Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

responsive 2 koloms indeling categoryblog

responsive 2 koloms indeling categoryblog

04 aug 2017 13:49
#1
Hoi,

Het lukt met maar niet om de 2-koloms indeling van deze blogpagina goed te krijgen.

Als ik het scherm in elkaar druk gaan de afbeeldingen over elkaar heen staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Graag wil ik dat ze elk ongeveer 50% innemen en dus dat het artikel met de afbeelding automatisch schaalt. De afbeelding blijft nu op een vaste breedte staan.

Bij voorbaat dank voor het meekijken.

Groet, Liesbeth.
  • skelp
  • skelp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 175

responsive 2 koloms indeling categoryblog

04 aug 2017 14:09
#2
Je afbeeldingen worden nu al geknepen in de browser.
Zorg ervoor dat de afbeelding op de juiste resolutie is geupload en op de pagina geplaatst.
Als je dat hebt gedaan is de kans veel groter dat de afbeelding zich netjes gaat aanpassen aan de kleinere browser.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

responsive 2 koloms indeling categoryblog

04 aug 2017 14:39
#3
Dat klopt, maar ik wil ook dat het automatisch goed komt te staan als degene die er straks afbeelingen op gaat zetten, per ongeluk veel te grote afbeelingen op plaatst.
M.a.w. ik wil graag dat de afbeedeldingen zich responsive gedragen. Dus tot een een beeldbreedte van pakweg 750 dat de kolommen elk de helft innemen en de afbeelingen zich aanpassen en niet over elkaar heen schuiven, wat nu het geval is.
  • skelp
  • skelp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 175

responsive 2 koloms indeling categoryblog

04 aug 2017 14:53
#4
Het wordt in ieder geval deels veroorzaakt door je template. Als je de pagina bekijkt met Protostar dan ziet het er al veel beter uit. Jouw template is ook op mobiel niet goed namelijk.
En bij beide templates zie je dat afbeeldingen over elkaar heen schuiven, maar dat is bij niet-bestaande of bijna niet gebruikte schermresoluties.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

responsive 2 koloms indeling categoryblog

04 aug 2017 17:21
#5
Je template werkt samen met de Bootstrap 2 die in Joomla verwerkt zit maar ik mis wel de css code voor het meeschalen van de afbeelding. Nu zag ik ook dat je in het css span 6 img met de declaratie voor het mee schalen van de afbeelding hebt neer gezet . Maar die heb je niet voor alle resoluties neer gezet maar alleen maar voor de resolutie's die minimaal 794 pixels breed zijn. Zet het eens niet in een media query.

En als tweede is het wel nodig dat je de afbeelding maten mee geeft. Word je pagina trouwens ook sneller van :lol:
  • ArjanR
  • ArjanR's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 72
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.366 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie