Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Als je zelf een extensie ontwikkelt, kan je hier je vragen stellen.

onContentBeforeSave data property

onContentBeforeSave data property

19 mrt 2019 20:18 - 19 mrt 2019 20:50
#1
De officiele documentatie stelt:

docs.joomla.org/Plugin/Events/Content#onContentBeforeSave

data The data to save. Note this data should be already validated by the extension. Since 3.7 required to be set by extensions as of as the core joomla content plugin uses this property


Ik heb deze property toegevoegd in de plugin event, maar ik vraag mij af wat te gebruiken bij het opslaan. Property 'article' of 'data'? Wat is het verschil tussen de twee? Heb wel een var_dump gedaan, maar dezelfde data bestaat ongeveer. Wat is de reden geweest om aan dit event 'data' toe te voegen?
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 19 mrt 2019 20:50 door Astrid.
  • mindgem
  • mindgem's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

onContentBeforeSave data property

19 mrt 2019 20:55
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Misschien handig om iets meer toelichting te geven. Wat wil je precies doen en met welk doel?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

onContentBeforeSave data property

20 mrt 2019 07:25
#3
Ik wil de article data manipuleren voordat het bewaard wordt. (metadata). Nu kan ik dus al bron de property data gebruiken, maar ook de property article. De vraag is wat is correct en toekomstbestendig. Kan nergens terugvinden waarom de property data is toegevoegd aan dit event.
  • mindgem
  • mindgem's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

onContentBeforeSave data property

02 apr 2019 13:15
#4
De data is de record die je dient te manipuleren. Deze is tenslotte de correcte data. De article is een referentie naar data in JTable welke ook andere data kan bevatten dan alleen de article data.

Vanaf Joomla! versie 4 is de data vereist om in te vullen dus die is meteen toekomstbestendig. De data wordt gebruikt in de com_content sources vanaf Joomla! 4 dus een noodzakelijke parameter. Iets meer info hierover kun je hier lezen: docs.joomla.org/Potential_backward_compa...y_issues_in_Joomla_4
The truth is out there. Anybody got the URL?
  • UWiX
  • UWiX's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 2.041 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie