Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Hoster eist verplichte extra beveiliging core Joomla

Hoster eist verplichte extra beveiliging core Joomla

28 mei 2014 15:42
#1
Hallo allemaal,

Sinds meer dan een jaar hebben we een hostingserver bij een provider met 150+ websites in Joomla.

De laatste maanden heeft onze server aardig wat hacks gehad, en ben ik dus gaan twijfelen aan de veiligheid van de server.

De hacks zijn dat wachtwoorden gewoon gereset worden van Joomla gebruikers of er komen in de template map of in de root diverse bestanden te staan.

Nu is het zelfs zo dat gewoon Joomla installaties van 1 week ook gewoon gehacked wordt. En dan installeren we de laatste versie van Joomla 3.3.

Nu geeft de hostingprovider aan dat we verplicht bij alle Joomla websites dus ook gewoon met alleen core extenties, een firewall e.d. moeten doen.

Kunnen ze dat zomaar eisen? Of moet ik toch ergens aan twijfelen bijvoorbeeld de veiligheid van de server?
  • Smartie_martin
  • Smartie_martin's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Hoster eist verplichte extra beveiliging core Joomla

28 mei 2014 15:47
#2
Als je zeker weet dat de computers waarmee verbinding wordt gemaakt met de server (op welke manier dan ook), volledig malware en virusvrij zijn en dat je geen vulnerable extensions hebt geïnstalleerd en dat je van alles wat je hebt geïnstalleerd de laatste versie hebt, dan zou ik persoonlijk aan de veiligheid van de server gaan twijfelen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.883 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie