Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

opgelost webhosting

webhosting

25 jun 2022 16:52 - 25 jun 2022 18:10
#1
ok het gaat deels niet over joomla.

Ik keek eens naar die webhost die jullie gebruiken. Wned.

Ik zit zelf met een paar sites bij one.com, prima webhost, maar er is nogal wat prijsverschil
Alle sites die daar staan die draaien joomla 3.10, en die gebruikte template is nog niet geschikt voor php 8

ik zag dat ze bij die one.com in nov al stoppen met php 7, dus na die datum houd dat daar dan op.
Rest me dus om of een andere template te doen, of een andere site te maken, of naar Wned, want die heeft alle php's vanaf 5 zag ik.

De vraag: ik neem aan dat die Wned goed is, want jullie zitten erbij, dus laten we het daar niet over hebben.
Revieuws genoeg en 90% is zeer positief.
Is het zinvol om een site over te zetten, joomla 3.10 en daar gewoon op php 7,4 tot End of life of niet?

bvd
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Lang leve de lol.
Laatst bewerkt 25 jun 2022 18:10 door Astrid.
  • stapper
  • stapper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 819

webhosting

26 jun 2022 08:11
#2
Je vraag gaat over de webhosting.
Daarop geef je zelf al het antwoord op basis van wat je hebt gelezen.
Er draaien op dit moment twee advertentie-banners bovenaan deze website.
Die zijn van WNed en van Vimexx.
Zelf heb ik met beide hele goede ervaringen.

Dat een webhoster in november afstapt van PHP 7 snap ik op zich wel, al is het wel wat vroeg.
Joomla 3 wordt nog ondersteunt tot augustus 2023.
Voor die tijd moet je dus wel je plan voor Joomla 4-migraties klaar hebben
En daar hoort dan ook de keuze voor een goed template bij dat mee kan naar Joomla 4.

Met overstappen naar een andere webhoster 'kooo' je wat tijd, maar je kunt er ook voor kiezen om in de komende maanden je Joomla 3.10.x site(s) te voorzien van een nieuw template.
Als dan verder ook alle gebruikte extensies geschikt zijn voor PHP 8 dan kun je migreren naar Joomla 4 voordat je webhoster PHP 7 uitschakelt.

Als je verder vragen hebt over een migratie naar Joomla 4 vraag ik je een nieuw topic te starten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

webhosting

26 jun 2022 10:01
#3
Dank Woody,

Ik vind one.com helemaal niet slecht hoor, maar ze breiden steeds meer functies uit, die mij niet interesseren.
En daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan..
Basis heeft ook maar 1 database en geen sub-domeinen.

Da basis pakket van Wned is een stuk goedkoper, en heeft meer opties waar ik wel interesse in heb.
+ het eerste jaar nog eens 50% korting is ook leuk meegenomen.

ik heb nog nooit een site verhuisd, maar ik neem aan dat ik bij hun een verhuissleutel vraag, die aan WNED geef, en als dat dan klaar is, een .jpa en kickstart.php, database aanmaken... email adres, en draaien maar....

Ziet er goed uit, jij bent er ook over te spreken, dat is voor mij goed genoeg.
1 site, moet ik straks weer dokken, die ga ik morgen verhuizen.

Ik moet nog even zien wat ik doe met die templates.
ben er nu eentje aan het maken via de standaard template van joomla 4, die bevalt me erg goed.
Ik denk dat ik die ga gebruiken voor die andere sites, das de kortste slag, en een mooie cleane template.

Thanks voor de info
Lang leve de lol.
  • stapper
  • stapper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 819
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.722 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie