Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Vertaling
Vertaling
30 jan 2020 09:31
Hallo,
Kan er me iemand raad geven hoe ik dit moet uitvoeren?
Ik heb de template Helix Ultimate geïnstalleerd in de Engelse taal. Het is een Quick installatie die ik uitgevoerd heb.
Ben in bezit van de Nederlandse vertaling maar weet niet hoe ik dit moet aanvangen om de vertaling te installeren. Doe ik dit via ftp rechtstreeks in de bestanden van de template of via overrides in het backend gedeelte van de Joomla template? Weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken.....
Dit zijn de taalbestanden:
for_use_helixultimate_en-gbtpl_shaper_helixultimateini_nl.ini
for_use_helixultimate_en-gbtpl_shaper_helixultimateini_nl_NL.ini
for_use_reviewed_helixultimate_en-gbtpl_shaper_helixultimateini_nl.ini
Welke moet ik eigenlijk gebruiken? De site die ik geinstalleerd heb is deze: helixultimate_quickstart_j3_v1.1.2 ( en de site is geüpdatet naar Joomla 3.9.15 )
Alvast bedankt bij voorbaat als er iemand mij kan helpen.
Grt, Philiep
Kan er me iemand raad geven hoe ik dit moet uitvoeren?
Ik heb de template Helix Ultimate geïnstalleerd in de Engelse taal. Het is een Quick installatie die ik uitgevoerd heb.
Ben in bezit van de Nederlandse vertaling maar weet niet hoe ik dit moet aanvangen om de vertaling te installeren. Doe ik dit via ftp rechtstreeks in de bestanden van de template of via overrides in het backend gedeelte van de Joomla template? Weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken.....
Dit zijn de taalbestanden:
for_use_helixultimate_en-gbtpl_shaper_helixultimateini_nl.ini
for_use_helixultimate_en-gbtpl_shaper_helixultimateini_nl_NL.ini
for_use_reviewed_helixultimate_en-gbtpl_shaper_helixultimateini_nl.ini
Welke moet ik eigenlijk gebruiken? De site die ik geinstalleerd heb is deze: helixultimate_quickstart_j3_v1.1.2 ( en de site is geüpdatet naar Joomla 3.9.15 )
Alvast bedankt bij voorbaat als er iemand mij kan helpen.
Grt, Philiep
- Philiep
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Vertaling
30 jan 2020 11:10
Hier
staat de uitleg. Je bestandsnamen kloppen overigens niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Vertaling
30 jan 2020 11:17
Dank U voor snelle respons.
Blijkbaar heb ik de verkeerde taalbestanden. Dacht dat het de bovenstaande waren.Weet jij soms welke de juiste zijn die ik moet installeren?
Blijkbaar heb ik de verkeerde taalbestanden. Dacht dat het de bovenstaande waren.Weet jij soms welke de juiste zijn die ik moet installeren?
- Philiep
- Bekend met Joomla!NL
Vertaling
30 jan 2020 13:27 - 30 jan 2020 16:44
En als ik nu het gedowloade bestand hernoem zoals men voorschrijft op de aangehaalde site......
Mijn bestandje heet nu: for_use_helixultimate_en-gbtpl_shaper_helixultimateini_nl_NL.ini
En nu hernoem ik dit naar: nl-NL.tpl_shaper_helixultimate.ini
Zou het dan juist zijn?
Hier heb ik het bestandje vandaan gehaald: www.transifex.com/joomshaper/helixultimate/language/nl/
Then you have to change the filename from: en-GB.tpl_shaper_helixultimate.ini to: xx-XX.tpl_shaper_helixultimate.ini
Mijn bestandje heet nu: for_use_helixultimate_en-gbtpl_shaper_helixultimateini_nl_NL.ini
En nu hernoem ik dit naar: nl-NL.tpl_shaper_helixultimate.ini
Zou het dan juist zijn?
Hier heb ik het bestandje vandaan gehaald: www.transifex.com/joomshaper/helixultimate/language/nl/
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.Resource: en-GB.tpl_shaper_helixultimate.ini (Dutch)
1,349 totale aantal woorden
309 totale aantal strings
Vertalen
0 woorden beoordeeld
1,349 woorden vertaald
0 woorden niet vertaald
Onvertaalde herhalingen
0 woorden
Bestand downloaden om te vertalen
Downloaden voor gebruik
Alleen beoordeelde vertalingen downloaden
Bestand uploaden
Strings online weergeven
Taalstatistieken weergeven
- Philiep
- Bekend met Joomla!NL
Vertaling
30 jan 2020 17:26
Je link naar transifex werkt niet. Maar je kunt de twee bestanden vergelijken en als de strings hetzelfde zijn als in het en-GB bestand, dan kan je het nl bestand hernoemen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.728 seconden