Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

opgelost code beschermen?

code beschermen?

16 aug 2014 07:28 - 16 aug 2014 20:38
#1
Als hobby maak ik sites, mooi werk, en al doende leert men....

Nou heb ik laatst voor iemand een leuke site gemaakt, en daar vraag ik dan een kleinigheidje voor, niet eens veel.....
Je raad het al, die hond heeft snel de toegang tot de server laten wijzigen en is er met mijn werk vandoor....
Het zij zo ik hoop dat hij ontploft :angry:

Maar nu vroeg ik me af,, zo'n domein staat op naam van die persoon, en wachtwoorden server zijn dan natuurlijk altijd opvraagbaar, even een techneut erbij en wachtwoorden joomla zijn ook snel achterhaald
Is er ook een manier, om dit te voorkomen door bijvoorbeeld de code te beschermen of iets dergelijks?

Hoe doen jullie dat?

bvd

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Lang leve de lol.
Laatst bewerkt 16 aug 2014 20:38 door Jelle.
  • stapper
  • stapper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 819

code beschermen?

16 aug 2014 08:25
#2
Dat zal niet lukken.
Zoals je zelf al schrijft kun je met een beetje kennen toegang tot de server de Joomla!-toegang aanpassen.

De enige optie waardoor jij sterk staat is dat je zowel het domein als het hostingaccount op eigen naam zet.
Dan mag een hoster de wachtwoorden niet aan iemand anders vrijgeven.
Maar is jouw 'klant' de eigenaar van het domein en het hostingaccount, dan wordt het voor jou lastig om dit te beschermen.
Het is dus heel belangrijk dat je o[p goede voet leeft met je 'klant'.
ik hoop die die persoon je wel netjes heeft betaald voor wat je hebt gemaakt.
Zelf heb ik ooit ook op zo'n manier een 'klant' verloren. Hij kon het allemaal wel beter zei hij.
Die site draait nu nog op Joomla! 1.5 :S
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

code beschermen?

16 aug 2014 09:14
#3
Wat ik tegenwoordig doe is de site volledig werkend maken op me eigen domein in een subdomein. En als ze tevreden zijn en het product willen afnemen maak ik ff een back-up en die zet ik op diegene zijn eigen domein op die manier Heb je alle touwtjes in handen totdat de ander over de brug komt.
  • Batcompu
  • Batcompu's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32

code beschermen?

16 aug 2014 09:49
#4
De optie van Wouter om zelf te hosten is vele malen beter, maar als dat niet mogelijk is (om wat voor reden dan ook):
Wat je dan ook kan doen is gebruik maken van een externe MySQL server, kan je ook draaien op je eigen pc(met port forwarding, kan je hem via jou IP toegankelijk maken). Je moet dan wel even opzoeken hoe je een veilige configuratie maakt. Dan kun je de database altijd nog uit de lucht trekken (omdat de DB niet in beheer van de opdrachtgever is). Je kan ook afbeeldingen in je template ´bevuilen´ met een watermark tot de oplevering.

Met ionCube kan je code beveiligen, alleen dat is een nogal duur programma. Gebruik geen programma dat niet bekend is in het beveiligen van de code, er kan namelijk door niet betrouwbare programma´s stukken code worden toegevoegd (Hierdoor kan jou code malware worden).
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

code beschermen?

16 aug 2014 10:08
#5
Als de klant betaald heeft is er niets aan de hand!
Je heb je werk gedaan en de site is van de klant.
Dus wat wil je nog meer...?

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

code beschermen?

19 aug 2014 07:52
#6
Thanks,,, stuk duidelijker weer.....goede tips ook

Ik ben er voor mezelf nu wel uit, wou al tijden een kleine Nas, ik ben over de streep....hou ik het mooi in eigen beheer, en een leuk "dingetje"erbij :P
Lang leve de lol.
  • stapper
  • stapper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 819
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.144 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie