Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Menu item niet "geselecteerd" en de overige menu items wel
15 mrt 2017 14:02 - 15 mrt 2017 14:03
Hoi,
Joomla 3.6.5.
Kunena forum 5.0.6.1.
Url: www.effebuurten.nl
Deze vraag had ik al eerder gesteld bij een ander template en ik zit nu weer met hetzelfde probleem.
De vraag is hier al eerder behandeld (en opgelost): forum.joomlanl.nl/forum/3-x-templates-en...erige-menu-items-wel
Om mijn site www.effebuurten.nl heb ik momenteel 2 knoppen.
Home - Forum (en ik had een test maar die is er nu weer af).
Als je op Home of Test drukt blijft die knop "ingedrukt" zeg maar.
Dan kun je dus zien dat je op die pagina bent.
Als je op Forum klikt en vervolgens verder in het forum gaat blijft die knop niet "ingedrukt".
Is dat ergens in te stellen?
De oplossing was toen:
Dit werkt nu echter niet.
Gr. Kees.
Joomla 3.6.5.
Kunena forum 5.0.6.1.
Url: www.effebuurten.nl
Deze vraag had ik al eerder gesteld bij een ander template en ik zit nu weer met hetzelfde probleem.
De vraag is hier al eerder behandeld (en opgelost): forum.joomlanl.nl/forum/3-x-templates-en...erige-menu-items-wel
Om mijn site www.effebuurten.nl heb ik momenteel 2 knoppen.
Home - Forum (en ik had een test maar die is er nu weer af).
Als je op Home of Test drukt blijft die knop "ingedrukt" zeg maar.
Dan kun je dus zien dat je op die pagina bent.
Als je op Forum klikt en vervolgens verder in het forum gaat blijft die knop niet "ingedrukt".
Is dat ergens in te stellen?
De oplossing was toen:
Code:
#hor_nav .alias-parent-active.first {
background: rgba(57, 57, 57, 1) !important;
}
Gr. Kees.
- knorde
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
15 mrt 2017 20:20
Als je niet dezelfde elementen in de DOM van je pagina hebt, heb je niks aan de CSS regels zoals je die hierboven hebt staan. Je zal dan dus moeten kijken welke elementen je wel in de DOM hebt staan, en aan de hand daarvan kan je dan een nieuwe selector maken voor je CSS regels.
In het geval van een actief menu element wordt de class "active" meestal als naam toegekend, dat is niet altijd zo en in de oplossing die jij hierboven zet ook zeker niet het geval. Maar om te achterhalen welke elementen er in de DOM hangen, kan je gebruik maken van de developer console. Op Windows computers kan je meestal op F12 drukken om deze te openen. In het geval van hierboven, zou je de volgende CSS regels kunnen gebruiken:
In het geval van een actief menu element wordt de class "active" meestal als naam toegekend, dat is niet altijd zo en in de oplossing die jij hierboven zet ook zeker niet het geval. Maar om te achterhalen welke elementen er in de DOM hangen, kan je gebruik maken van de developer console. Op Windows computers kan je meestal op F12 drukken om deze te openen. In het geval van hierboven, zou je de volgende CSS regels kunnen gebruiken:
Code:
ul.nav.menu > li.current.active {
background-color: orange;
}
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
16 mrt 2017 13:57 - 16 mrt 2017 14:00
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, al vind ik de code die jij hebt gegeven niet terug daarin
Ik zal vast wel iets verkeerd doen haha.
Ik heb wel die CSS code even geprobeerd maar met deze CSS code heb je hetzelfde effect.
Als je op forum klikt wordt de achtergrond oranje en is die "geselecteerd".
Klik je vervolgens verder in het forum (bijvoorbeeld effebuurten.nl/forum/het-buurthuis ) is hij niet meer geselecteerd.
Ik zal vast wel iets verkeerd doen haha.
Ik heb wel die CSS code even geprobeerd maar met deze CSS code heb je hetzelfde effect.
Als je op forum klikt wordt de achtergrond oranje en is die "geselecteerd".
Klik je vervolgens verder in het forum (bijvoorbeeld effebuurten.nl/forum/het-buurthuis ) is hij niet meer geselecteerd.
- knorde
- Bekend met Joomla!NL
16 mrt 2017 20:37
Komt omdat op dat moment de class active niet meer in het menu voorkomt .
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
16 mrt 2017 20:50 - 20 mrt 2017 19:14Ah ok maar hoe krijg je dat wel werkend dan haha?Juliank92 schreef : Komt omdat op dat moment de class active niet meer in het menu voorkomt .
Edit Jelle: Ik heb je postbump weggehaald omdat wij postbumping hier niet op prijs stellen. Zie forumregels .
- knorde
- Bekend met Joomla!NL
21 mrt 2017 05:58 - 21 mrt 2017 05:58
Zal vast wel een oplossing voor zijn, maar het gaat hier op het forum op dezelfde manier. Dus als je in een topic zit is forum in het topmenu niet meer geselecteerd.
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.666 seconden