opgelost Joomla of iets anders voor digibeten
Joomla of iets anders voor digibeten
14 feb 2014 17:26 - 14 feb 2014 18:40
Beste mensen,
Zelf had ik Sitebuilder uitgezocht om te adviseren aan mensen die zelf hun website gaan onderhouden maar er weinig van snappen. Inmiddels, en vooral door de hulp die ik hier krijg, is dat op losse schroeven komen te staan. Nu weet ik het niet meer zo goed.
Wat zouden jullie doen met de website?
Ze willen gebruik maken van formulieren en banners om reclame inkomsten te krijgen.
Ook willen ze bijvoorbeeld buienradar laten zien,
Ze willen dus wel veel.....
Op zich denk ik dat je met een link naar buienradar ook een eind bent en een link van een mailadres om mensen in te schrijven..... Kortom, wat zou jij doen in dit geval?
Bedankt voor het meedenken!
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Zelf had ik Sitebuilder uitgezocht om te adviseren aan mensen die zelf hun website gaan onderhouden maar er weinig van snappen. Inmiddels, en vooral door de hulp die ik hier krijg, is dat op losse schroeven komen te staan. Nu weet ik het niet meer zo goed.
Wat zouden jullie doen met de website?
Ze willen gebruik maken van formulieren en banners om reclame inkomsten te krijgen.
Ook willen ze bijvoorbeeld buienradar laten zien,
Ze willen dus wel veel.....
Op zich denk ik dat je met een link naar buienradar ook een eind bent en een link van een mailadres om mensen in te schrijven..... Kortom, wat zou jij doen in dit geval?
Bedankt voor het meedenken!
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- MavBa
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
14 feb 2014 17:40 - 14 feb 2014 18:42
Volgens mij is Sitebuilder (ik ken het helaas verder niet) gebaseerd op uitsluitend html pagina's. Een structuur die eenmaal is aangemaakt is dan niet zo eenvoudig aan te passen. Joomla biedt wat dat betreft veel meer mogelijkheden, zeker in combinatie met beschikbare extensies. Ik vraag me ook af of je met Sitebuilder responsive sites kunt maken. Nu zal dat niet voor iedereen nodig zijn, maar tegenwoordig stellen wel steeds meer bezoekers het op prijs als een site ook goed te bekijken is op allerhande mobiele apparaten.
Er zijn hele goede Nederlandstalige basiscursussen beschikbaar voor het maken van een eigen Joomla site. Als je een site voor een "digibeet" maakt, dan kan je altijd nog zelf een beknopte handleiding maken.
Persoonlijk zou ik nooit meer terug willen naar het platte html-tijdperk, behalve dan voor een visitekaartjes site van 1 pagina, omdat daarvoor Joomla wel een beetje veel is.
Edit: kwam toevallig een testomgeving tegen voor Sitebuilder. Als het aan mij ligt: no way!
Er zijn hele goede Nederlandstalige basiscursussen beschikbaar voor het maken van een eigen Joomla site. Als je een site voor een "digibeet" maakt, dan kan je altijd nog zelf een beknopte handleiding maken.
Persoonlijk zou ik nooit meer terug willen naar het platte html-tijdperk, behalve dan voor een visitekaartjes site van 1 pagina, omdat daarvoor Joomla wel een beetje veel is.
Edit: kwam toevallig een testomgeving tegen voor Sitebuilder. Als het aan mij ligt: no way!
Zelfs geen e-mailcloaking, dus als je graag veel spam wilt, dan kan het, maar zou het niet aanraden.en een link van een mailadres om mensen in te schrijven
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 feb 2014 10:37
Goed, we blijven bij Joomla dus. Nu nog zien dat ik de mensen die ermee moeten werken, goed kan instrueren. Daarvoor zal ik het zelf beter moeten beheersen dan nu. Met bijvoorbeeld jouw hulp en mijn eigen vermogen om zelf dingen uit te vinden, ben ik in korte tijd al een heel stuk wijzer geworden.
Ik vind het goed zo en zal het onderwerp sluiten:)
Ik vind het goed zo en zal het onderwerp sluiten:)
- MavBa
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.590 seconden