Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Wit frontje veranderen van kleur bij www.fraaiefoto.nl
27 sep 2017 12:43
Goede middag Joomla,
Ik ben net mijn site aan het opbouwen www.fraaiefoto.nl . Nu porbeer ik de voorgrond wat wit is een andere kleur te geven. Dit lukt mij niet binnen de template protostar. Hiermee kan ik wel de kleuren achter dit witte frontje veranderen maar niet dit witte frontje.
Weet iemand hoe dit aan te pakken?
Vriendelijke groeten,
Jolanda Aalbers
Ik ben net mijn site aan het opbouwen www.fraaiefoto.nl . Nu porbeer ik de voorgrond wat wit is een andere kleur te geven. Dit lukt mij niet binnen de template protostar. Hiermee kan ik wel de kleuren achter dit witte frontje veranderen maar niet dit witte frontje.
Weet iemand hoe dit aan te pakken?
Vriendelijke groeten,
Jolanda Aalbers
- Aalbers
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
27 sep 2017 13:02
Daarvoor moet je de container hebben
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Code:
.container {
background-color: #code;
}
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
28 sep 2017 07:29
Hi Romke, dankje voor je reactie maar ik kan het niet vinden. Ben niet heel thuis in dit maar ben het langzaam aan het leren.
Waar moet ik zijn voor de container?
groetjes
jolanda
Waar moet ik zijn voor de container?
groetjes
jolanda
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
28 sep 2017 09:29
Volg deze handleiding:
Eigen CSS toevoegen in Protostar .
Als je dat hebt gelezen, weet je hoe je de regels die Romke voorstelt in dat nieuwe css-bestand moet plaatsen.
Eigen CSS toevoegen in Protostar .
Als je dat hebt gelezen, weet je hoe je de regels die Romke voorstelt in dat nieuwe css-bestand moet plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
28 sep 2017 16:10
Dankje Woody ik ga het proberen.. laat jullie zo weten of het gelukt is
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
28 sep 2017 17:22 - 28 sep 2017 19:22
Ik heb een kopie van protostar gemaakt. Hierin heb ik in css onder template css,
de kleur op zwart gezet en opgeslagen. Is dit de juiste manier? Op de website is het nu zwart dus dat is gelukt nu de kleur van de tekst etc! een hele uitdaging.. Bedankt!!
Een eigen css toevoegen in deze protostar heb ik gedaan maar als je niet snapt wat je voor tekst erin te zetten is het echt lastig.
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Code:
}
.body .container {
background-color: #000000;
de kleur op zwart gezet en opgeslagen. Is dit de juiste manier? Op de website is het nu zwart dus dat is gelukt nu de kleur van de tekst etc! een hele uitdaging.. Bedankt!!
Een eigen css toevoegen in deze protostar heb ik gedaan maar als je niet snapt wat je voor tekst erin te zetten is het echt lastig.
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
28 sep 2017 17:36
Om te leren snappen wat je plaatst, misschien heb je
hier
iets aan.
jouw werkwijze kan inderdaad ook. Overigens is het altijd handiger om je aanpassen in een custom.css, bij Protostar dus user.css bestand te zetten.
Kunnen we dit topic nu vooreerst sluiten? Mocht je vervolgvragen hebben dan kun je hiervoor altijd een nieuw topic starten.
jouw werkwijze kan inderdaad ook. Overigens is het altijd handiger om je aanpassen in een custom.css, bij Protostar dus user.css bestand te zetten.
Kunnen we dit topic nu vooreerst sluiten? Mocht je vervolgvragen hebben dan kun je hiervoor altijd een nieuw topic starten.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
28 sep 2017 18:18
Dank je wel voor de terugkoppeling.
En kijk ook eens bij onze handige links.
Dan sluiten wij hierbij het topic.
En kijk ook eens bij onze handige links.
Dan sluiten wij hierbij het topic.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.735 seconden