Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Blank scherm na laden backup

21 jun 2017 08:05 - 21 jun 2017 11:03
Ik gebruik het Spectral template van Rockettheme. In eerste instantie al twee keer de quickstart moeten laden om hem aan de praat te krijgen. Tijdens het inrichten van de website heb ik ergens een foutje gemaakt en heb daarna de laatste backup geladen. Het gevolg was, dat ik een blanco scherm te zien kreeg, zowel de frontend als de backend. Ja, en dan kan je niet zoveel meer.

Deze regel
Code:
ini_set('display_errors', TRUE); error_reporting(E_ALL);
heb ik toegevoegd aan index.php om in ieder geval een foutmelding op het scherm te krijgen. Het volgende kreeg ik op de frontend te zien, backend nog steeds blank.

Warning: require_once(/home/id789086/domains/dsp-delft.nl/public_html/libraries/platform.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/id789086/domains/dsp-delft.nl/public_html/libraries/import.legacy.php on line 42

Fatal error: require_once(): Failed opening required '/home/id789086/domains/dsp-delft.nl/public_html/libraries/platform.php' (include_path='.:/opt/alt/php56/usr/share/pear:/opt/alt/php56/usr/share/php') in /home/id789086/domains/dsp-delft.nl/public_html/libraries/import.legacy.php on line 42

En inderdaad: het bestand platform.php is niet aan aanwezig. Heb al gegoogled, maar daar kwam ik zo gauw niet uit.

Ik gebruik Joomla 3.7.2 en verder alleen Kunena 5 en JEvents (calender) toegevoegd.

Edit WoodyF4u: Ik heb de melding tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • Willem1954
  • Willem1954's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

21 jun 2017 11:05
Kun je aangeven waar je de back-up mee hebt gemaakt en hoe je de back-up hebt terug gezet?
Ik vermoed dat je bij het terugzetten niet met een lege rootmap en lege database bent gestart.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

21 jun 2017 14:42
De website wordt gehost bij WNED, dus die backup procedure is neem ik aan wel bekend.

Ik heb inderdaad de database en de rootmap niet leeggemaakt toen ik de backup terug gezet heb. Ik zal de database verwijderen en de root map leegmaken en nog een keer alles terug zetten. Wordt vervolgd ....

Wat betreft de quote's: Ik was al trots op mezelf dat ik de php code zo netjes neergezet had ;)
  • Willem1954
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

21 jun 2017 14:55
Goed bezig :)
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

21 jun 2017 15:23
Ik heb de rootmap volledig leeg gemaakt, database verwijderd en opnieuw aangemaakt, zodat hij op zeker leeg is.
Hierna restore gedaan en helaas zonder resultaat. Nog steeds blanco scherm.

Heb inmiddels DEZE link gevonden.
Ik heb naar een installatiearchief gezocht, maar niet gevonden. Wel in alle soorten en maten het bestand 'platform.php' ..... Welke zou ik moeten hebben?

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
  • Willem1954
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

21 jun 2017 15:39

Willem1954 schreef : De website wordt gehost bij WNED, dus die backup procedure is neem ik aan wel bekend.

Nee eerlijk gezegd niet. Ik gebruik zelf altijd Akeeba Backup.
Daarmee maak je in 1x een back-up van je mappen en bestanden plus de database.
En bij het terugzetten herstelt Akeeba netjes alle instellingen die nodig zijn om front-end en back-end werkend te krijgen.

Heb je van WNed uit de back-up een lossgecomprimeerd bestand ontvangen met daarin de mappen en bestanden en daarnaast een SQL-bestand voor de database?

In dat geval moet je even kijken naar het bestand configuration.php
Want als je een nieuwe database hebt aangemaakt, moet de databasenaam, gebruikersnaam en wachtwoord in dat bestand worden aangepast naar deze nieuwe gegevens.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

21 jun 2017 17:00
WNED heeft een keurige tool voor het terugzetten van een backup. Kwestie van aanvinken wat je wil en klaar. Voor een andere website heb ik deze tool al vaker gebruikt en dat werkt vlekkeloos. Binnen een paar minuten is het klaar.

Ik denk dat het niet ligt aan de manier van terugzetten, zeker als het bij een andere website gewoon altijd goed gaat.

Ik heb de quickstart van Rockettheme gebruikt om het demo template te bekijken. De dingen die ik leuk vind gebruik ik dan en wat ik niet nodig heb gooi ik uiteindelijk weg. Bij het installeren van Rockettheme had ik eigenlijk hetzelfde probleem, dus dat heb ik nog een keer gedaan. Ik denk dat het in het template zit, maar ja, dat kan ik juist niet controleren. :dry:
  • Willem1954
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

21 jun 2017 17:16 - 21 jun 2017 17:17
Die backup werkt inderdaad feilloos, maar ik vermoed dat er iets anders aan de hand is. Het bestand libraries/platform.php bestaat namelijk niet meer sinds joomla 3.6 (even uit mijn hoofd). Dus ik vermoed dat die Quickstart niet goed is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

26 jun 2017 19:09
Ik heb de vraag bij Rockettheme neergelegd en zij zijn (nog steeds) zoekende naar de oorzaak en de oplossing. Ben benieuwd of ze eruit komen, want ik heb gegoogeld op de gevonden fouten in het error log en nergens staat een spot-on oplossing.

Ik heb overigens de quickstart op een ander domein als subdomain (zelfde provider) nog een keer neergezet en die werkte gewoon goed.
  • Willem1954
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie