Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Als je zelf een extensie ontwikkelt, kan je hier je vragen stellen.

Ik zoek eenvoorbeeld / tutorial, backend edit.php, multi-tab meerdere tabellen?

Ik zoek eenvoorbeeld / tutorial, backend edit.php, multi-tab meerdere tabellen?

21 mei 2020 18:02
#1
Ik heb een multitab-pagina (edit.php) en elk tabblad heeft zijn eigen velden die vanuit een bepaalde tabel gevuld worden en die sterk verwant zijn met het detail tabblad van de edit.php.

Bijvoorbeeld een afdeling, dat is het belangrijkste tabblad met details.
Op het tweede tabblad geeft de medewerkers weer, die op de afdeling werken.
Het derde tabblad, het management dat op de afdeling werkt.
Tabblad 2 en 3 hebben hun eigen 'link' tabel: afdeling -> werknemer en afdeling -> manager.

Hoe implementeer ik dit in de controller en de model? In de model retourneert de "functie getListQuery" het query resultaat, in de constructor heb je filter velden. Maar dit is gerelateerd voor de hoofdtabel, bijvoorbeeld "Afdelingen".

Voor de SELECT van deze koppelingstabellen weet ik niet waar ik deze kan plaatsen zodat ik volgens het framework werk.
Natuurlijk kan ik in het multi deelte de query voor de link tabel schrijven, in de edit.php. Maar is het zo bedoeld volgens het framewerk.
Of misschien zelfs in het custom field, maar ik heb geen idee of dit de juiste manier is volgens het framework?
En als je het in het custom field doet, dan is het nodig om alle velden voor dat tab deel terug te geven. Het nadeel is dan volgens mij dat voor elk tabblad een "nieuw" custom field moet ontwilkkelen.

Ik heb department.xml al de verschillende fielsets toegevoegd voor de verschillende tabbladen. Zodat ik ook heb ontdekt hoe het werkt.

Voor het opslaan heb ik ontdekt dat ik een override maak in de controller en het model van de "functie save". Dus dat werkt ook.

Mijn belangrijkste vraag is nog hoe implementeer ik de verschillende query's mn voor de verschillende tabs in de controller? voeg je die toe in hoofd controller/model dus afdelingen.php bestanden of maak is het dan de bedoeling dat je een soort sub controller/model .php maakt voor iedere tab? Weet iemand een goed voorbeeld van een component om naar te kijken, zodat ik kan zien hoe dit moet worden gedaan?

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten,

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.013 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie