTML. Als experiment plakte ik de complete paginacode in het code-tabblad van de editor. Tot mijn verbazing werkte het, in principe was de werkwijze dus OK.
Maar... de grafische kaders ontbraken, en de tekst stond holderdebolder over elkaar, alles tegen de linker marge. Zie de twee bijlagen.
Wat kan de oorzaak zijn?
(Geen urgentie, pure nieuwsgierigheid: voor deze aangepaste HTML van een hele pagina heb ik geen heel geschikte positie, dus ik blijf voorlopig bij de externe link, of misschien een wrapper)
Nu bij de herbouw ontdekte ik de module HTML. Als experiment plakte ik de complete paginacode in het code-tabblad van de editor. Tot mijn verbazing werkte het, in principe was de werkwijze dus OK.
Maar... de grafische kaders ontbraken, en de tekst stond holderdebolder over elkaar, alles tegen de linker marge. Zie de twee bijlagen.
Wat kan de oorzaak zijn?
(Geen urgentie, pure nieuwsgierigheid: voor deze aangepaste HTML van een hele pagina heb ik geen heel geschikte positie, dus ik blijf voorlopig bij de externe link, of misschien een wrapper)
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.9 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
Leo
- LtB
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
28 feb 2017 21:06
Dat zal zeer vermoedelijk te maken hebben met een .css opmaak bestand
Kun je bijvoorbeeld een link geven, of eventueel een gedeelte van dat desbetreffende html-bestand (inclusief head) hier plaatsen tussen code-tags?
Waarschijnlijk kunnen we er dan wat meer zinnigs over zeggen.
Kun je bijvoorbeeld een link geven, of eventueel een gedeelte van dat desbetreffende html-bestand (inclusief head) hier plaatsen tussen code-tags?
Waarschijnlijk kunnen we er dan wat meer zinnigs over zeggen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
28 feb 2017 22:19
Een link naar mijn site staat hieronder.
Parenteel Baak 1982 (gebruikersmenu rechts) leidt naar de pagina op het subdomein.
De source heb ik geheel ongewijzigd in de HTML-module geplakt.
Maar ik denk dat je gelijk hebt.
Ik vind deze head:
In de subdomeinmap staat naast index.html nog 6 html's waarnaar in de body gelinkt wordt. (het blad bestaat uit diverse stukken die onderling gelinkt zijn).
In dit geval is het niet meer de moeite om de zaak alsnog werkend te krijgen, maar als ik binnenkort nog eens iets kleiners heb dat net zo is opgebouwd (tamelijk waarschijnlijke ontwikkeling), waar zou ik dan deze bestanden neer moeten zetten?
Parenteel Baak 1982 (gebruikersmenu rechts) leidt naar de pagina op het subdomein.
De source heb ik geheel ongewijzigd in de HTML-module geplakt.
Maar ik denk dat je gelijk hebt.
Ik vind deze head:
Code:
<head>
<title>Parenteel van Fictieve stamvader (N.n.) Baak</title>
<link rel="stylesheet" href="aldfaergraphic.css" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=ISO-8859-1" />
<script type="text/javascript" src="aldfaergraphic.js"></script>
<!-- Rapport Parenteel 1.10
Hookbestand: 'GrafischNageslachtHook'niet aanwezig
'StandaardHook' niet aanwezig
Bibliotheek: 'Nageslacht (Grafisch)' Versie 1.40 in Lib Aldfaer
'Basis (Grafisch)' Versie 1.31 in Lib Aldfaer
'Basis' Versie 1.164 in Lib Aldfaer
'DutchDateFormat' Versie 1.5 in Lib Aldfaer
-->
</head>
In dit geval is het niet meer de moeite om de zaak alsnog werkend te krijgen, maar als ik binnenkort nog eens iets kleiners heb dat net zo is opgebouwd (tamelijk waarschijnlijke ontwikkeling), waar zou ik dan deze bestanden neer moeten zetten?
Groet,
Leo
Leo
- LtB
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.926 seconden