Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Papieren handleiding Template maken

Papieren handleiding Template maken

15 dec 2020 08:07
#1
Voorheen werkte ik met Artisteer en ooit ging dat prima. Inmiddels hopeloos achterhaald. Opvolger Themler is helaas onbetrouwbaar en - van hetzelfde bedrijf - NicePage maakt een zootje van de responsive layout: afbeeldingen passen niet en bovendien is NP alleen maar bezig met updaten van functies die we al hebben, maar doen ze niks aan de ontwikkeling van basisfuncties, zoals footer at bottom, menu in sidebar, sticky header setting per device. Kortom allemaal niks.

Daarom ben ik op zoek naar een goed boek of download voor het zelf maken van een template. Ik ben niet nieuw in html e.d., maar een goede handleiding is wel wenselijk om de juiste stappen te zetten. Ik kon zelf 2 boeken vinden, maar het is lastig om ervaringen te vinden. Bovendien zijn de boekingen nergens in te zien (nu zeker niet met de gesloten winkels...).

Ik ben wel een beetje op zoek naar jip-en-janneke taal. Het is bedoeld voor www.massto.nl/def

Wie heeft ervaring met deze boeken of wellicht andere tips?

Ik hoor graag. Bedankt.
Richard
  • KR1275
  • KR1275's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 83

Papieren handleiding Template maken

15 dec 2020 09:25
#2
Tenzij je dit echt als hobbyproject wilt doen, zou ik het je niet aanraden. Er zijn zoveel goede gratis en betaalde templates beschikbaar. Daarnaast staat Joomla 4 op stapel, dus de kans is groot dat je dan alles weer aan moet passen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Papieren handleiding Template maken

23 dec 2020 21:07
#3
Op zich wil ik een vrij simpele lay-out. Zelfs dat is soms lastig met programma's als NicePage.

Ik heb Themler maar weer opgepakt. Daarin maak ik layout voor blogs en posts. Joomla lijkt dat echter niet te gebruiken voor default pages. Moet ik dat in Joomla ergens instellen? Ik heb overal gezocht, maar kan het niet vinden.
Richard
  • KR1275
  • KR1275's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 83

Papieren handleiding Template maken

23 dec 2020 22:36
#4
Graag 1 onderwerp per topic. Aangezien je blijkbaar afziet van het maken van een template, sluit ik dit draadje.
Maak gerust een nieuwe vraag aan voor eventuele andere problemen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.292 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie