Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Problemen hoster.

Problemen hoster.

22 jan 2014 20:37 - 23 jan 2014 13:07
Sinds 22 januari 2013 wordt de site van onze club gehost door XXXXl Hoster in Nederland echter sinds november kreeg ik te horen van iemand dat er een probleem was en dat er corrupte bestanden op de site stond. Ik kreeg dit niet.
Eind december een uitnodiging gekregen van de hoster voor verlenging van hun diensten. Ik heb hen toen gevraagd of er corrupte bestanden zouden zijn op de website. Zijn zeiden me toen van niet.
Daarop de betaling uitgevoerd en plots gisteren kreeg ik een mailtje dat de site was geblokkeerd omdat de site was gehackd en er allerlei spamberichten naar hun andere klanten verstuurd werden.

Heb toen gevraagd of ze me konden helpen om dit oplossen, nee dit ging niet, zou veel te ingewikkeld worden. Zij zouden dit voor me kunnen oplossen mits betaling van 150 Euro + BTW.
Stond versteld, dit was ik niet gewoon van een hoster.

Heb hen toen ook gevraagd wanneer de site gehackd was.
Dit zou volgens hen half december gebeurt zijn.
Raar want ik had hen na die periode nog gevraagd of de site in orde was en dat was toen wel zo.

Een aantal mailtjes verder zou ik de site eraf halen en weer erop zetten met een backup die ik gemaakt had toen de site verhuisde.
Zij zouden nakijken of ze niet over een backup beschikten van voor de site was gehackd.

Kom ik ‘s avonds thuis en wil inloggen via ftp (lukte niet) en daarna via hun site, lukt dit ook niet.

Gelijk een mail verstuurd hoe dit kwam, geen antwoord. Deze voormiddag weer een mail gestuurd en rond 13 uur eindelijk een antwoord.
Deze middag kreeg ik dus een mail terug dat dat klopte dat ze de site volledig hadden geblokeerd en ik dus niet meer kon inloggen.
Ze wisten me ook te vertellen dat de oudste backup die ze hadden een is van 1 januari!

PARDON!! Dat kan toch niet zomaar! Dat de site niet meer draait OK, maar dat ik als eigenaar niet meer kan inloggen om zelf problemen op te lossen dat kan toch niet!

Heb hen gezegd dat ze er onmiddellijk voor moesten zorgen dat ik weer kon inloggen.

Dat hebben ze gedaan, en heb deze avond ingelogd, maar ik vind de site helemaal niet meer terug! Niets!
Hoe verwachten ze dat ik het oplos als er niets is?

Ik krijg hier een heel naar gevoel bij.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
  • Kaszi
  • Kaszi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Problemen hoster.

22 jan 2014 20:55
Ik ken de hoster niet maar er lijkt me weinig anders op te zitten dan opnieuw te beginnen. Of proberen je geld terug te krijgen en bij een andere hoster opnieuw beginnen.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

Problemen hoster.

22 jan 2014 20:59
Als de bestanden van Joomla van de ftp zijn verwijderd en je hebt geen backup, dan zie ik het donker voor je in. Of de backup van 1 januari terug zetten.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Problemen hoster.

22 jan 2014 21:22
Ik begrijp niet dat een hoster dat zomaar kan en mag, je site helemaal verwijderen.

De backup van 1 januari hebben zij, daar kan ik niet aan.

Zelf heb ik de site nog gekopieerd in januari 2012.

Ik wacht nog op een antwoord van hen.
  • Kaszi
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Problemen hoster.

22 jan 2014 21:25
Aan jouw de keus. Ik zou mijn hoster vragen om de backup van januari terug te zetten en dan snel opzoek gaan naar een andere hoster.

Problemen hoster.

22 jan 2014 21:27
Maar die is dan ook corrupt, ze zetten geen corrupte site terug.
De site zou half december gehackd zijn en gisteren pas kreeg ik daar de melding van.
  • Kaszi
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

Problemen hoster.

22 jan 2014 21:30
Dan ben ik bang dat je helemaal opnieuw moet beginnen.

Problemen hoster.

23 jan 2014 09:53
Hoi Kaszi,

Dat je site besmet is, is bijzonder vervelend. Afhankelijk van het soort besmetting kan het gevolgen hebben voor de andere klanten van de hoster en voor de bezoekers van je site. Het is dus begrijpelijk dat je hoster de site blokkeert.

Hoe nu verder?

Daarvoor zul je zelf je plan moeten trekken. Is er in de periode die ligt tussen het maken van je eigen backup en degene die je hoster gemaakt heeft veel gewijzigd. Is dat niet het geval, restore dan je oude backup en maak die zo snel mogelijk up-to-date om alles weer veilig te maken.

Zijn er grote verschillen dan kun je het volgende pad bewandelen:

1. Vraag je hoster om de oude backup aanje beschikbaar te stellen.
2. Als je deze hebt, plaats hem dan lokaal op je pc en pak hem uit in een map met bijvoorbeeld de naam oud.
3. Installeer op je host een nieuwe site, inclusief alle gebruikte extensies en template.
4. Download deze naar je pc en plaats de bestanden in de map nieuw.
5. Download Winmerge en vergelijk met Winmerge beide mappen.

Winmerge zal je aangeven waar de verschillen zitten. Onderzoek de verschillen en los de besmetting op.
Het is veel werk...maar je kunt in ieder geval verder,
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.665 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie