Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Advies maken nieuwe website met Joomla

Advies maken nieuwe website met Joomla

30 nov 2025 21:05 - 30 nov 2025 21:09
Ik heb me vandaag als lid voor het forum opgegeven in de hoop wat advies te krijgen.
Ik heb een niet commerciële website over tuin/ insecten/ vakantie. www.tuin-thijs.com/ .
Het belangrijkste deel is insecten, spinnen met veel informatie en foto’s. Ik ben er rond 2000 mee begonnen in FrontPage. In search.google.com wordt aangegeven dat mijn website nog steeds goed werkt. Ook op de telefoon.
Was eigenlijk van plan om te stoppen als het wegens veroudering niet meer werkte.
Nu heb ik een nieuwe desktop met Windows 11, waarop FrontPage lastig te installeren is. Daardoor ben ik toch aan het kijken naar mogelijkheden om de website te vervangen voor een moderne versie met Joomla. Ik wil hem net als FrontPage op de computer maken voor ik hem publiceer (en de oude site verwijder) en moet daarvoor Xamp installeren begrijp ik. Verder doet alle nieuwe informatie me duizelen.
Mijn vragen:
1 Is het haalbaar om een site vergelijkbaar met mijn oude te maken met de vele informatie en foto’s (die ik voor FrontPage heb opgeslagen met Photoshop)
2 Om geschikt te maken voor telefoon moest ik destijds op elke pagina een scriptje plaatsen waardoor de afmetingen van de letters zich aanpasten. Moet ik iets dergelijks hier ook doen
3 Of vinden jullie dat het te hoog gegrepen is en dat ik er beter niet aan kan beginnen? Behalve mijn website en schrijven van informatie voor Wikipedia en Waarneming.nl heb ik geen ervaring.
4 Of is het verstandiger om eerst iets kleins op Joomla.com te maken om te ervaren hoe het werkt?Al vast bedankt voor jullie advies
Groeten, Thijs
Laatst bewerkt 30 nov 2025 21:09 door Thijs. Reden: verbetering tekst

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• Thijs
  • Thijs's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.899 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie