Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
BGMax achtergrond mag niet in leesgedeelte komen
06 okt 2017 14:15
Hallo,
Ben bezig met het maken van een nieuwe site ( HIER ) en heb d.m.v. de module BGMax een achtergrond toegevoegd.
Nu heft het "leesgedeeelte" van de site echter ook deze achtergrond en dat wil ik niet en deze dient gewoon wit te zijn.
Voor zover ik kan zien is dat geen instelling in de module maar hoe kan ik dit dan toch oplossen?
Ben bezig met het maken van een nieuwe site ( HIER ) en heb d.m.v. de module BGMax een achtergrond toegevoegd.
Nu heft het "leesgedeeelte" van de site echter ook deze achtergrond en dat wil ik niet en deze dient gewoon wit te zijn.
Voor zover ik kan zien is dat geen instelling in de module maar hoe kan ik dit dan toch oplossen?
- Bruce the Boss
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
06 okt 2017 14:27
Je gebruikt volgens mij een template die een totaal witte achtergrond heeft. Dus dan zal je met css e.e.a. aan moeten gaan passen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
06 okt 2017 14:31
Dat van die witte achtergrond kan inderdaad wel eens kloppen ja en ik zal me nu moeten gaan verdiepen hoe dit op te lossen.
Wat is de juiste term voor "het leesgedeelte" want dat zoekt misschien wat makkelijker bij Google?
Wat is de juiste term voor "het leesgedeelte" want dat zoekt misschien wat makkelijker bij Google?
- Bruce the Boss
06 okt 2017 14:39
Dat is per template verschillend.
Tip: maak gebruik van de ingebouwde Hulpmiddelen voor ontwikkelaars voor Firefox (Ctrl + Shift + I voor Windows of Cmd + Opt + I voor Mac) of een soortgelijk alternatief voor andere browsers Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Tip: maak gebruik van de ingebouwde Hulpmiddelen voor ontwikkelaars voor Firefox (Ctrl + Shift + I voor Windows of Cmd + Opt + I voor Mac) of een soortgelijk alternatief voor andere browsers Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
06 okt 2017 16:19
Ik heb gekeken maar vind het moeilijk.
Ik denk dat ik in het onderstaande gedeelte moet zijn maar wat dan?
Moet ik iets toevoegen?
Er staat nu alleen een verwijzing naar het lettertype en de kleur.
Ik denk dat ik in het onderstaande gedeelte moet zijn maar wat dan?
Moet ik iets toevoegen?
Code:
body {
font-family: 'Monda', sans-serif;
color: #444444;
font-size: 15px;
}
Er staat nu alleen een verwijzing naar het lettertype en de kleur.
- Bruce the Boss
06 okt 2017 16:25
Dan is het misschien handiger om een template te zoeken die al een verschil heeft tussen achtergrondkleur en content. Ik heb sowieso mijn twijfels over de template die je gebruikt (vreemde link in de footer).
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
06 okt 2017 19:08
En wat als je
opneemt in een custom.css
Code:
.content100 {
background-color: #000000;
}
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.692 seconden