Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
1 De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
2 de taal categorie indeling
03 apr 2021 10:16
hallo,
Ik heb een kopie van mijn site op de nas gezet, om eens te testen.
Nu volg ik een uitleg voor tweetaligheid.
Daarbij maak je dan 2 categorieën aan voor in dit geval Engels en Nederlands
In die uitleg zet hij dan de artikelen in die 2 toepasselijke categorieën , en bij taal ook bij de betreffende taal.
Maar ik had al 5 categorieën, waar ik alles goed in heb onderverdeeld, en je kan toch maar 1 categorie per artikel doen?
Kan ik dat dan gewoon overslaan, en alleen bij de taal de juiste taal neerzetten?
Of is er een optie dan het toch onder 2 categorieën kan vallen?
bvd
Ik heb een kopie van mijn site op de nas gezet, om eens te testen.
Nu volg ik een uitleg voor tweetaligheid.
Daarbij maak je dan 2 categorieën aan voor in dit geval Engels en Nederlands
In die uitleg zet hij dan de artikelen in die 2 toepasselijke categorieën , en bij taal ook bij de betreffende taal.
Maar ik had al 5 categorieën, waar ik alles goed in heb onderverdeeld, en je kan toch maar 1 categorie per artikel doen?
Kan ik dat dan gewoon overslaan, en alleen bij de taal de juiste taal neerzetten?
Of is er een optie dan het toch onder 2 categorieën kan vallen?
bvd
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Discussie gesloten.
- stapper
-
Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
-
03 apr 2021 14:46
Je unt eerst een nieuwe taal-categrie maken. Bijvoorbeeld: "categorienaam-nl" en "categorienaam-en".
Daarna kopieer je alle categorieën van je huidige NL-site in de categorie "categorienaam-nl".
Die nieuwe categorie en alle daaronder gekopieerde categorieën en artikelen koppel je aan de NL-taal.
Vervolgens maak je nieuwe categorie"ren onder "categorienaam-en" aan en kopieer je de NL-artikelen daar in.
Nu kun je die artikelen gaan vertalen.
En vervolgens maak je het tweetalige menu aan waarbij je de categorieën of de artikelen uit de juiste taal oproept.
A;ls je alles in dezelfde categorie zou dien, dan krijg je bij een menu-item Categorie-blog alle artikelen uit beide talen te zien.
Daarna kopieer je alle categorieën van je huidige NL-site in de categorie "categorienaam-nl".
Die nieuwe categorie en alle daaronder gekopieerde categorieën en artikelen koppel je aan de NL-taal.
Vervolgens maak je nieuwe categorie"ren onder "categorienaam-en" aan en kopieer je de NL-artikelen daar in.
Nu kun je die artikelen gaan vertalen.
En vervolgens maak je het tweetalige menu aan waarbij je de categorieën of de artikelen uit de juiste taal oproept.
A;ls je alles in dezelfde categorie zou dien, dan krijg je bij een menu-item Categorie-blog alle artikelen uit beide talen te zien.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
| Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
03 apr 2021 15:18
Je hoeft geen categorie per taal aan te maken. Zolang je zowel je artikelen als je menu-items aan de juiste taal toewijst gaat het goed met de meertaligheid. (Bij grote sites kan het wel eens handig zijn om het overzicht te houden.)
Groetjes, Astrid
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.732 seconden