opgelost Welke versie nu gebruiken
Welke versie nu gebruiken
19 apr 2013 14:38
Ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel updates en versies er zijn.
Ik wil een nieuwe website gaan maken voor de school van mijn kinderen, ik dacht dat ik hiervoor het beste 2.5 kon gebruiken, maar 3.0 (of wat na de punt ????) komt ook binnenkort uit???
Concrete vraag: welke versie kan ik het beste gaan gebruiken nu?
Ik wil een nieuwe website gaan maken voor de school van mijn kinderen, ik dacht dat ik hiervoor het beste 2.5 kon gebruiken, maar 3.0 (of wat na de punt ????) komt ook binnenkort uit???
Concrete vraag: welke versie kan ik het beste gaan gebruiken nu?
- Ukkepuk
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
19 apr 2013 14:50
Hans.
Terechte vraag, maar op zich wel te beantwoorden.
Joomla 2.5 wordt wereldwijd aangeraden als de versie voor Productie-sites.
Joomla 3.0.x (em zeer binnenkort 3.1.x) is nog de korte termijn ondersteunde versie voor extensie-ontwikkelaars en vooruitlopende websitebeheerders.
Niemand zal je tegenhouden om met een Joomla 3.0.x of 3.1.x site te gaan starten.
Maar dan moet je er dus wel rekening mee houden dat er situaties kunnen ontstaan waarin er iets nog niet werkt. Bijvoorbeeld een samenwerking tussen Joomla 3 en een bepaalde extensie.
Voor Joomla 2.5.x speelt dit als het goed is niet, want 2.5 is de versie waarvan men dus zegt dat die goed doorgetest is.
In de loop van 2014 zal Joomla 3.5.x uitkomen.
Dat is dan net als 2.5 een stable-versie voor de Lange Termijn Ondersteuning.
Net zoals nu met 2.5 zal vanaf die datum 3.5 de versie voor Productie-websites zijn.
Joomla heeft aangegeven dat de overgang van 2.5 naar 3.5 niet zo'n migratie vraagt, zoals dat met de overgang van 1.5 naar 2.5 het geval was.
Voor de 2.5 naar 3.5 overgang moet het klikken op de update-knop voldoende zijn, zo belooft het team van Joomla op internet.
Extensie-ontwikkelaars zijn wel heel hard bezig om alles voor Joomla 3 geschikt te maken.
Wanneer je nu kijkt bij extensies die geschikt zijn voor 2.5 en 3.x, dan weet je in ieder geval dat je bij de 2.5 naar 3.5 overgang zonder problemen door kunt.
Ik hoop dat deze uitleg je keuze iets verder helpt.
Terechte vraag, maar op zich wel te beantwoorden.
Joomla 2.5 wordt wereldwijd aangeraden als de versie voor Productie-sites.
Joomla 3.0.x (em zeer binnenkort 3.1.x) is nog de korte termijn ondersteunde versie voor extensie-ontwikkelaars en vooruitlopende websitebeheerders.
Niemand zal je tegenhouden om met een Joomla 3.0.x of 3.1.x site te gaan starten.
Maar dan moet je er dus wel rekening mee houden dat er situaties kunnen ontstaan waarin er iets nog niet werkt. Bijvoorbeeld een samenwerking tussen Joomla 3 en een bepaalde extensie.
Voor Joomla 2.5.x speelt dit als het goed is niet, want 2.5 is de versie waarvan men dus zegt dat die goed doorgetest is.
In de loop van 2014 zal Joomla 3.5.x uitkomen.
Dat is dan net als 2.5 een stable-versie voor de Lange Termijn Ondersteuning.
Net zoals nu met 2.5 zal vanaf die datum 3.5 de versie voor Productie-websites zijn.
Joomla heeft aangegeven dat de overgang van 2.5 naar 3.5 niet zo'n migratie vraagt, zoals dat met de overgang van 1.5 naar 2.5 het geval was.
Voor de 2.5 naar 3.5 overgang moet het klikken op de update-knop voldoende zijn, zo belooft het team van Joomla op internet.
Extensie-ontwikkelaars zijn wel heel hard bezig om alles voor Joomla 3 geschikt te maken.
Wanneer je nu kijkt bij extensies die geschikt zijn voor 2.5 en 3.x, dan weet je in ieder geval dat je bij de 2.5 naar 3.5 overgang zonder problemen door kunt.
Ik hoop dat deze uitleg je keuze iets verder helpt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
19 apr 2013 14:56
TOP uitleg, bedankt !
CONCLUSIE: op 2.5 blijven bouwen want dat is een stable versie!
Ben nu wel blij dat updaten straks met een druk op de knop gaat, de laatste tijd ben je meer met updaten - ombouwen - migreren bezig dan met je hobby....
Nogmaals: THANKS
CONCLUSIE: op 2.5 blijven bouwen want dat is een stable versie!
Ben nu wel blij dat updaten straks met een druk op de knop gaat, de laatste tijd ben je meer met updaten - ombouwen - migreren bezig dan met je hobby....
Nogmaals: THANKS
- Ukkepuk
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
19 apr 2013 14:57 - 19 apr 2013 14:57
En nog even een aanvulling. Een snelle telling op de JED leert het volgende over beschikbaarheid van extensies:
Joomla!2.5: 6203 extensies
Joomla!3.0: 2543 extensies
Joomla!2.5: 6203 extensies
Joomla!3.0: 2543 extensies
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.635 seconden