Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Hornav menu bewerken
Hornav menu bewerken
10 feb 2018 21:59
Heyhey,
ik ben aan het worstelen met het Hornav menu. Het is een module waar ik erg tevreden over ben, maar de voorpagina van mijn website is een gecombineerde pagina van zowel catering als brasserie. Het idee is dat men op de voorpagina kiest of ze meer willen weten over onze brasserie of over onze catering, hier wil ik dus geen menu erbij hebben.
Verder moet er voor de catering een ander menu komen als voor de brasserie. Is Hornav gewoon niet toereikend of doe ik iets verkeerd?
Thanks!
ik ben aan het worstelen met het Hornav menu. Het is een module waar ik erg tevreden over ben, maar de voorpagina van mijn website is een gecombineerde pagina van zowel catering als brasserie. Het idee is dat men op de voorpagina kiest of ze meer willen weten over onze brasserie of over onze catering, hier wil ik dus geen menu erbij hebben.
Verder moet er voor de catering een ander menu komen als voor de brasserie. Is Hornav gewoon niet toereikend of doe ik iets verkeerd?
Thanks!
- Xaleah
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Hornav menu bewerken
10 feb 2018 22:14
Ik ken het hornav menu niet, maar men aan dat je die ook gewoon op een modulepositie zet? Je zult dan 3 menu's moeten maken waarbij je geen module aanmaakt voor het menu van je homepage.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Hornav menu bewerken
10 feb 2018 22:20 - 10 feb 2018 22:22
Het Hornav menu is onderdeel van Joomlage templates, maar dacht dat deze in veel templates gebruikt werd, my bad. Ik kan dus niet bepalen waar ik het menu laat zien, wel welke menu's ik laat zien. Die zou ik inderdaad op kunnen splitsen. Alleen dat neemt nog niet weg dat er maar één default blijkt te zijn, namelijk: Op alle pagina's hetzelfde menu.
Ik denk dat ik aan een andere module moet voor menu's, heb je/iemand toevallig een tip over welk menu goed werkt?
Hornav zit bovenaan de pagina (wil ik graag zo houden) en heeft een dropdown menu en reageert op hover d.m.v. kleurveranderingen van het hoofdmenu zelf en de tekstkleur van het dropdown menu eronder.
Ik ben niet volledig gebrand op bovenstaande eisen, maar vind het wel belangrijk dat er een reactie komt zodra men hovert over een tekst en dat ik het niet in CSS moet gaan opmaken want zo handig ben ik helaas niet.
Ps, als ik google op joomla menu dan kom ik uit bij extenties, zit ik verkeerd te kijken? In mijn beleving moet ik namelijk een module hebben.
Ik denk dat ik aan een andere module moet voor menu's, heb je/iemand toevallig een tip over welk menu goed werkt?
Hornav zit bovenaan de pagina (wil ik graag zo houden) en heeft een dropdown menu en reageert op hover d.m.v. kleurveranderingen van het hoofdmenu zelf en de tekstkleur van het dropdown menu eronder.
Ik ben niet volledig gebrand op bovenstaande eisen, maar vind het wel belangrijk dat er een reactie komt zodra men hovert over een tekst en dat ik het niet in CSS moet gaan opmaken want zo handig ben ik helaas niet.
Ps, als ik google op joomla menu dan kom ik uit bij extenties, zit ik verkeerd te kijken? In mijn beleving moet ik namelijk een module hebben.
- Xaleah
- Bekend met Joomla!NL
Hornav menu bewerken
10 feb 2018 22:35
Ik denk dat ik gewoon een probleem heb, Hornav lijkt compleet ingebakken in het template, ik kan het niet eens uitschakelen. Het staat niet bij modules, noch extenties. Enige plek waar ik het kan vinden is in het template zelf, en hier is het niet uit te schakelen.
- Xaleah
- Bekend met Joomla!NL
Hornav menu bewerken
10 feb 2018 22:37
Kijk hier maar even
www.joomlage.com/forum/5-commercial-joom...ple-languages-solved
Is eigenlijk hetzelfde.
www.joomlage.com/forum/5-commercial-joom...ple-languages-solved
Is eigenlijk hetzelfde.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Hornav menu bewerken
10 feb 2018 23:45 - 10 feb 2018 23:46
Het Hornavmenu staat bij mij in de modules als Main menu. Wellicht bij jou ook zo denk ik. Kan je wel depubliceren hoor.
- YVANYVAN
- Bekend met Joomla!NL
-
Hornav menu bewerken
11 feb 2018 17:31 - 11 feb 2018 17:41
Thanks maar helaas, het staat niet in de modules als Main Menu, ik heb inmiddels al een andere oplossing gevonden waarbij het menu gewoon blijft zoals het is, ik heb er verder niet aan gezeten maar om de één of andere reden geeft het menu ineens verticaal weer. Ik weet niet precies wanneer of waardoor dit probleem is ontstaan omdat mijn webbrowser het de hele tijd correct heeft weergegeven. Het was dat iemand anders ging kijken en mij er op attendeerde. Ik kon het pas zien nadat ik mijn cache wiste.
Ik kan dus geen enkele plek vinden waar ik het Hornav menu kan bewerken behalve in het template zelf, waar er 4 opties zijn:
1 voor het veranderen van het lettertype
1 voor het veranderen van de buttonkleur
1 voor de tekstkleur
1 voor de linkkleur
Meer is er gewoon niet over te vinden. Heb dus ook geen flauw idee hoe Hornav nu ineens verticaal weergeeft.
PS: Website is www.njoyz.nl
PPS: Hornav is wel terug te vinden in het CSS van het template, maar ik heb hier te weinig kennis van... Wellicht dat hier iets mis is gegaan:
Ik kan dus geen enkele plek vinden waar ik het Hornav menu kan bewerken behalve in het template zelf, waar er 4 opties zijn:
1 voor het veranderen van het lettertype
1 voor het veranderen van de buttonkleur
1 voor de tekstkleur
1 voor de linkkleur
Meer is er gewoon niet over te vinden. Heb dus ook geen flauw idee hoe Hornav nu ineens verticaal weergeeft.
PS: Website is www.njoyz.nl
PPS: Hornav is wel terug te vinden in het CSS van het template, maar ik heb hier te weinig kennis van... Wellicht dat hier iets mis is gegaan:
Code:
/** Hornav **/
#hornav {float:left; width:100%;}
#hornav ul {margin:0; float: right;}
#hornav a span {cursor:pointer; display:block;}
#hornav li{list-style:none outside none; position:relative; text-indent:0;}
#hornav li li a span, #hornav li li a:hover span {}
#hornav a:hover {cursor:pointer; display:block; text-decoration:none;}
#hornav a:hover span{cursor:pointer; display:block;}
#hornav li ul li, #hornav li ul li ul li {margin-top: 0px;}
/* Hornav - Parent Styling */
#hornav ul a, #hornav ul ul a, #hornav .separator {white-space:nowrap; margin:0; margin-bottom:3px; cursor:pointer;}
#hornav li, #hornav li li {float:left; z-index: 10;}
#hornav ul a, #hornav .separator {display:block; padding: 29px 18px; text-decoration: none; z-index: 9999; margin-bottom: 0px /*dropdown gap*/;}
#hornav li:hover {}
#hornav ul ul a {display:block; line-height:20px; padding: 1px 10px; text-decoration: none; z-index: 9999; border:none;}
/* Hornav - Child Styling */
#hornav li li a, #hornav li li.active a, #hornav li li.visited a {color:#555555 !important; text-transform: none;}
#hornav li li a, #hornav li li a:hover, #hornav li li.active a, #hornav li.active ul li a {background:none !important;}
/* Hornav - Child Block Styling */
#hornav li li, #hornav li li li {clear:left; float:left; margin:0; padding: 2px 0px 4px !important; white-space: nowrap; z-index: 9999 !important;}
#hornav li li:last-child, #hornav li li li:last-child {background:none !important;}
/* Hornav - Dropdown Block Styling */
#hornav ul li ul{
height:auto; left:-999em; margin:0; padding:5px; position:absolute; z-index:99999 !important;}
/* Hornav - Image 16*16 Styling */
#hornav ul li ul img {padding:3px 6px 3px 0px;}
/* Hornav - Sub-Child Block Styling */
#hornav li ul li ul {height:auto; left:-999em; margin:0; padding:5px; position:absolute; top:0;}
/* Hornav - General */
#hornav li:hover ul ul, #hornav li:hover ul ul ul, #hornav li:hover ul ul ul ul, #hornav li.iehover ul ul, #hornav li.iehover ul ul ul, #hornav li.iehover ul ul ul ul {left: -999em;}
#hornav li:hover ul, #hornav li li:hover ul, #hornav li li li:hover ul, #hornav li li li li:hover ul, #hornav li.iehover ul, #hornav li li.iehover ul, #hornav li li li.iehover ul, #hornav li li li li.iehover ul {left:0; z-index:99999 !important;}
#hornav li li, #hornav li li li {min-width: 180px;}
#hornav li ul li ul {margin-left: 187px;}
#hornav .menu li:first-child, .module .latestnews li:first-child {margin-top: 0 !important;}
#menu li li.parent {cursor: pointer !important;}
#hornav li:hover {left:0; z-index:5001 !important;}
#hornav ul li ul {margin-top: 0px;}
- Xaleah
- Bekend met Joomla!NL
Hornav menu bewerken
11 feb 2018 17:46
Dan heb je toch zelf iets veranderd. Dit gebeurt niet vanzelf. Zet even een backup terug, dat gaat het snelste.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Hornav menu bewerken
11 feb 2018 18:03
Mooi balen, ik snap er echt helemaal geen hol meer van. Ik had hier duidelijk nooit aan moeten beginnen, ellende is alleen dat ik niemand mag inhuren om dit probleem op te lossen... (Tis de website van mijn baas, persoon die dit deed is dus overleden). Ik heb nog nooit eerder met Joomla gewerkt en weet duideljik niet waar ik mee bezig ben. De info die ik kan vinden lijkt op toepassing van nieuwere versies, de uitleg voor de akeeba backup is niet langer beschikbaar, ik weet niet wat ik fout heb gedaan of wanneer of wat ik nu moet doen.
- Xaleah
- Bekend met Joomla!NL
Hornav menu bewerken
11 feb 2018 18:22 - 12 feb 2018 13:27
Sorry voor mijn gemopper, het probleem leek voort te komen uit een advies dat ik in een ander topic kreeg over het automatisch schalen van de buttons op de voorpagina. Toen ik deze tekst had verwijderd:
Deed Hornav het weer zoals het hoort. (Even los van het feit dat het dropdown menu soms knippert) Dus ik ga nu weer terug naar het andere topic om uit te zoeken hoe ik de buttons in de mobiele versie dan wel automatisch moet laten schalen of waar de code eigenlijk moet staan, want ik heb het denk ik op de verkeerde plek gezet eerder.
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Code:
img{
height: auto;
Deed Hornav het weer zoals het hoort. (Even los van het feit dat het dropdown menu soms knippert) Dus ik ga nu weer terug naar het andere topic om uit te zoeken hoe ik de buttons in de mobiele versie dan wel automatisch moet laten schalen of waar de code eigenlijk moet staan, want ik heb het denk ik op de verkeerde plek gezet eerder.
Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Xaleah
- Bekend met Joomla!NL
Hornav menu bewerken
12 feb 2018 14:06
Het selectieprobleem opgelost via joomlage forum, template blijkt een verouderde versie, een custom CSS update was de oplossing:
www.joomlage.com/forum/5-commercial-joom...enu-is-bugging#14000
www.joomlage.com/forum/5-commercial-joom...enu-is-bugging#14000
- Xaleah
- Bekend met Joomla!NL
Hornav menu bewerken
12 feb 2018 14:20 - 12 feb 2018 14:29
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat voor deze topic, heb ik dit gecorrigeerd. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat voor deze topic, heb ik dit gecorrigeerd. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.830 seconden