Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

opgelost geschikte Tablet voor "onderweg"

geschikte Tablet voor "onderweg"

11 apr 2013 10:33 - 12 apr 2013 17:15
Ik heb uiteraard een krachtige pc met Windows 8, een laptop met Windows 7, een Blackberry Playbook en een Android smartphone. Genoeg middelen om verbonden te blijven met het internet, zo zou je denken.
Vroeger werkte ik met Web2Date van Databecker om websites te maken, dat ging vrij eenvoudig echter gaf niet de mogelijkheid om onderweg even snel een tekst aan te passen tenzij ik de PC meenam. Of het programma met een backup van de website op mijn laptop zette. Maar de 15" Dell D620 laptop is best zwaar om zo maar even mee te nemen. En 90 minuten accutijd was ook niet ideaal.

En toen kwam Joomla in zicht (overigens ook andere CMS software zoals Wordpress en Opencart, die ik ook beide met veel plezier gebruik echter Joomla heeft mijn voorkeur). Hoewel ik dus nu met de laptop onderweg pagina's en instellingen kan veranderen blijft de Dell een bakbeest en de accutijd veel te kort. En de playbook heeft een browser die niet altijd de juiste weergave van een pagina geeft, vooral waar het de achterzijde van Joomla betreft. Daardoor is het soms onmogelijk artikels of modules aan te passen op de Playbook.

Ik weet onderhand dat voor het wijzigen van instellingen Firebug eigenlijk een must is, alhoewel Google Chrome (de browser) ook wel redelijk de bron weergeeft.

Om snel op vragen van klanten te kunnen reageren ben ik eigenlijk op zoek naar een handzamer formaat laptop of tablet.
Hebben jullie ervaringen met gebruik van Joomla op een tablet? Welk besturingssyteem is daarvoor het beste geschikt ? iOS6, Android 4.1, windows 8, windows RT, of wellicht zelfs een Chromebook ?
Het gaat mij er zeker niet op een hele website te maken op een tablet, maar eerder zaken zoals kleine wijzigingen in artikels of css door te voeren.
Tips zijn van harte welkom.

Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Edit Astrid: Ik heb je postbump weggehaald omdat wij postbumping hier niet op prijs stellen. Zie forumregels .
  • TonGeul
  • TonGeul's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

geschikte Tablet voor "onderweg"

23 apr 2013 20:30
heb onderwijl een tweedehands Sony Tablet S met android 4.0.3 aangeschaft en die lijkt tot zover er geen problemen mee te hebben. Alles LIJKT te functioneren. Blij
  • TonGeul
  • TonGeul's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.590 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie