Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Fastweb Food Menu problemen

Fastweb Food Menu problemen

26 mei 2020 18:36
#1
Hoihoi,

ik heb vandeweek een pakket gekocht bij Fastweb. Het gaat om het eenmalige pro-pack van 57,99 ( fastw3b.net/joomla-extensions/food-menu#downloads ).

Ik heb categorieën gemaakt en een aantal menu-items toegevoegd (het eetbare menu dus) (
). Ik probeer dit echter zichtbaar te maken op de website maar al dat ik gedaan krijg is dit:
www.njoyz.nl/lunchroom-bussum-eten-borre...e-njoyz/drankenkaart
www.njoyz.nl/lunchroom-bussum-eten-borre...erie-njoyz/menukaart

Ik kan niet meer dan één categorie neerzetten en er komen geen gerechten onder te staan.

Ik heb inmiddels dit kunnen vinden aan handleidingen:
fastw3b.net/documentation/fw-food-menu/1...module-configuration

Maar op het moment dat ik bij 'Select categories' kom (punt 5) gaat het mis. Ik heb natuurlijk al mijn eigen categorieën ingevuld, dus ik heb op dit moment Bittergarnituur geselecteerd, wat ook zichtbaar is op de website (zie links hierboven).
De volgende stap is het selecteren van twee colunms, maar dat staat helemaal niet bij 'Meal Catagory Module' (
). Het staat in plaats daarvan na een hoop zoeken in de settings van het compenenten deel (het backend van het hele programma).
Maar ik kan ook niet kiezen tussen layout designs (bij punt 9) er is alleen de default.

Mijn doel is gewoon om een complete verticale lijst te maken met alle menu-items onder elkaar. Ik heb nog nooit eerder gebruik gemaakt van een programma zoals dit dus het kan zo maar zijn dat ik krom zit te denken, maar dan zou ik er toch uit moeten komen met de handleiding? Maar die lijkt dus niet up to date te zijn. Ik heb al gezocht naar een forum maar dat lijken ze niet te hebben, dus ik hoop dat iemand anders me hier een beetje op weg wilt helpen?

Thanks!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Fastweb Food Menu problemen

26 mei 2020 18:57
#2
Ik ben inmiddels een stapje verder. Kennelijk moet niet alleen elk categorie maar ook elk gerecht handmatig gepubliceerd worden. Maar ik zit nu dus nog steeds met de afwezigheid van een layout en snap niet helemaal hoe ik meer dan één categorie kan gebruiken, want dat is natuurlijk wel de bedoeling.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Fastweb Food Menu problemen

26 mei 2020 19:06
#3
Modules zijn meestal extra's. Ik denk eerder dat je het moet zoeken bij menu-items.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37107

Fastweb Food Menu problemen

26 mei 2020 19:20 - 26 mei 2020 19:21
#4
Er zit een navigatiemenu bij, die heb ik er bewust voor aangeschaft en is nu ook zichtbaar op de website. Maar ook hier worden de verschillende categorieën niet weergegeven.
Er zijn twee werkbare modules, namelijk het deel voor de plaatsing van de gerechten en het deel voor de navigatie, de rest gebeurd, zover ik kan zien volledig in het programma zelf (in tegenstelling wat wordt beweerd op de website zoals eerder genoemd). De basic layouts missen ook, er gaat dus iets mis op een veel hoger nivo. Er is immers een compleet component voor FW Food Menu. Maar opties zoals het kiezen van een layout en het selecteren van meer dan één categorie is er gewoon niet bij, en dat wordt dus geregeld via het component, de modules vormen slechts de plaatsing en toewijzingen van het navigatiemenu en het menu zelf, verder doen ze bijna niks.
Laatst bewerkt 26 mei 2020 19:21 door Xaleah.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Fastweb Food Menu problemen

26 mei 2020 19:54
#5
En toch denk ik dat je hier moet kijken
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37107

Fastweb Food Menu problemen

26 mei 2020 21:22
#6
Bedankt, ik dacht dat je naar mijn eigen website refereerde.

Het menu zelf werkt nu: www.njoyz.nl/fw-menu-2 maar helaas heb ik nog steeds geen layout zoals weergegeven bij jouw link op punt 5. Er is simpelweg geen optie voor (Alleen de promo en die andere, maar die doen verder niks aan de layout, dat blijft hetzelfde):

Ik heb de boel nu 4x opnieuw geïnstalleerd, 2x opnieuw gedownload en zelfs een out of date functie opnieuw gekocht (snap niet waarom ze zoiets in een pakket stoppen, maargoed) in de hoop dat het toch zou gaan werken, maar allemaal zonder succes... Hebben jullie nog ideeën? Of moet ik toch maar contact op gaan nemen met het bedrijf zelf?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Fastweb Food Menu problemen

26 mei 2020 21:40
#7
De handleiding ziet er duidelijk uit. Ik vermoed dat je niet alles goed een stap voor stap hebt doorgenomen. Maar het is een betaalde extensie dus je hebt recht op ondersteuning.
Bij dit soort specifieke extensies is het voor forumleden niet eenvoudig om je verder te helpen. Of je moet het geluk hebben dat iemand de extensie ook gebruikt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37107

Fastweb Food Menu problemen

26 mei 2020 21:44
#8
Ja begrijpelijk, baal er een beetje van want ze claimen niet te kunnen helpen als ik ze geen toegang geef tot de website (backend) maar heb weinig keuze ben ik bang.

Ik zou zelf niet weten wat ik fout heb gedaan daar het een standaard instelling is die gelijk bij het installeren al zichtbaar zou moeten zijn. Maar ik neem wel even contact met ze op. Bedankt voor je hulp!
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Fastweb Food Menu problemen

27 mei 2020 11:02
#9
Ik snap goed dat je liever geen onbekenden op je site toelaat.
Maar voor dit soort hulp is het soms noodzakelijk.
En maak altijd een goede back-up voordat je een externe toegang geeft.

Koppel je het nog even terug wat uiteindelijk de oplossing is geworden?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169

Fastweb Food Menu problemen

27 mei 2020 19:01
#10
Ok goed, het grootste deel van het probleem lag bij mijn eigen gebrek van kennis. Ik ben het probleem gaan zoeken bij categoriëen terwijl ik had moeten kijken bij menu zoals Astrid al aangaf, alleen is het backend voor dit programma nu centraler dan dat het voorheen was (het zit allemaal achter het component deel en dat wordt niet duidelijk aangegeven in de handleiding).
Echter, de hele layout waar ik het eerder over had was helemaal niet bij het pakket inbegrepen. Ik was er van uit gegaan, gezien de fancy plaatjes die in het pakket werden weergegeven (de thumbnails) onderdeel waren van het pakket, maar dat was niet zo. Ja, zo kan je natuurlijk zoeken tot je een ons weegt.
Daarna bleek er ook nog van hun kant een bug te zitten in een update dus ik was toen helemaal de weg kwijt.

Ik moet wel zeggen dat, ondanks de hiccups, ze waanzinnig snel en goed helpen en het ook gewoon eerlijk zeggen als de fout aan hun kant zit. Ondanks de problemen dus toch een positieve ervaring.
Ik ga nu alle gerechten invoeren en hopen dat het categorie overzicht wel normaal zijn werk gaat doen zodra ik daar aan toe kom. Bedankt voor jullie hulp!
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.813 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie