Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Websites geblokkeerd vanuit het buitenland

Websites geblokkeerd vanuit het buitenland

26 mrt 2014 04:47
#1
Iets waar ik tegen aanliep en wat mij niet bekend was. Is dat je website niet bereikbaar is door een blokkade.

Zo blijkt mijn website, maar ook die van mijn hoster niet bereikbaar te zijn van uit Australië als je via een portal moet inloggen.
Het heeft een tijd geduurd, dat ik eindelijk wist dat het probleem veroorzaakt wordt door een blokkade.
Want nu ik betaalde VPN verbinding heb via Nederland kan ik wel gewoon de website zien en inloggen.

Bij toeval kwam ik er achter toen een helpdesk me vertelde dat de website alleen bereikbaar was voor IP adressen vanuit Nederland. Nu blijkt dat niet geheel waar te zijn, want als je op een andere wijze het internet kan gebruiken dan is de verbinding wel normaal.
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.

www.tt-wandelreizen.nl
Discussie gesloten.

Websites geblokkeerd vanuit het buitenland

26 mrt 2014 09:44
#2
Ik weet van meer providers dat ze in het kader van veiligheid alleen beheer toestaan door IP-adressen in Nederland en België.
Bij sommige van die providers kun je wel aanvragen dat ze een bepaalde landenreeks openzetten voor jouw website-adres.

Mocht je provider hier niet aan willen meewerken, dan is verhuizen naar een provider die hier geen probleem mee heeft de enige oplossing.
Inderdaad los van de optie van een VPN-sessie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Websites geblokkeerd vanuit het buitenland

26 mrt 2014 11:35
#3
Hoe staat het met de hoster Wned. NL, die bij jullie adverteert?
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.

www.tt-wandelreizen.nl
Discussie gesloten.

Websites geblokkeerd vanuit het buitenland

26 mrt 2014 12:21 - 26 mrt 2014 12:25
#4
Beste H.M. Tromp,

Uw ervaring met het blokkeren van landen is inderdaad juist. Niet veel webhosters doen dit maar er zijn een aantal welke dit wel doen. Wij hebben dit bijvoorbeeld gedaan met Japan, Brazilië, en nog enkele landen waar veel aanvallen vandaan komen met als gevolg dat verschillende klanten in die landen niets meer konden. We hebben toen de firewall iets anders ingericht en veel getest met als gevolg, landen hoeven niet meer geblokkeerd te worden. De firewall blokkeert nu wel die landen maar dan enkel op een gevaarlijke IP adres.

Wie, wat of waar blokkeer je iets, dat is een lastige maar voor nu werkt alles 100% en hoeven er nu ook geen landen meer geblokkeerd te worden.

Ik begrijp die webhosters wel i.v.m. de vele aanvallen van tegenwoordig maar er zijn andere en betere manieren.
Wned.nl | WebHoster JoomlaNL.nl
Laatst bewerkt 26 mrt 2014 12:25 door wned.
Discussie gesloten.
  • wned
  • wned's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.178 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie