Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

template selecteren

template selecteren

18 apr 2021 13:11
#1
Na de migratie van een oude website ben ik toe aan het selecteren van een template. Ik heb verschillende sites bezocht maar zie al gauw door de bomen het bos niet meer. Zo veel en dan ook nog gratis of betaald. Is het mogelijk enige structuur in mijn zoekproces aan te brengen?
Met vriendelijke groet,
Dick van Bruggen
  • Zweeloo
  • Zweeloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

template selecteren

18 apr 2021 17:27
#2
Je stelt een heel open vraag.
Het kiezen van een template is iets heel persoonlijks.
Want wat wil je met je websiyte bereiken, welke lay-out wi je daarbij hebben?
Dat samen maakt de basis van de keuze voor je template.
Dan kun je vervolgens ook nog kijken of je een template moet hebben waarbij bijvoorbeeld al css is ingeregeld voor de lay-out van een webshop
Sommige template-ontwikkelaars bieden templates aan die op dat soort functionaliteiten zijn voorbereid.

En het is wel belangrijk om bij gratis templates goed te kijken hoe vaak de ontwikkelaar en update levert.
Want als het CMS Joomla en de extensie-ontwikkelaars met hun tijd meegaan, zal je template op een bepaald moment ook geupdate moeten worden.
In sommig gevallen is gratis dus niet altijd voordeliger.

Dus als je jouw wensen hier kunt beschrijven is het wat makkelijker je te adviseren.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

template selecteren

19 apr 2021 21:19
#3
Ja, ik begrijp dat de vraag vrij open is.
Ik beheer de website www.zweeloo-digitaal.nl . De website, in 2009 ontworpen met Joomla, is bedoeld als een archief van artikelen over de voormalige gemeente Zweeloo en is eigendom van Dorpsbelangen.

De afgelopen maanden heb ik de website gemigreerd van versie 1.5.26 naar 3.9.25. Zonder de ondersteuning van het Joomla forum, met name Astrid, was me dat waarschijnlijk niet gelukt. Ik heb nu dus een nieuwe website met inhoud: Artikelen met foto’s, fotoalbum, agenda (simplecalendar), reactiemogelijkheid (JComments). Voor de slide show moet ik nog een plug-in uitzoeken. Een webshop is niet nodig. De banner van de oude site wil ik weer in de nieuwe site laten terugkomen.

De template is ooit speciaal ontworpen en daar wil ik nu een geheel nieuwe voor uitzoeken. Een betaalde template lijkt me, om de redenen die je noemt, een goede keus alleen vind ik het moeilijk om deze te beoordelen voordat je die betaald hebt.

Ik ben op zoek geweest op de sites die genoemd worden onder: TIP! - Op zoek naar een template of je eigen template maken? Een aantal van deze sites bestaan niet meer.
  • Zweeloo
  • Zweeloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

template selecteren

19 apr 2021 22:00 - 20 apr 2021 09:28
#4
Als ik de site zo zie, zou ik kiezen voor de gratis helix ultimate van Joomshaper.

Ik ben op zoek geweest op de sites die genoemd worden onder: TIP! - Op zoek naar een template of je eigen template maken? Een aantal van deze sites bestaan niet meer.

Dank je wel voor het doorgeven. Alle links zijn inmiddels aangepast en waar nodig verwijderd.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 20 apr 2021 09:28 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

template selecteren

03 mei 2021 23:29
#5
Ik ben met helix ultimate bezig geweest en weet ongeveer waar de knopjes te zitten. Ik heb ook helix quickstart geïnstalleerd waarbij meteen SP page builder is opgenomen. Ook ben ik nicepage page builder tegen gekomen. Het roept bij mij wat verwarring op, vandaar de volgende vragen:
- Met welke kan ik het makkelijkste een template/website bouwen?
- Staat een page builder op zichzelf of is het een onderdeel van b.v. helix ultimate?
  • Zweeloo
  • Zweeloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

template selecteren

04 mei 2021 08:00
#6
Een pagebuilder staat in principe op zich, maar voor jouw site is een pagebuilder totaal zinloos omdat je zo te zien voor zeker 70% gebruikt maakt van de core Joomla bloglayout. Pagebuilders zijn leuk voor statische sites, waar je pagina's wilt bouwen met statische content.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

template selecteren

04 mei 2021 11:38
#7
Dat is duidelijk, kan ik dat afstrepen. Dank je.
  • Zweeloo
  • Zweeloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

template selecteren

05 mei 2021 11:36
#8
Dank voor je reactie. Heb je zo voldoende informatie over een nieuw template?
Kunnen we daarmee dit topic sluiten?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

template selecteren

05 mei 2021 15:03
#9
Ik ben me nu verder aan het verdiepen in Helix Ultimate. Ik denk nog wel vragen hierover te hebben. Als het beter past in een nieuw topic kan dat ook.
Meteen nog een vraag: Ik zie op YouTube een course over deze template. Bestaat er ook uitgebreide documentatie over Helix Ultimate?
En nog een opmerking: Als ik de laatste tijd een reactie mail van het jullie krijg heeft de mail geen inhoud.
Groet,
Dick
  • Zweeloo
  • Zweeloo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 109

template selecteren

05 mei 2021 15:22
#10
Helix is inderdaad om een mooi template om mee verder te gaan.
Als je in Google zoekt op: "Joomla template Helix manual" dan vind je best veel sites met basis en gevorderde uitleg.
Mocht je daar specifieke vragen over hebben, maak daarvoor dan even een nieuw topic aan.

Dat je geen inhoud ziet in de notificatiemail van dit forum is bewust.
Op deze manier moet je naar het forum.
We streven ernaar dat iedereen namelijk terugkoppelt of de vraag voldoende is beantwoord.
Als je dan toch al op het forum bent is die stap sneller gemaakt dan wanneer je het antwoord (soms ook al de oplossing) in de mail zou hebben gelezen.

Ik sluit nu dit topic.
Je bent van harte welkom mom nieuwe vragen hier te stellen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.949 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie