Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

MySQL database huren

MySQL database huren

13 dec 2011 14:35 - 13 dec 2011 15:34
#1
Bedankt voor de tip. Zal ik vanavond proberen. Dit staat op localhost (wampserver).

Trouwens... weet er iemand waar je gratis of liefst niet te duur een webspace annex mysql database kan huren?
Ik zit bij one.com waar maar 1 database per account is. Ik kan dus moeilijk tegelijk J 1.5 en J 1.7 on line testen...

Edit George V.: Ik heb een gedeelte van je topic gesplitst en verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 13 dec 2011 15:34 door GeorgeV..
Discussie gesloten.
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 58

MySQL database huren

13 dec 2011 14:40
#2

Trouwens... weet er iemand waar je gratis of liefst niet te duur een webspace annex mysql database kan huren?
Ik zit bij one.com waar maar 1 database per account is. Ik kan dus moeilijk tegelijk J 1.5 en J 1.7 on line testen...

Het beste is om één vraag per topic te houden om het overzichtelijk te houden.
Deze vraag is moeilijk te beantwoorden met oog op wat je voor ogen hebt.( persoonlijke voorkeur etc.)
Misschien even Googlen op de vraag, vooral met of de host goed geschikt is voor joomla.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

MySQL database huren

13 dec 2011 15:30
#3
Er zijn al goede Joomla! hosters die voor 5 euro per maand een onbeperkt aantal databases in hun pakket aanbieden. :P
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
Discussie gesloten.
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1800

MySQL database huren

13 dec 2011 16:15
#4
Zou niet weten waarom dat moeilijk zou zijn. In 1 database kun je door verschillende prefixen te gebruiken meerdere installaties gebruiken. Zo zou je per versie (j170,j171,j172,j173) kunnen werken. Maar je kunt het volledig zelf invullen.
Discussie gesloten.
  • sovainfo
  • sovainfo's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 168

MySQL database huren

13 dec 2011 16:19
#5

sovainfo schreef : Zou niet weten waarom dat moeilijk zou zijn. In 1 database kun je door verschillende prefixen te gebruiken meerdere installaties gebruiken. Zo zou je per versie (j170,j171,j172,j173) kunnen werken. Maar je kunt het volledig zelf invullen.

Klopt maar dan kan je database wel groot worden, en als er een probleem met de database is al je sites een probleem hebben. :)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

MySQL database huren

13 dec 2011 16:43
#6
Minder groot dan met verschillende databases, je hebt namelijk maar 1 keer de overhead. En als de databases op dezelfde MySQL server draaien heb je dat probleem ook bij meerdere databases. En als je zo door gaat zou je geen enkele resource kunnen delen. Iedere keuze heeft zo z'n eigen risico's. De vraag is hoevaak doen deze problemen zich voor. En wil je dan dat risico lopen.

Wat mij betreft is dat te verwaarlozen. En als joomla dit een serieus probleem zou vinden dan hadden ze er wel voor gezorgd dat je configuratie en userdata eenvoudig in aparte databases kon opslaan.
Discussie gesloten.
  • sovainfo
  • sovainfo's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 168

MySQL database huren

30 dec 2011 02:04
#7

Zou niet weten waarom dat moeilijk zou zijn. In 1 database kun je door verschillende prefixen te gebruiken meerdere installaties gebruiken. Zo zou je per versie (j170,j171,j172,j173) kunnen werken. Maar je kunt het volledig zelf invullen.


Als je zo wil werken (?), hetgeen toch duidelijk wordt afgeraden, dan kun je ook je 1.5 en 1.7 in de database testen door je prefix te veranderen. Nogmaals zou het niet doen en contact met m'n host opnemen of die wat extra _db's voor je reserveren, kan nooit veel kosten, nog beter is om een host te nemen die joomla vriendelijk is ingesteld en net als de eerste reactie al zegt voor 5 euro in de maand ben je het mannetje . . . . .
Google is your best friend
Discussie gesloten.
  • Robby
  • Robby's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19

MySQL database huren

30 dec 2011 15:14
#8
Inderdaad, dat is ook mogelijk. Zelfs meerdere 1.5 installaties kun je naast elkaar laten draaien in dezelfde database. De prefix is niet voor niets instelbaar. Gelukkig laat Joomla je de keuze. Het ongenuanceerde advies om dit niet te doen vind ik onzinnig. Een professional zou dit altijd met argumenten staven. En natuurlijk ook de rest van de infrastructuur hierin betrekken. Afhankelijk van de omstandigheden kan het best zijn dat je tot het advies komt om het anders te doen.
Discussie gesloten.
  • sovainfo
  • sovainfo's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 168
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.223 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie