Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
1 De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
tweede taal geeft 404 error
15 nov 2020 17:04
hey iedereen
Ik ben voor iemand een site tweetalig aan het maken (nl & en). Heb in het verleden al wel meer met meertalige sites gewerkt, dus heb wel een algemeen idee hoe de opbouw moet zijn, maar heb nog nooit een bestaande site tweetalig moeten maken.
Na het instellen, krijg ik bij de taalwisselaar een 404 error. Het heeft allemaal even gewerkt, maar nu dus niet meer. Ik veronderstel dat ik ergens iets heb aangepast dat niet aangepast mocht worden, maar kom er niet uit wat het is.
- Taal geïnstalleerd
- Taalwisselaar ingesteld ( is ook te zien op de site )
- menu's aangemaakt ( eentje met alle talen, eentje NL en eentje EN)
- categorieën gemaakt voor NL en EN
- modules toegewezen aan de desbetreffende taal
- ...
in de bijlage, de taal EN-GB is die dat gebruikt word, en-US word nergens gebruikt, en krijg ze ook met de beste wil van de wereld niet weg
iemand een idee wat ik over het hoofd zou kunnen zien?
Alvast bedankt om mee te denken
Ik ben voor iemand een site tweetalig aan het maken (nl & en). Heb in het verleden al wel meer met meertalige sites gewerkt, dus heb wel een algemeen idee hoe de opbouw moet zijn, maar heb nog nooit een bestaande site tweetalig moeten maken.
Na het instellen, krijg ik bij de taalwisselaar een 404 error. Het heeft allemaal even gewerkt, maar nu dus niet meer. Ik veronderstel dat ik ergens iets heb aangepast dat niet aangepast mocht worden, maar kom er niet uit wat het is.
- Taal geïnstalleerd
- Taalwisselaar ingesteld ( is ook te zien op de site )
- menu's aangemaakt ( eentje met alle talen, eentje NL en eentje EN)
- categorieën gemaakt voor NL en EN
- modules toegewezen aan de desbetreffende taal
- ...
in de bijlage, de taal EN-GB is die dat gebruikt word, en-US word nergens gebruikt, en krijg ze ook met de beste wil van de wereld niet weg
iemand een idee wat ik over het hoofd zou kunnen zien?
Alvast bedankt om mee te denken
- JelleCla
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
15 nov 2020 17:34
Denk niet dat dat de oorzaak is. Kan je de taal ook niet deïnstalleren via Extensies - Beheren?
Krijg je iets meer info te zien bij die 404?
Klopt de url wel?
Krijg je iets meer info te zien bij die 404?
Klopt de url wel?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 nov 2020 17:38
dankjewel voor het snelle antwoord
ik denk zelf ook niet dat die en-US taal het probleem is. Via extentie - beheren kan ik ze inderdaad wel verwijderen, maar bij het "meertalig overzicht" zoals in het bijlage blijft ze er wel bijstaan.
de url klopt denk ik ook wel.
de standaard url (nl) is www.fivehunt.com/nl en als je via de taalwisselaar het engels vlaggetje klikt, kom je naar www.fivehunt.com/en
ik denk zelf ook niet dat die en-US taal het probleem is. Via extentie - beheren kan ik ze inderdaad wel verwijderen, maar bij het "meertalig overzicht" zoals in het bijlage blijft ze er wel bijstaan.
de url klopt denk ik ook wel.
de standaard url (nl) is www.fivehunt.com/nl en als je via de taalwisselaar het engels vlaggetje klikt, kom je naar www.fivehunt.com/en
- JelleCla
- Bezoeker
15 nov 2020 18:41
En als je url herschrijven uitzet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 nov 2020 18:45
heb ik ook al geprobeerd, de 404 blijft
en het ergste is ... het heeft gewerkt dus ik wéét dat ik iets heb verkeerd gedaan
en het ergste is ... het heeft gewerkt dus ik wéét dat ik iets heb verkeerd gedaan
- JelleCla
- Bezoeker
15 nov 2020 19:42
Avond,
in het main menu Engels heb je de startpagina ook aangevinkt als standaard? Zoals in onderstaande afbeelding.
groetjesss
in het main menu Engels heb je de startpagina ook aangevinkt als standaard? Zoals in onderstaande afbeelding.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
groetjesss
- Janp
- Bezoeker
15 nov 2020 20:43
jawel
voor beide talen de startpagina aangeduid.
Is het misschien handig dat ik jou even een admin login geef? om in de backend mee te kijken?
Groetjes
voor beide talen de startpagina aangeduid.
Is het misschien handig dat ik jou even een admin login geef? om in de backend mee te kijken?
Groetjes
- JelleCla
- Bezoeker
15 nov 2020 22:07
Je mag me altijd login sturen.
Natuurlijk delen we de oplossing hier wel op het forum.
Groetjesss
Natuurlijk delen we de oplossing hier wel op het forum.
Groetjesss
- Janp
- Bezoeker
16 nov 2020 01:03
Heb gekeken in backend van TS.
Wanneer er in het Engelse hoofdmenu (menu item Home) de standaard template Beez3 wordt geselecteerd dan is de Engelse site wel zichtbaar maar zonder content!
Het probleem kan dus in toewijzing zitten van module of menu item.
Ik hou het nu voor gezien.
Welterusten.
Groetjesss
Wanneer er in het Engelse hoofdmenu (menu item Home) de standaard template Beez3 wordt geselecteerd dan is de Engelse site wel zichtbaar maar zonder content!
Het probleem kan dus in toewijzing zitten van module of menu item.
Ik hou het nu voor gezien.
Welterusten.
Groetjesss
- Janp
- Bezoeker
16 nov 2020 10:30
goedemorgen,
bedankt om te kijken.
Ik heb alle Nederlandse menu's en modules een voor een gedupliceerd en toegewezen aan de Engelse taal.
Ik ben er al dagen naar aan het zoeken en mn hoofd over aan het breken
grtjs
bedankt om te kijken.
Ik heb alle Nederlandse menu's en modules een voor een gedupliceerd en toegewezen aan de Engelse taal.
Ik ben er al dagen naar aan het zoeken en mn hoofd over aan het breken
grtjs
- JelleCla
- Bezoeker
16 nov 2020 11:29
Goedemorgen,
wanneer je een back-up hebt voordat het probleem ontstond dan zou ik deze terugzetten.
En dan weer helemaal overnieuw beginnen want dit gaat je meer tijd en ergernis kosten dan dat het je oplevert.
Zelf blijf ik het raar vinden als ik standaard template selecteer bij het menu hoofditem in Engels dat het dan wel zichtbaar is.
Groetjesss
wanneer je een back-up hebt voordat het probleem ontstond dan zou ik deze terugzetten.
En dan weer helemaal overnieuw beginnen want dit gaat je meer tijd en ergernis kosten dan dat het je oplevert.
Zelf blijf ik het raar vinden als ik standaard template selecteer bij het menu hoofditem in Engels dat het dan wel zichtbaar is.
Groetjesss
- Janp
- Bezoeker
17 nov 2020 12:14
Ik vrees dat een backup terugzetten inderdaad de snelste manier gaat worden waardoor ik het minste een punthoofd van ga krijgen
toch bedankt om even mee te kijken
toch bedankt om even mee te kijken
- JelleCla
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.736 seconden