Twee websites naar dezelfde template
31 jan 2013 10:41
Is het mogelijk om twee domeinen aan te maken die naar dezelfde website gaan? Eigenlijk zoals BartSmit.com. Als je bartsmit.nl intypt kom je op bartsmit.com. Hoe doe ik dit?
Echter ben ik niet tevreden met mijn huidige hosting provider en wil voor de tweede website een andere provider hebben. Is dat mogelijk?
Echter ben ik niet tevreden met mijn huidige hosting provider en wil voor de tweede website een andere provider hebben. Is dat mogelijk?
- LucasR
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
31 jan 2013 10:45
Dat kan via .htaccess of via een domeinpointer.
Maar je hebt het over provider. Je site staat fysiek dan nog steeds bij de oude hoster en je zou dan alleen je domeinnaam bij een ander willen registreren?
Dat stuk begrijp ik niet helemaal.
Maar je hebt het over provider. Je site staat fysiek dan nog steeds bij de oude hoster en je zou dan alleen je domeinnaam bij een ander willen registreren?
Dat stuk begrijp ik niet helemaal.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
31 jan 2013 10:47
En wat is dat .htaccess of domeinpointer precies?
Nou, heb de tweede website nog niet aangemaakt maar het liefst doe ik dan bij een andere provider maar vroeg me af of ik ze dan alsnog naar dezelfde website kan sturen, onlangs dat ze beide bij een andere provider zitten.
Nou, heb de tweede website nog niet aangemaakt maar het liefst doe ik dan bij een andere provider maar vroeg me af of ik ze dan alsnog naar dezelfde website kan sturen, onlangs dat ze beide bij een andere provider zitten.
- LucasR
- Bekend met Joomla!NL
31 jan 2013 10:47 - 31 jan 2013 10:47
Lucas,
Je kunt een domeinnaam los registreren van een hostingaccount.
VBij bijvoorbeeld TransIP registreer je de domeinnamen die je wil hebben en vervolgens verwijs je die dan naar het IP-adres van de server waar je website draait.
Ben je niet zo thuis in die DNS-instellingen dan kun je dit ook aan de provider vragen waar je het domein hebt geregistreerd.
Je hoeft dan voor het domein zonder fysieke website dus ook geen hostingkosten te betalen.
Je kunt een domeinnaam los registreren van een hostingaccount.
VBij bijvoorbeeld TransIP registreer je de domeinnamen die je wil hebben en vervolgens verwijs je die dan naar het IP-adres van de server waar je website draait.
Ben je niet zo thuis in die DNS-instellingen dan kun je dit ook aan de provider vragen waar je het domein hebt geregistreerd.
Je hoeft dan voor het domein zonder fysieke website dus ook geen hostingkosten te betalen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
31 jan 2013 10:57
Ik wil m'n andere website bij MijnDomein.nl zetten. Ik kan die dus gewoon reserveren voor 9 euro en die het IP adres van m'n oude website geven?
- LucasR
- Bekend met Joomla!NL
31 jan 2013 11:21
Als je een domeinnaam registreert is de kans groot dat je dan meteen de opties in kunt geven. In principe moet je, zoals Wouter ook al aangeeft, dan de nameservers (DNS) invullen.
Je nameservers kan je o.a. vinden als je op deze site je huidige domeinnaam intypt. Maar ze staan ook in het controlepaneel van je huidige hoster.
Overigens, als je niet van plan bent om je complete site qua hosting te verhuizen, dan zou ik er denk ik toch voor kiezen om die extra domeinnaam ook bij je huidige hoster te registreren. Maakt het allemaal wat eenvoudiger.
Als je van plan bent om na afloop van je contract je site wel te verhuizen naar een andere hoster, dan zou ik idd wel die domeinnaam bij die nieuwe hoster registreren.
Je nameservers kan je o.a. vinden als je op deze site je huidige domeinnaam intypt. Maar ze staan ook in het controlepaneel van je huidige hoster.
Overigens, als je niet van plan bent om je complete site qua hosting te verhuizen, dan zou ik er denk ik toch voor kiezen om die extra domeinnaam ook bij je huidige hoster te registreren. Maakt het allemaal wat eenvoudiger.
Als je van plan bent om na afloop van je contract je site wel te verhuizen naar een andere hoster, dan zou ik idd wel die domeinnaam bij die nieuwe hoster registreren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
31 jan 2013 11:24
Oke, duidelijk. Dus ik hoef niet een volledig pakket te kopen voor de tweede website maar gewoon alleen een domeinnaam registreren?
- LucasR
- Bekend met Joomla!NL
31 jan 2013 11:26
Klopt helemaal. Is je vraag hiermee voldoende beantwoord en kunnen we dit draadje sluiten?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.926 seconden