Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kleuren
Kleuren
04 okt 2017 21:39
Goede Avond Joomla,
Ik ben css aan het uit proberen om zo kleuren etc te veranderen. Het gaat steeds beter alleen lukt het me maar niet om onder het onderwerp de stuk tekst ipv rood zwart te maken. B.v. zoals in de bijlage zie je "bestellen van fotos" in een rode kleur maar de tekst daaronder wil ik graag zwart hebben. Dit lukt mij helaas niet. Weet iemand hoe dit appart van kleur te veranderen?
Ook wil ik graag het rechthoekje Joomla weg halen, is dit ook mogenlijk?
B.v.b. dank.
Vriendelijke groeten,
Jolanda Aalbers
Ik ben css aan het uit proberen om zo kleuren etc te veranderen. Het gaat steeds beter alleen lukt het me maar niet om onder het onderwerp de stuk tekst ipv rood zwart te maken. B.v. zoals in de bijlage zie je "bestellen van fotos" in een rode kleur maar de tekst daaronder wil ik graag zwart hebben. Dit lukt mij helaas niet. Weet iemand hoe dit appart van kleur te veranderen?
Ook wil ik graag het rechthoekje Joomla weg halen, is dit ook mogenlijk?
B.v.b. dank.
Vriendelijke groeten,
Jolanda Aalbers
- Aalbers
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Kleuren
04 okt 2017 22:22
De kleur van je tekst wordt bepaald in je template.css op regel 211 ev
pas de kleur aan naar je gewenste kleur.
Tip: maak gebruik van de ingebouwde Hulpmiddelen voor ontwikkelaars voor Firefox (Ctrl + Shift + I voor Windows of Cmd + Opt + I voor Mac) of een soortgelijk alternatief voor andere browsers Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Code:
.body {
font-family: "Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 14px;
line-height: 18px;
color: #fd4747;
}
pas de kleur aan naar je gewenste kleur.
Tip: maak gebruik van de ingebouwde Hulpmiddelen voor ontwikkelaars voor Firefox (Ctrl + Shift + I voor Windows of Cmd + Opt + I voor Mac) of een soortgelijk alternatief voor andere browsers Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Kleuren
04 okt 2017 22:30
Wat betreft het joomla blokje, dat is een tag.
Waarschijnlijk heb je dat ergens bij je artikel ingevuld.
Of kijk onder componenten - Tags
Waarschijnlijk heb je dat ergens bij je artikel ingevuld.
Of kijk onder componenten - Tags
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Kleuren
04 okt 2017 22:47
Hi Romke bedankt voor je bericht! Ik gebruik het inspecteren van me site via firefox. Maar als ik de kleuren van bepaalde tekst verander gaat alles mee en in dit geval is het rood. Terwijl je de titel alleen rood wil hebben. Mijn site heeft momenteel een time out helaas (heel vervelend) dus probeer het morgen weer. Bedankt!
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
Kleuren
04 okt 2017 22:54
Klopt. De Body tag geldt eigenlijk voor de gehele site. Je zult dan moeten kijken naar een dieper/lager niveau.
Omdat je dus alleen je content (is de inhoud van je artikels) een andere kleur wilt geven zul je het bijvoorbeeld met .content kunnen proberen. of eventueel .article
Het is altijd even proberen.
Nog even een opmerking, Zolang je aan het ontwikkelen bent kun je beter gzip-compressie uitzetten (die heb je volgens mij aan staan).
Ook heb je volgens mij de taalfilter plugin aanstaan, terwijl je geen meertalige site hebt, ik zie namelijk /en in je url.
Maar mocht je hierover meer vragen hebben, maak dan svp voor elk onderwerp een apart topic aan. Daarmee houden wij ons forum overzichtelijk.
Omdat je dus alleen je content (is de inhoud van je artikels) een andere kleur wilt geven zul je het bijvoorbeeld met .content kunnen proberen. of eventueel .article
Het is altijd even proberen.
Nog even een opmerking, Zolang je aan het ontwikkelen bent kun je beter gzip-compressie uitzetten (die heb je volgens mij aan staan).
Ook heb je volgens mij de taalfilter plugin aanstaan, terwijl je geen meertalige site hebt, ik zie namelijk /en in je url.
Maar mocht je hierover meer vragen hebben, maak dan svp voor elk onderwerp een apart topic aan. Daarmee houden wij ons forum overzichtelijk.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Kleuren
04 okt 2017 23:13
Wat fijn deze informatie!!! Ik ga er morgen meteen mee aan de slag. Begin het steeds leuker te vinden. Bedankt Romke!!
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
Kleuren
05 okt 2017 18:58
Super bedankt Romke , check
www.fraaiefoto.nl
voor mij als leek en nul procent verstand van site bouwen is hij nu al helemaal mooi.
- Aalbers
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.663 seconden