opgelost Gegevens paginabron
Gegevens paginabron
07 apr 2013 13:40 - 07 apr 2013 14:38
Hallo,
Misschien wel een "domme" vraag hoor:
Maar als je op jouw eigen homepage staat, je klikt op de rechtermuisknop zie je paginabron.
Echter heb ik alle bestandjes doorlopen maar kom dit, wat je dan ziet bij paginabron nergens tegen.
Doe ik nu wat verkeerd, zoek ik te diep, of ?????
Alvast bedankt voor de reacties,
Met vriendelijke groet,
Fred
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Misschien wel een "domme" vraag hoor:
Maar als je op jouw eigen homepage staat, je klikt op de rechtermuisknop zie je paginabron.
Echter heb ik alle bestandjes doorlopen maar kom dit, wat je dan ziet bij paginabron nergens tegen.
Doe ik nu wat verkeerd, zoek ik te diep, of ?????
Alvast bedankt voor de reacties,
Met vriendelijke groet,
Fred
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- fnuus
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Gegevens paginabron
07 apr 2013 13:46
Wat je bij "pagina bron" ziet is de uiteindelijke html code die door je website op basis van alle modules, content en templategegevens e.d dynamisch is gecreëerd. Je vind deze brongegevens dan ook niet letterlijk terug in je bestanden.
- Peter
- Algemeen Moderator
Gegevens paginabron
07 apr 2013 13:49
Hallo,
Dank je wel voor de snelle reactie.
Maar ik neem aan dat wat je ziet samengesteld wordt in een file, welke is dat dan. Want daaruit kun je dan volgens mij de andere files e bij zoeken. Of zie ik dat verkeerd.
Met vriendelijke groet,
Fred
Dank je wel voor de snelle reactie.
Maar ik neem aan dat wat je ziet samengesteld wordt in een file, welke is dat dan. Want daaruit kun je dan volgens mij de andere files e bij zoeken. Of zie ik dat verkeerd.
Met vriendelijke groet,
Fred
- fnuus
- Bekend met Joomla!NL
Gegevens paginabron
07 apr 2013 13:59 - 07 apr 2013 14:52
Hoi Fred,
Dat hangt van het gene wat je zoekt af. Maar je moet dan wel de betreffende bestanden openen, via je browser middels bron weergeven wordt het dus niets. Dit heeft te maken met het feit dat PHP code wordt uitgevoerd op de server, en zo nodig wordt de uitvoer omgezet naar HTML.
Zo zal bijvoorbeeld een PHP bestand het volgende bevatten:
Gelukkig zie je deze uitgevoerde code niet terug, anders zou je bijvoorbeeld ook de connectie gegevens zien. Welke zich dan natuurlijk zou afspelen in de pagina connect.php
Edit: gelukkig is wikipedia het met me eens
Dat hangt van het gene wat je zoekt af. Maar je moet dan wel de betreffende bestanden openen, via je browser middels bron weergeven wordt het dus niets. Dit heeft te maken met het feit dat PHP code wordt uitgevoerd op de server, en zo nodig wordt de uitvoer omgezet naar HTML.
Zo zal bijvoorbeeld een PHP bestand het volgende bevatten:
Code:
<?PHP
include_once("config.php");
include_once("connect.php");
?>
Edit: gelukkig is wikipedia het met me eens
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Gegevens paginabron
07 apr 2013 14:00
Met dank aan wikipedia:
Als je je website of delen van je website wilt onderzoeken, maak dan gebruik van firebug:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Het samenstellen (genereren) van een webpagina gebeurt door het uitvoeren van programmacode, bijvoorbeeld een scripttaal, zoals PHP, Perl of ASP. Heel vaak maakt het programma gebruik van een relationele database, bijvoorbeeld MySQL, om van hieruit de content en de opmaak van de webpagina op te halen. De door de database aangeleverde inhoud wordt vervolgens gecombineerd met de gewenste opmaak en zo wordt de gehele pagina in een fractie van een seconde gegenereerd tot een complete HTML-pagina. Tot slot wordt de webpagina verstuurd naar de bezoeker die de pagina in zijn browser had opgevraagd.
Als je je website of delen van je website wilt onderzoeken, maak dan gebruik van firebug:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
- Peter
- Algemeen Moderator
Gegevens paginabron
10 mei 2013 08:46
Hallo,
Bedankt voor de snelle reacties,
Ik heb gebruik gemaakt van het encrypting methode, waarbij ik hebt origineel bij mij op de harde schijf heb staan en de encrypted file heb gepubliceerd. Zo blijven mijn gegevens altijd zichtbaar op de site en kunnen ze de gebruikte gegevens niet wijzigen. Of het waterdicht is is het tweede.
Met vriendelijke groet,
Fred
Bedankt voor de snelle reacties,
Ik heb gebruik gemaakt van het encrypting methode, waarbij ik hebt origineel bij mij op de harde schijf heb staan en de encrypted file heb gepubliceerd. Zo blijven mijn gegevens altijd zichtbaar op de site en kunnen ze de gebruikte gegevens niet wijzigen. Of het waterdicht is is het tweede.
Met vriendelijke groet,
Fred
- fnuus
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.656 seconden