Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Afbeelding in header plaatsen i.p.v. sitetitel
Afbeelding in header plaatsen i.p.v. sitetitel
05 mrt 2017 15:49
Joomla 3.6.5 Protostar;
www.ikzoekeenzadel.nl
Goedemiddag, ik ben Frank. Kom regelmatig op dit informatieve forum terecht als ik oplossingen zoek voor de (beginners)probleempjes waar ik tegenaan loop bij het maken van een website.
Momenteel ben ik een nieuwe aan het maken, als deze klaar is wil ik die overzetten naar het domein wat mijn vrouw voor haar toko gebruikt: www.wellsaddle.nl
Waar ik nu tegenaan loop: de sitetitle in de header heb ik na veel gepuzzel kunnen blocken in de index.php. Nu wil ik dat de banner "Wellsaddle" daar komt te staan. Op de plaats van deze banner zou ik dan indien mogelijk een slideshow van afbeeldingen willen maken.
Vraag 1: Moet ik in de index.php een code plaatsen in de plaats van de (momenteel in regel 121 uitgeschakelde) verwijzing naar de websitenaam of moet de template.css ook aangepast worden?
Vraag 2: Hoe kan ik het beste de voorgestelde slideshow opbouwen?
Overigens heb ik het idee dat de template protostar in 3.6.5 een geval apart is vergeleken met de voorgaande versies. Ik kom namelijk veel voorgestelde aanpassingen of oplossingen voor diverse dingetjes tegen die niet overeenkomen met mijn versie. Te denken valt dan bijv. aan op diverse fora geplaatste codes met bijbehorende regelnrs waarin iets aangepast zou moeten worden maar deze vind ik dan niet terug in mijn bestanden. Ligt dit aan mij of is mijn gedachtegang juist?
Goedemiddag, ik ben Frank. Kom regelmatig op dit informatieve forum terecht als ik oplossingen zoek voor de (beginners)probleempjes waar ik tegenaan loop bij het maken van een website.
Momenteel ben ik een nieuwe aan het maken, als deze klaar is wil ik die overzetten naar het domein wat mijn vrouw voor haar toko gebruikt: www.wellsaddle.nl
Waar ik nu tegenaan loop: de sitetitle in de header heb ik na veel gepuzzel kunnen blocken in de index.php. Nu wil ik dat de banner "Wellsaddle" daar komt te staan. Op de plaats van deze banner zou ik dan indien mogelijk een slideshow van afbeeldingen willen maken.
Vraag 1: Moet ik in de index.php een code plaatsen in de plaats van de (momenteel in regel 121 uitgeschakelde) verwijzing naar de websitenaam of moet de template.css ook aangepast worden?
Vraag 2: Hoe kan ik het beste de voorgestelde slideshow opbouwen?
Overigens heb ik het idee dat de template protostar in 3.6.5 een geval apart is vergeleken met de voorgaande versies. Ik kom namelijk veel voorgestelde aanpassingen of oplossingen voor diverse dingetjes tegen die niet overeenkomen met mijn versie. Te denken valt dan bijv. aan op diverse fora geplaatste codes met bijbehorende regelnrs waarin iets aangepast zou moeten worden maar deze vind ik dan niet terug in mijn bestanden. Ligt dit aan mij of is mijn gedachtegang juist?
Grtz, Frank
- frankiej
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
05 mrt 2017 16:07
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Kijk hier even naar de module-posities voor dit template:
bj.zemplate.com/protostar-responsive-tem...tar-module-positions
Je ziet dat je een slideshow kunt plaatsen op bijvoorbeeld positie: Banner.
Die positie staat over de volle breedte van je template.
Er zijn heel veel goede slideshow-modules.
Het is erg afhankelijk van je wensen welke je daarvoor kunt gaan gebruiken.
Kijk zelf eens hier naar de verschillende beschikbare modules:
extensions.joomla.org/category/photos-a-images/slideshow/
Of geef wat specifieker aan wat je precies wil.
Kijk hier even naar de module-posities voor dit template:
bj.zemplate.com/protostar-responsive-tem...tar-module-positions
Je ziet dat je een slideshow kunt plaatsen op bijvoorbeeld positie: Banner.
Die positie staat over de volle breedte van je template.
Er zijn heel veel goede slideshow-modules.
Het is erg afhankelijk van je wensen welke je daarvoor kunt gaan gebruiken.
Kijk zelf eens hier naar de verschillende beschikbare modules:
extensions.joomla.org/category/photos-a-images/slideshow/
Of geef wat specifieker aan wat je precies wil.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
05 mrt 2017 20:23 - 05 mrt 2017 20:28
Dank voor je reactie.
Dat module-positie overzicht had ik al gevonden, handig ding overigens.
Slideshow modules zullen we eens gaan proberen, dj-imageslider is in elk geval niet mijn ding, die heb ik ondertussen al geprobeerd. Overigens blijkt dat de afbeelding "Wellsaddle" bij plaatsing van de slider in de banner positie direct onder de slider komt te staan wat niet de bedoeling is.
Om mijn andere probleem te verduidelijken heb ik de site-title (Zadelmakerij) weer zichtbaar gemaakt. Wat ik nu wil is de Wellsaddle afbeelding op de plaats van de positie "logo" (?) plaatsen zodat ik een slideshow kan plaatsen onder de menuknoppen.
Andere vraag (of moet ik dat in een nieuw topic zetten?):
[strike]Hoe kan ik het sub-submenu onder "Over wellsaddle"-"Opleidingen en certificaties" meteen zichtbaar maken zonder er tweemaal op te moeten klikken? Mouse-over optie of iets dergelijks?[/strike]
Edit WoodyF4u: Inderdaad graag 1 onderwerp per vraag.
Dat module-positie overzicht had ik al gevonden, handig ding overigens.
Slideshow modules zullen we eens gaan proberen, dj-imageslider is in elk geval niet mijn ding, die heb ik ondertussen al geprobeerd. Overigens blijkt dat de afbeelding "Wellsaddle" bij plaatsing van de slider in de banner positie direct onder de slider komt te staan wat niet de bedoeling is.
Om mijn andere probleem te verduidelijken heb ik de site-title (Zadelmakerij) weer zichtbaar gemaakt. Wat ik nu wil is de Wellsaddle afbeelding op de plaats van de positie "logo" (?) plaatsen zodat ik een slideshow kan plaatsen onder de menuknoppen.
Andere vraag (of moet ik dat in een nieuw topic zetten?):
[strike]Hoe kan ik het sub-submenu onder "Over wellsaddle"-"Opleidingen en certificaties" meteen zichtbaar maken zonder er tweemaal op te moeten klikken? Mouse-over optie of iets dergelijks?[/strike]
Edit WoodyF4u: Inderdaad graag 1 onderwerp per vraag.
Grtz, Frank
- frankiej
- Joomla!NL ontdekker
05 mrt 2017 20:34
Bedoel je zoiets als hier?
zaterdagmiddagconcertendeventer.nl/de-stichting
Je ziet dat het logo over de slider wordt getoond.
Die combinatie zou je op de positie banner kunnen zetten.
Met het menu op Position-0 heb je dan wat je wil.
Indien je het zo wil, kan ik je daar wel een tip voor geven
zaterdagmiddagconcertendeventer.nl/de-stichting
Je ziet dat het logo over de slider wordt getoond.
Die combinatie zou je op de positie banner kunnen zetten.
Met het menu op Position-0 heb je dan wat je wil.
Indien je het zo wil, kan ik je daar wel een tip voor geven
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
05 mrt 2017 20:45
De slider wil ik apart houden, daarin komen foto's te staan van de diverse zadels die te koop komen te staan. Het bedrijfslogo wellsaddle wil ik helemaal bovenaan hebben naast de zoekbalk waar nu het aanklikbare "zadelmakerij" staat.
Moet ik de vorige post bewerken of mag de door jou doorgehaalde tekst blijven staan?
Moet ik de vorige post bewerken of mag de door jou doorgehaalde tekst blijven staan?
Grtz, Frank
- frankiej
- Joomla!NL ontdekker
05 mrt 2017 20:49
Je mag die extra vraag wel zo laten staan.
Alleen als je er een antwoord voor wil hebben, moet je even een nieuw topic aanmaken.
Je kunt je logo toch op de positie Logo (linksboven) plaatsen?
Dan komt daaronder je men.
En daaronder de slideshow die je gaat kiezen op de positie Banner.
Alleen als je er een antwoord voor wil hebben, moet je even een nieuw topic aanmaken.
Je kunt je logo toch op de positie Logo (linksboven) plaatsen?
Dan komt daaronder je men.
En daaronder de slideshow die je gaat kiezen op de positie Banner.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
06 mrt 2017 19:34
de positie logo heb ik niet voorhanden onder de eigenschappen van de modules. Ik krijg de image overal geplaatst maar niet waar ik hem wil hebben: over de gehele breedte bovenaan. De zoekbalk heb ik al verplaatst naar positie 7 in de hoop dat positie 0 volledig vrij zou zijn maar helaas zonder resultaat.
Grtz, Frank
- frankiej
- Joomla!NL ontdekker
12 mrt 2017 09:06
Gelukt! Zoals zo vaak bleek het weer erg simpel te zijn. Onder de tab "geavanceerd" van stijlen-bewerken onder extensies-templates-stijlen is de afbeelding die je er wilt hebben simpelweg te selecteren in het veld "Logo". Meerdere afmetingen zijn mogelijk.
Grtz, Frank
- frankiej
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.748 seconden