Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Link met intro weergeven hoe?

Link met intro weergeven hoe?

27 okt 2019 22:36 - 27 okt 2019 22:58
#1
Hallo, ik heb een vraag. Misschien is dit niet het forum om het te vragen maar ik heb werkelijk geen idee wie dit weet. Heb al veel gegoogled maar vind hier geen antwoord.
Het “probleem”: Ik vind het moeilijk om zeker te weten of ik een foto mag publiceren op de verenigingswebsite onder tab nieuwsitem.
Het gaat om 3 artikelen over onze vereniging die het afgelopen jaar gepubliceerd zijn op een lokale nieuwssite. Nu wil ik die paar foto's en stukje intro-tekst van dat nieuwsitem in een blog zetten. Dus 3 artikelen die verwijzen naar 3 nieuwsitems. Mag dit?
Of kan ik ook zodanig een link plaatsen dat de link een intro (en foto) van het artikel weergeeft? Zo krijg ik geen last van portret recht en andere copyrights.
Iemand enig idee? Alvast bedankt voor een reactie.

Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 27 okt 2019 22:58 door Jelle.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150

Link met intro weergeven hoe?

28 okt 2019 09:47
#2
Je zult bij die lokale nieuwssite na moeten gaan hoe het bij hun geregeld is m.b.t. overname van artikelen en/of foto’s. Daarnaast, door wie zijn die foto’s gemaakt. Zijn ze aangeleverd door vereniging of zijn ze gemaakt door een externe fotograaf (al dan niet in dienst van de nieuwssite). En zijn de foto’s rechtenvrij! Eventueel bij de fotograaf informeren.
Je kunt ook de nieuwssite dus vragen of je de volledige artikelen en foto’s mag overnemen onder brondvermelding.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Link met intro weergeven hoe?

28 okt 2019 18:51
#3
Hallo Romke, ja, dat heb ik gedaan. Ik mag de artikelen met wat tekst, bron vermelding met link zo plaatsen. Over de door hen gebruikte fotos lieten ze weten deze ook maar gekregen te hebben en zij gaan ervan uit dat de mensen op de foto geen problemen hebben om op de website te staan. Dat is voor mij een “te mager” antwoord.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150

Link met intro weergeven hoe?

28 okt 2019 19:17
#4
Als de mensen op de foto ook geen bezwaar hebben gemaakt, klaarblijkelijk hebben ze dat, dan zou ik er persoonlijk niet een al te grote punt van maken.
Mochten de mensen alsnog bezwaar maken, kun je de foto altijd nog gaan verwijderen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.770 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie